Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Συμφωνώ εν μέρει μόνο με το προηγούμενο σχόλιο. Δεν υπάρχει αμφισβήτηση ότι οι συγκεκριμένες εταιρείες πρέπει να χρησιμοποιούνται ως αναπτυξιακός μοχλός της οικονομίας εν γένει και να προσελκύουν επενδυτικά κεφάλαια από το εξωτερικό. Για να είναι σε θέση όμως να το κάνουν αυτό, πρέπει το φορολογικό τους καθεστώς να είναι σταθερό και προβλέψιμο σε βάθος χρόνου ώστε να αισθάνονται οι ξένοι επενδυτές μία σχετική ασφάλεια ως προς την φορολογική αντιμετώπιση της επένδυσής τους σε βάθος χρόνου. Κατά τη γνώμη μου η επιβολή κυμαινόμενου φορολογικού συντελεστή με βάση το επιτόκιο της ΕΚΤ δεν είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Προφανώς και βραχυπρόθεσμα σε ένα περιβάλλον χαμηλών επιτοκίων η επιλογή αυτή είναι ευνοικότερη φορολογικά, ωστόσο δεν προσδίδει την απαραίτητη σταθερότητα στην φορολόγηση που θα πρέπει να υπάρχει σε μεσομακροπρόθεσμη βάση.Προς αυτή την κατεύθυνση σαφώς και είναι προτιμότερος ένας σταθερός φορολογικός συντελεστής ο οποίος θα ισούται με το 0,150% επί του μέσου όρου των επενδύσεων των ΑΕΕΑΠ σε εξαμηνιαία βάση, ήτοι με 0,300% σε ετήσια βάση. Το ποσοστό αυτό είναι μικρότερο μεν από την προωθούμενη ρύθμιση (γύρω στο 0,100% σε εξαμηνιαία βάση/ 0,200% σε ετήσια βάση αν συνυπολογιστεί το τρέχον επιτόκιο της ΕΚΤ), από την άλλη πλευρά δε, είναι σαφώς μικρότερο από τον μέχρι σήμερα παράλογα υψηλό ισχύοντα συντελεστή (0,375% σε εξαμηνιαία βάση/0,750% σε ετήσια βάση). Συμφωνώ επίσης ότι από την βάση της φορολόγησης πρέπει, όπως σημειώνει και ο προηγούμενος σχολιαστής, να αφαιρεθούν όλα τα χρηματικά διαθέσιμα καθώς και η αξία όλων των ακινήτων υπό ανέγερση, ανακατασκευή, ενεργειακή αναβάθμιση κλπ. Διαφωνώ ωστόσο με την εξαίρεση και των εν γένει κενών ακινήτων. Η αξία των κενών ακινήτων του χαρτοφυλακίου θα πρέπει να συνυπολογίζεται κανονικά στην βάση επιβολής του φόρου, όπως ισχύει άλλωστε και σήμερα, ώστε οι εν λόγω εταιρείες να έχουν επαρκές κίνητρο να τα εκμισθώσουν γρήγορα προς όφελος των μετόχων τους.