Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΜΕ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ»ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ – Άρθρο 01 – Τροποποίηση άρθρου 4 ΚΦΕ για τη φορολογική κατοικίαΣχόλιο του χρήστη ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ | 14 Νοεμβρίου 2019, 12:03
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά τοποθετείται εγκαίρως στη δημόσια διαβούλευση για το νέο φορολογικό νομοσχέδιο, επικεντρώνοντας σε 7 βασικά σημεία: 1.Είναι γεγονός ότι επισημάνθηκαν πολλές βελτιωτικές αλλαγές στις διατάξεις του νέου φορολογικού νομοσχεδίου και συμπεριλαμβάνονται σημαντικές φοροελαφρύνσεις, με μειώσεις φόρου εισοδήματος, μειώσεις ΦΠΑ, ελαφρύνσεις σε ιδιοκτήτες ακινήτων, μείωση τριών φόρων στις επιχειρήσεις, ενώ εφαρμόζεται μία νέα πάγια ρύθμιση χρεών με διπλάσιες δόσεις. Οι ελαφρύνσεις σε φυσικά και νομικά πρόσωπα που φέρνει το υπό διαβούλευση φορολογικό νομοσχέδιο φέρουν θετικό πρόσημο. Το Ε.Β.Ε.Π. εκτιμά πως θα είναι η απαρχή για την αναθέρμανση και την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. 2.Σημειώνει ωστόσο ότι είναι επιβεβλημένη η ανάγκη νομοθέτησης πέραν των όσων το παρόν σχέδιο νόμου εισάγει και της νομοθέτησης της μείωσης της προκαταβολής Φόρου Εισοδήματος, της περαιτέρω μείωσης του ΕΝΦΙΑ για το επόμενο έτος συμπεριλαμβανομένων των ακινήτων που ανήκουν σε νομικά πρόσωπα και χρησιμοποιούνται ως επαγγελματική στέγη, της σταδιακής μείωσης μέχρι την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος και Ειδικής Εισφοράς Αλληλεγγύης, της κατάργησης των αναχρονιστικών τεκμηρίων διαβίωσης με την έλευση του περιουσιολογίου, της περαιτέρω μείωσης του συντελεστή φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων στο 20% και της μείωσης των υφιστάμενων συντελεστών ΦΠΑ, στο 20% και 11% αντίστοιχα. 3.Το Υπουργείο Οικονομικών θα πρέπει να αποσαφηνίσει το θέμα της επιβολής ασφαλιστικών εισφορών επί των παροχών σε είδος έτσι ώστε αυτές να τύχουν πλήρους απαλλαγής. Αποτέλεσμα της ενέργειας αυτής θα είναι οι επιχειρήσεις να δουν πιο ελκυστικά τις παροχές προς του εργαζομένους με συνέπεια οι παροχές σε είδος να μπορούν να γίνουν εργαλείο επιβράβευσης που θα οδηγήσει στην αύξηση της αποδοτικότητάς τους. 4.Στο πνεύμα της σκέψης του νομοθέτη του Φορολογικού νομοσχεδίου σχετικά με τους συντελεστές αποσβέσεων στα μέσα μεταφοράς χαμηλών ρύπων θα μπορούσε να αναθεωρηθεί το καθεστώς αποσβέσεων και στα προϊόντα τεχνολογίας. Δεδομένης της ταχύτατης εξέλιξης της τεχνολογίας θα μπορούσε να προβλεφθεί όριο της τάξης των 5.000 € μέχρι του οποίου θα επιτρέπετε εντός του έτους αγοράς τους η ολική απόσβεση των παγίων της κατηγορίας αυτής. Η παρέμβαση αυτή θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις να αναπτυχθούν ταχύτερα τεχνολογικά και να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους. 5.Με σκοπό τη βελτίωση απορρόφησης από την αγορά επιδοτούμενων-επιχορηγούμενων προγραμμάτων από κοινοτικούς και εθνικούς πόρους θα μπορούσε να δοθεί η δυνατότητα σε ορκωτούς ελεγκτές λογιστές να διενεργούν ελέγχους και να συντάσσουν πιστοποιήσεις πληρότητας φακέλων ένταξης και ολοκλήρωσης των επενδυτικών σχεδίων των επιχειρήσεων. 6.Προκειμένου να αποδεσμευθούν ανενεργά κεφάλαια τα οποία θα μπορούσαν να επενδυθούν στην αγορά θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στις επιχειρήσεις που διαθέτουν αποθεματικά ειδικών διατάξεων και νόμων να μπορούν να προβαίνουν σε διανομή αυτών με ευνοϊκό φορολογικό συντελεστή ο οποίος δεν θα κυμαίνεται πάνω από 10%. 7.Σχετικά με την διαγραφή επισφαλών απαιτήσεων ποσών μικρού ύψους, σε αντίθεση με όσα προβλέπει ο νομοθέτης, θα ήταν προτιμότερο να υπάρχουν κλιμακωτά όρια. Αντί της δυνατότητας διαγραφής απαιτήσεων συνολικού ύψους μέχρι 300 € ανά αντισυμβαλλόμενο θα μπορούσε να προβλέπετε όριο σύμφωνα με το μέγεθος της εκάστοτε οντότητας, έτσι ώστε μεγαλύτερες επιχειρήσεις με μεγαλύτερο όγκο απαιτήσεων να έχουν μεγαλύτερο όριο. Αντίθετα το όριο του 10% της συνολικής διαγραφής απαιτήσεων ανά φορολογικό έτος θα πρέπει να διαφοροποιείτε ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησης έτσι ώστε οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις να έχουν χαμηλότερο ποσοστό προκειμένου να υπάρχει ισορροπία μεταξύ μεγέθους επιχείρησης και αναγκών σχετικών με τη διαγραφή απαιτήσεων.