Αρχική Φορολογικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση της αναπτυξιακής διαδικασίας της ελληνικής οικονομίας και ενσωμάτωση Οδηγιών της ΕΕ στην Ελληνική Νομοθεσία Άρθρο 4 Τροποποίηση των άρθρων 121 και 123 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα – Τέλος ταξινόμησης επιβατικών και φορτηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσηςΣχόλιο του χρήστη Βληγορούδης Κωνσταντίνος | 8 Ιουλίου 2020, 11:47
Υπάρχουν ελληνικές εισαγωγικές εταιρίες, οι οποίες δεν εκδίδουν πιστοποιητικό συμμόρφωσης για οχήματα που δεν έχουν εισαγάγει οι ίδιες, όπως πχ Mercedes – Benz Hellas. Εκδίδουν μόνο βεβαίωση αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Θα πρέπει να γίνει κάποια μνεία για αυτό στη παράγραφο 8. Επίσης, κατά τη γνώμη μου, είναι εξωφρενικό να απαιτείται έγκριση τύπου ή το δελτίο κοινοποίησης έγκρισης τύπου και το αντίστοιχο πιστοποιητικό συμμόρφωσης του οχήματος σωρευτικά, καθώς η έγκριση τύπου και το δελτίο κοινοποίησης, βασίζονται στις πληροφορίες του πιστοποιητικού συμμόρφωσης. Πολλά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα εισαγωγής, δεν συνοδεύονται με τουλάχιστον το πιστοποιητικό συμμόρφωσης, οπότε θα πρέπει να γίνει αίτηση του από την ελληνική εισαγωγική εταιρία. Για την λήψη των ανωτέρω εγγράφων, είτε βεβαιώσεων είτε πιστοποιητικού συμμόρφωσης είτε έγκρισης τύπου ή δελτίου κοινοποίησης έγκρισης τύπου, απαιτείται κόστος το οποίο διαφέρει μεταξύ των εταιριών. Υπάρχουν εισαγωγικές όπως πχ η OPEL ΕΛΛΑΣ ΑΕ, η οποίες τα εκδίδουν δωρεάν τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης, αλλά υπάρχουν και εταιρίες, όπως πχ TOYOTA HELLAS και η FCA GREECE AE, οι οποίες εκδίδουν το κάθε πιστοποιητικό συμμόρφωσης προς 150 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Σας ανέφερα αυτές τις εταιρίες, καθώς αποτελούν δημοφιλείς επιλογές. Καταληκτικά, προτείνεται να υπάρξουν συνέργιες μεταξύ των ομάδων εργασίας του παρόντος σχεδίου νόμου, και του σχεδίου νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης», καθώς θα πρέπει να υπάρχει μια συντονισμένη προσέγγιση στο θέμα του αυτοκίνητου, για να μην ταλαιπωρούνται με τόσο οι επαγγελματίες του χώρου, όσο και οι ιδιώτες, με τις διαφορετικές προσεγγίσεις του κάθε σχεδίου νόμου, εφόσον το ζητούμενο και από τα δυο σχέδια νόμου, είναι η ανανέωση του στόλου των οχημάτων που κυκλοφορόν στη χώρα, με νεότερα και πιο προηγμένης τεχνολογίας, αναφορικά με τους ρύπους, οχήματα.