Αρχική Φορολογικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση της αναπτυξιακής διαδικασίας της ελληνικής οικονομίας και ενσωμάτωση Οδηγιών της ΕΕ στην Ελληνική Νομοθεσία Άρθρο 4 Τροποποίηση των άρθρων 121 και 123 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα – Τέλος ταξινόμησης επιβατικών και φορτηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσηςΣχόλιο του χρήστη Νίκος | 8 Ιουλίου 2020, 12:05
Από το εδάφιο "Για την επιλογή των ως άνω συντελεστών, για μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα, λαμβάνεται υπόψη η φορολογητέα αξία του άρθρου 126, πριν από τις μειώσεις που προβλέπονται στο άρθρο αυτό." να αφαιρεθεί η φράση "πριν από τις μειώσεις που προβλέπονται στο άρθρο αυτό". Εφόσον πρόκειται για προοδευτική κλίμακα δεν νοείται επιλογή ενός και μόνο συντελεστή όπως ισχύει στο παρόν καθεστώς. Αντίθετα, η επιλογή των συντελεστών γίνεται με βάση την υπολογιζόμενη φορολογητέα αξία, η οποία στην περίπτωση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μειώνεται με βάση τα οριζόμενα στο άρθρο 126. Για ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, το οποίο σαν καινούριο είχε φορολογητέα αξία 28000, αλλά λόγω των διάφορων απομειώσεων η φορολογητέα αξία του αξία του μειώνεται στις 17000, για τις 14000 θα ισχύσει συντελεστής 4% και για τις 3000 θα ισχύσει συντελεστής 26%. Δε μπορεί να ισχύσουν οι συντελεστές 53%, 62% και 71% για το υπερβάλλον ποσό έως τις 28000 που είναι η φορολογητέα αξία σαν καινούριο. Κατά συνέπεια θα πρέπει να αφαιρεθεί η συγκεκριμένη φράση από το παραπάνω εδάφιο για να μη δημιουργεί σύγχυση. Σχετικά με το χρονικό όριο των 2 ετών (πρώτη ταξινόμηση έως και 31.8.2018) που τίθεται για αυτοκίνητα EURO6, θα πρέπει να αυξηθεί τουλάχιστον στα 4 έτη (πχ "πρώτη ταξινόμηση έως και 31.8.2016"), διαφορετικά αποθαρρύνεται η εισαγωγή σχετικά νέων αυτοκινήτων και το αποτέλεσμα θα είναι η εισαγωγή παλαιότερων αυτοκινήτων, όπου το τέλος ταξινόμησης θα είναι εξαιρετικά χαμηλό λόγω των διαφόρων απομειώσεων.