Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΜΕ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ»Άρθρο 09 Τροποποίηση άρθρου 16 ΚΦΕ σχετικά με τη μείωση φόρου εισοδήματοςΣχόλιο του χρήστη Οικονομου Χρήστος | 13 Νοεμβρίου 2019, 11:14
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κύριε Υπουργέ Το Άρθρο 14 της Ευρωπαικής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου περί Απαγόρευσης των διακρίσεων Η χρήσις των αναγνωριζομένων εν τη παρούση Συμβάσει δικαιωμάτων και ελευθεριών δέον να εξασφαλισθή ασχέτως διακρίσεως φύλου, φυλής, χρώματος, γλώσσης, θρησκείας, πολιτικών ή άλλων πεποιθήσεων, εθνικής ή κοινωνικής προελεύσεως, συμμετοχής εις εθνικήν μειονότητα, περιουσίας, γεννήσεως ή άλλης καταστάσεως Το ανωτέρω επιβάλλεται να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του εσωτερικού ελληνικού δικαίου και να υπερισχύει έναντι κάθε άλλης, αντίθετης διάταξης νόμου. Το πρόσφατο Ψήφισμα 2079 (2015) (προσωρινή έκδοση) του Συμβουλίου της Ευρώπης Ισότητα και κοινή γονική ευθύνη τέκνων : ο ρόλος των πατέρων 5.1. να υπογράψουν και / ή να κυρώσουν, αν δεν το έχουν ήδη πράξει, τη Σύμβαση για την Άσκηση των Δικαιωμάτων των Παιδιών (ETS No. 160) και της σύμβαση για την επικοινωνία με τα τέκνα (ETS No. 192). [η Ελλάδα δεν την έχει κυρώσει]. 5.4. να εξαλείψουν από τις νομοθεσίες κάθε διαφορά μεταξύ των γονέων που έχουν αναγνωρίσει το παιδί τους που βασίζεται στο εάν έχουν τελέσει γάμο ή όχι. 5.5. να εισαγάγουν στη νομοθεσία τους την αρχή της εναλλασσόμενης κατοικίας των παιδιών μετά το χωρισμό, περιορίζοντας τις εξαιρέσεις στην περίπτωση της κακοποίησης ή της παραμέλησης ενός παιδιού ή της ενδοοικογενειακής βίας, και ρυθμίζοντας το χρόνο εναλλαγής με βάση τις ανάγκες και το συμφέρον των παιδιών. 5.6. να σέβονται το δικαίωμα του παιδιού να ακουστεί για όλα τα θέματα που το αφορούν αφού κριθεί ότι έχει την ικανότητα και την διάκριση όσον αφορά τις εν λόγω υποθέσεις. 5.7. να λάβουν υπόψη την εναλλασσόμενη κατοικία κατά την απονομή των κοινωνικών παροχών. Το δε Ψήφισμα της Ε.Ε. παρότι δεν συνιστά νομικά δεσμευτικό κείμενο, ωστόσο έχει ενισχυμένη ερμηνευτική αξία για την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων, με αυξημένη μάλιστα τυπική ισχύ. Το Άρθρο 18 ΕΣΔΑ 1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την εξασφάλιση της αναγνώρισης της αρχής, σύμφωνα με την οποία και οι δύο γονείς είναι από κοινού υπεύθυνοι για την ανατροφή του παιδιού και την ανάπτυξή του. Η ευθύνη για την ανατροφή του παιδιού και για την ανάπτυξή του ανήκει κατά κύριο λόγο στους γονείς ή, κατά περίπτωση στους νόμιμους εκπροσώπους του. Το συμφέρον του παιδιού πρέπει να αποτελεί τη βασική τους μέριμνα. Η ΔΣΔΠ δεν προβλέπει περιορισμούς στην άσκηση των δικαιωμάτων και μάλιστα έχει προταθεί η θεωρητική προσέγγιση ότι δεν επιτρέπονται περιορισμοί στην απολαβή των δικαιωμάτων των παιδιών. Συμπληρωματικά όμως μπορούν να εφαρμοστούν οι αρχές του άρθρου 8 παρ. 2 ΕΣΔΑ που αναπτύχθηκαν ανωτέρω. (Δ) Ως προς το ειδικότερο ζήτημα της ισότητας των συζύγων, το Διεθνές Σύμφωνο για τα Αστικά και Πολιτικά Δικαιώματα (ν. 2492/1997) προβλέπει την ισότητα των δικαιωμάτων των συζύγων στο γάμο και μετά τη λύση του. Το παιδί έχει το δικαίωμα της φροντίδας και από τους δύο γονείς του. Το άρθρο 5 του 7ου Πρωτοκόλλου στην ΕΣΔΑ προβλέπει επίσης την ισότητα των συζύγων κατά τη διάρκεια του γάμου και μετά τη λύση του. Αυτήν την στιγμή ο πατέρας δεν εκπίπτει βάσει φορολογίας εισοδήματος την διατροφή που καταβάλει βάσει δικαστικής απόφασης , η μητέρα δεν υποχρεούται να παρουσιάζει αποδείξεις οτι τα διαθέτει για την διατροφή των τέκνων. Αυτήν την στιγμή ο διαζευμένος πατέρας για την φορολογία εισοδήματος δεν θεωρείται ότι τον βαρύνουν τα τέκνα για αύξηση του αφορολόγητου και αντιμετωπίζετε ως ανύπαντρος!!. Ο δοικητής της ΑΑΔΕ εξέδωσε την ΠΟΛ 1087/27-06-2016, αναφέρει χαρακτηριστικά για το θέμα που αναλύουμε σήμερα: Με τις διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 112 του ν.4387/2016 ορίστηκαν τα νέα ποσά τα οποία ανάλογα με τον αριθμό των εξαρτώμενων τέκνων του φορολογουμένου, μειώνουν τον φόρο που προκύπτει κατά την εφαρμογή του άρθρου 15 του ΚΦΕ (ν.4172/2013). Περαιτέρω, με την αρ. 250/1994 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, η οποία έγινε αποδεκτή από τον Υπουργό Οικονομικών και κοινοποιήθηκε με την 1062012/1137/Α0012/ΠΟΛ.1219/24.8.1995 διαταγή, έγινε δεκτό ότι στην περίπτωση διαζευγμένων συζύγων τα τέκνα θεωρείται ότι βαρύνουν τον γονέα ο οποίος έχει την επιμέλεια αυτών, αφού σ’ αυτή περιλαμβάνεται και ο προσδιορισμός του τόπου διαμονής (συνοίκησης) των τέκνων (Α.Κ. 1518), ανεξάρτητα αν τους καταβάλλεται διατροφή ή συνοικούν περιστασιακά με τον άλλο γονέα. Στην ανωτέρω γνωμοδότηση, ορίζεται επίσης ότι όταν το τέκνο διαμένει με τον καθένα από τους γονείς κατά ίσο χρονικό διάστημα, τότε θα πρέπει να θεωρηθεί ότι το τέκνο συνοικεί έξι (6) μήνες με τον κάθε γονέα, ώστε για το διάστημα αυτό βαρύνει τον κάθε γονέα, με τις εντεύθεν φοροαπαλλαγές. <> Ο συνήγορος του πολίτη έχει κάνει σύσταση για αυτό το απαράδεκτο καθεστώς να αντιμετωπίζεται τον διαζευμένο πατέρα ως ανύπαντρο και να μην δικαιούται το αφορολόγητο λόγω τέκνων σαν τιμωρία επειδή χώρισε. Κε υπουργέ οι γυναίκες χωρίζουν συνήθως γιατί και θα λάβουν το 40-50% των ετήσιων αποδοχών του άντρα ως διατροφή τέκνων απο την ..... νομολογία, και τον φορολογείται σαν άτεκνο , συνεχίζοντας την παράδοση της προηγούμενης κυβέρνησης, και παραβαίνεται κάθε έννοια ισότητας , και αγνοείται ότι σας ψηφίσαμε να σταματήσει αυτή η απαράδεκτη εγκληματική πολιτική. Εχοντας εμπιστοσύνη στο περί δικαίου αίσθημα που σας διακατέχει αλλά και στην άριστη επαγγελματική σας κατάρτιση σας προτείνω να διορθώσετε σε αυτό το νομοσχέδιο την .... διάκριση ανάμεσα στους έχοντες την επιμέλεια των τέκνων και τους μη έχοντες . Το υπουργείο δικαιοσύνης μας προκαλεί το πρόβλημα όχι εσείς. Μην λάβετε μέρος σε αυτήν την συντεχνιακή πρακτική που έχεις ως σκοπό την αύξηση των εσόδων των συντεχνιών. Ευχαριστώ για τον χρόνο σας