Αρχική Φορολογικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση της αναπτυξιακής διαδικασίας της ελληνικής οικονομίας και ενσωμάτωση Οδηγιών της ΕΕ στην Ελληνική Νομοθεσία Άρθρο 4 Τροποποίηση των άρθρων 121 και 123 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα – Τέλος ταξινόμησης επιβατικών και φορτηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσηςΣχόλιο του χρήστη Νίκος | 11 Ιουλίου 2020, 19:52
Οι κυβερνήσεις όταν θέλουν να βοηθήσουν μια επαγγελματική ομάδα συνήθως παρέχουν κίνητρα, παροχές φοροαπαλλαγές ή επιδοτήσεις. Στην χώρα μας υπάρχει μια ακόμα μέθοδος που λετουργεί αποτελεσματικά και δεν είναι άλλη από την εξαφάνιση του ανταγωνισμού. Αντί για ξεκάθαρη επιδότηση, δίνουμε άδειες για περίπτερα, λαϊκές, ταξί και ότι άλλο δεν δημιουργεί οικονομικό κόστος στο κράτος και εξασφαλίζει σε κάποιους απαλλαγή από ανταγωνισμό. Προκρίνουμε το βραχυπρόθεσμο μπάλωμα σε βάρος της διαχρονικής λύσης ενός προβλήματος. Ζήσαμε, μεγαλώσαμε και βρήκαμε αυτή την κατάσταση οπότε την συνηθίσαμε και μερικοί από εμάς το θεωρούμε φυσιολογικό και αναμενόμενο να υπάρχουν αδικίες. Ξέρω ότι δεν μπορώ να κάνω κάτι διότι δεν ανήκω σε κάποιο χώρο, ομάδα ή σύνολο και απλά σκέφτομαι με τον δικό μου τρόπο. Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να αφήσω ένα ίχνος που να θυμίζει σε αυτούς που θα ψηφίσουν άδικα μέτρα ότι δεν θα έχουν το άλoθι ότι “δεν γνώριζαν”. Η αγορά αυτοκινήτου διαθέτει δύο πόλους. Τα καινούργια και τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Σε κάποιες ομάδες αγοραστών τα καινούργια “κλέβουν” πελάτες από τα μεταχειρισμένα και αντίστροφα. Λειτουργούν μεταξύ τους σαν συγκοινωνούντα δοχεία. Αυτή είναι η κατηγορία των αυτοκινήτων έως πέντε ετών. όπου το δίλημμα είναι ότι με συγκεκριμένο προϋπολογισμό μπορούμε να αποκτήσουμε ένα ολοκαίνουργιο ή ένα καλλίτερο αυτοκίνητο. Σε επίπεδο συμφερόντων ο ένας πόλος περιλαμβάνει από την μία τους Επίσημους εισαγωγείς, Έλληνικών και κατά βάση ξένων συμφερόντων και από την άλλη, σε λιγότερο βαθμό, τις εταιρείες χρονομισθώσεως πάλι Ελληνικών και ξένων συμφερόντων. Ο άλλος πόλος είναι οι εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Και οι δύο πλευρές έχουν κάνει λάθη στο παρελθόν και πράξεις που δεν τους τιμούν αλλά δεν είναι το αντικείμενο μας. Αν η πολιτική απόφαση είναι η προστασία των αντιπροσώπων, ο μόνος τρόπος να δώσουμε κίνητρο στον αγοραστή να στραφεί στο καινούργιο αυτοκίνητο είναι να ακριβήνουμε το μεταχειρισμένο βάζοντας φόρους. Η προηγούμενη κυβέρνηση γέμισε σαράβαλα την Ελλάδα. Φορολόγησε υπέρμετρα τα φρέσκα αυτοκίνητα και όσο θα έπρεπε τα παλιά. Αποτέλεσμα του συνδυασμού της ανέχειας και της φορολογίας, ήταν να γίνουμε χωματερή της Ευρώπης. Ακόμα και χώρες όπως η Βουλγαρία έγιναν εξαγωγείς προς την Ελλάδα! Η νομοθεσία βοήθησε τους εισαγωγείς να περισώσουν τις πωλήσεις τους και τις εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης να πωλούν τα δικά τους μεταχειρισμένα αυτοκίνητα σε ακριβές τιμές, καθώς “απαγορεύεται” η εισαγωγή φρέσκων αυτοκινήτων. Επιστρατεύτηκαν όπως θα δούμε παρακάτω άσχετες οδηγίες EURO για να δώσουν μανδύα λογικής και να σώσουν τα προσχήματα. Το αποτέλεσμα ήταν πανομοιότυπα αυτοκίνητα να πληρώνουν πολλαπλάσιο δασμό ανάλογα αν ήταν καινούργια ή εισαγωγής. Οι “παροικούντες την Ιερουσαλήμ” γνωρίζουν την δύναμη του λόμπυ των αντιπροσώπων καινούργιων αυτοκινήτων που κατεργάζονται προφάσεις ώστε να αυξηθούν οι φόροι στα μεταχειρισμένα, και ειδικά στα σχετικά “φρέσκα” μεταχειρισμένα που ανταγωνίζονται τα καινούργια. Ενώ η απερχόμενη νομοθεσία, επιδοτούσε τα σαράβαλα και απέκλειε τα καλά αυτοκίνητα από το να εισαχθούν, η τρέχουσα καταργεί την δυνατότητα να έρθουν στην χώρα και τα σαράβαλα και τα καθαρά αυτοκίνητα. Για να κρατηθούν κάποια σαθρά προσχήματα, σε επίπεδο επικοινωνιακής διαχείρισης και όχι ουσίας, το παρόν νομοσχέδιο επιτρέπει την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, ηλικίας κάτω των δύο ετών, χωρίς πρόστιμο 50% ή 100% ή 200%. Ας δούμε τα προβλήματα του νομοσχεδιόυ: ΠΡΟΒΛΗΜΑ 1ο ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΡΥΠΩΝ Υπάρχει ο αστικός μύθος που λέει ότι σε κάθε παραλλαγή μιας οδηγίας EURO, αλλάζουν προς τα κάτω τα όρια των ρύπων και ότι σε κάθε παραλλαγή τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο “καθαρά”. Αυτό ήταν το άλλοθι της στρεβλής τρέχουσας νομοθεσίας που κατακερματίζει την οδηγία EURO 6. Σύμφωνα με αυτή τη νομοθεσία, όταν βγαίνει μια νέα παραλλαγή της οδηγίας EURO 6 οι δασμοί αυξάνονται για τα αυτοκίνητα που ανήκουν σε προγενέστερη παραλλαγή. Παρακάτω παραθέτω και τις δεκατέσσερις σχετικές οδηγίες που αφορούν τα EURO 1-6, όπου προκύπτει ότι πολλές από τις αλλαγές δεν αφορούν όρια ρύπων ή δεν αφορούν συγκεκριμένο καύσιμο, και ότι γενικά μπορεί να εκδοθούν πολλές διαδοχικές οδηγίες χωρίς να αλλάζει το όριο των ρύπων για κάποιο είδος αυτοκινήτου. Κάποιες είναι απλά τεχνικές διευκρινήσεις χωρίς ουσιαστικές αλλαγές. ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, ΤΑ ΟΡΙΑ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΡΥΠΩΝ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΩΝ ΙΧ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΕΚΑΤΕΣΣΕΡΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ. Με αυτό τον τρόπο αδικήθηκαν χιλιάδες αγοραστές που επιβαρύνθηκαν με πολλαπλάσιους δασμούς τα τελευταία χρόνια, μόνο και μόνο διότι οι τότε υπεύθυνοι, δεν μπήκαν στον κόπο να διαβάσουν σε βάθος τις παραλλαγές της οδηγίας EURO 6. Ας υποθέσουμε ότι μια οδηγία EURO αφορά επαγγελματικά αυτοκίνητα και η επόμενη της, αυτοκίνητα που καταναλώνουν πετρέλαιο. Είναι λογικό να αυξηθεί ο φόρος σε ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο που δεν επηρεάστηκε από τις δύο αυτές οδηγίες; Αν κάποιος μπει στον κόπο να δει τις 14 παραλλαγές που παραθέτουμε πιο κάτω θα διαπιστώσει ότι η παραπάνω υπόθεση είναι ο κανόνας. Ο τρόπος αλλαγής του δασμού είναι άδικος αφού κάθε φορά μια κατηγορία οχημάτων επιβαρύνεται με φόρους ενώ δεν έχει επέλθει καμία αλλαγή που να τα αφορά. Ποιος ψηφίζει νόμο που κατά κανόνα είναι άδικος; Ποιος θα επιλέξει ένα τυχαίο τρόπο για να αλλάζει τον φόρο επί το δυσμενέστερο; Γιατί να το κάνει αν δεν εξυπηρετεί σκοπιμότητες και συμφέροντα; Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.. Τι είναι οι οδηγίες Euro? Είναι το κανονιστικό πλαίσιο που πρέπει να ακολουθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να μπορούν να ταξινομηθούν τα οχήματα που παράγουν στις ευρωπαϊκές χώρες. 1. Αφορά τα όρια εκπομπών ρύπων ανά τύπο οχήματος όπως ΙΧ, φορτηγά, βαρέα οχήματα κτλ, 2. Τα όρια ρύπων ανά καύσιμο 3. Τα όρια ρύπων ανά τεχνολογία όπως υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα 4. Αφορά ρύπου αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν δύο είδη καυσίμων 5. Αφορά τους τρόπους μέτρησης των ρύπων σε συνθήκες πραγματικής χρήσης 6. Αφορά τις πληροφορίες που πρέπει να παρέχουν οι κατασκευαστές για το όχημα, την συντήρηση του κοκ 7. Αφορά το περιεχόμενο των πιστοποιητικών συμμόρφωσης που απαιτείται για την ταξινόμηση Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 14 αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που αφορούν τα Euro 1-6 Οι οδηγίες αυτές εκδόθηκαν σε διάστημα 13 ετών για να συμπεριλάβουν νέες τεχνολογίες που αφορούν υβριδικά αυτοκίνητα, bifuel αυτοκίνητα, να προσθέσουν νέες μεθόδους μέτρησης σε ρεαλιστικές συνθήκες οδήγησης, να αποτρέψουν την επανάληψη φαινομένων όπως το dieselgate, να περιγράψουν τον εξοπλισμό μετρήσεων, τα μαθηματικά μοντέλα μετρήσεων, να επικαιροποιήσουν τα δεδομένα των μετρήσεων από τους κατασκευαστές, να περιγράψουν τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης και το περιεχόμενο τους, να εξειδικεύσουν τα όρια ρύπων στα επαγγελματικά αυτοκίνητα και στα βαρέα οχήματα, να περιλάβουν καινοτομίες που εξελίχθηκαν σε αυτά τα δεκατρία χρόνια κλπ κλπ Πως διαμορφώθηκαν ιστορικά οι ρύποι; Οι ρύποι που προβλέπονταν αρχικά αφορούσαν τα βενζινοκίνητα και τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα και κατόπιν προστέθηκαν τα bifuel και υβριδικά με τις παραλλαγές τους Στα βενζινοκίνητα δεν έχουμε ιδιαίτερες αλλαγές στα όρια των ρύπων, στα πετρελαιοκίνητα υπήρξαν εξελίξεις κυρίως στα όρια των οξειδίων του αζώτου. Ποια προβλήματα προέκυψαν? Η παραποίηση με ειδικό λογισμικό που έφεραν εγκατεστημένο κάποια αυτοκίνητα και οι συνθήκες δοκιμών που δεν ήταν αντιπροσωπευτικές αυτών της καθημερινής κυκλοφορίας, ανάγκασαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να νομοθετήσει για την αποφυγή επανάληψης τέτοιων φαινομένων και να μειώσει περαιτέρω τα όρια εκπομπών μονοξειδίου του Αζώτου. Το θέμα με τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου αφορά όμως μόνο τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα και όχι τα αμιγώς βενζινοκίνητα, ούτε τα υβριδικά αυτοκίνητα που καταναλώνουν βενζίνη. Αν ρωτήσω γιατί δεν γίνεται διαχωρισμός μεταξύ βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων για την αύξηση του δασμού αφού οι οδηγίες EURO που αλλάζουν δεν τα επηρεάζουν εξίσου, δεν θα πάρω λογική απάντηση γιατί δεν υπάρχει. Αν ρωτήσω γιατί δεν γίνεται διαχωρισμός μεταξύ βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων για την αύξηση του δασμού αφού τα όρια των ρύπων στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα δεν μεταβάλλονται τα τελευταία χρόνια πάλι δεν θα πάρω λογική απάντηση. Η ειλικρινής απάντηση είναι ότι πρέπει να υπάρχει ένα ανάχωμα ανάμεσα στα μεταχειρισμένα και τα καινούργια και αυτό είναι η επιβολή υψηλών φόρων που αποτρέπουν την εισαγωγή και προστατεύει τους αντιπροσώπους. Ο πίνακας δείχνει τις αλλαγές των ορίων των ρύπων, ανά οδηγία και ανά καύσιμο ώστε να καταστεί σαφής η αδικία του να επιβάλλονται πολλαπλάσιοι δασμοί σε αυτοκίνητα που εκπέμπουν τους ίδιους ρύπους Πηγή wikipedia Diesel Euro 1 October 1993 October 1994 5.17 - - - 1.4 0.19 - Euro 2 January 1998 October 1998 1.25 - - - 1.0 0.12 - Euro 3 January 2001 January 2002 0.80 - - 0.65 0.72 0.07 - Euro 4 January 2006 January 2007 0.63 - - 0.33 0.39 0.04 - Euro 5a September 2010 January 2012 0.630 - - 0.235 0.295 0.005 - Euro 5b September 2011 January 2013 0.630 - - 0.235 0.295 0.0045 6×1011 Euro 6b September 2015 September 2016 0.630 - - 0.105 0.195 0.0045 6×1011 Euro 6c - September 2019 0.630 - - 0.105 0.195 0.0045 6×1011 Euro 6d-Temp September 2018 September 2020 0.630 - - 0.105 0.195 0.0045 6×1011 Euro 6d January 2021 January 2022 0.630 - - 0.105 0.195 0.0045 6×1011 Petrol (Gasoline) Euro 1 October 1993 October 1994 5.17 - - - 1.4 - - Euro 2 January 1998 October 1998 4.0 - - - 0.6 - - Euro 3 January 2001 January 2002 4.17 0.25 - 0.18 - - - Euro 4 January 2006 January 2007 1.81 0.130 - 0.10 - - - Euro 5a September 2010 January 2012 1.810 0.130 0.090 0.075 - 0.005* - Euro 5b September 2011 January 2013 1.810 0.130 0.090 0.075 - 0.0045* - Euro 6b September 2015 September 2016 1.810 0.130 0.090 0.075 - 0.0045* 6×1011 Euro 6c - September 2019 1.810 0.130 0.090 0.075 - 0.0045* 6×1011 Euro 6d-Temp September 2018 September 2020 1.810 0.130 0.090 0.075 - 0.0045* 6×1011 Euro 6d January 2021 January 2022 1.810 0.130 0.090 0.075 - 0.0045* 6×1011 * Applies only to vehicles with direct injection engines O πίνακας δεν εμφανίζεται εδώ σωστά οπότε ακολουθείστε τον σύνδεσμο για προβολή στην wikipedia https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards ΠΡΟΒΛΗΜΑ 2ο ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ Ας πάμε στο “σκάνδαλο” κατ’εμέ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Δυστυχώς στην Ελλάδα η ηλεκτροκίνηση θα ξεκινήσει με λάθος όρους. Ο σκοπός της τρέχουσας τάσης επιβράβευσης αυτών που αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι να δοθεί στα υψηλά εισοδήματα (φορολογημένα και μη) η δυνατότητα να αγοράσουν αφορολόγητα ακριβά αυτοκίνητα. Σε συνδυασμό τριών νομοσχεδίων, για να μην είναι κραυγαλέα η συγκέντρωση κινήτρων σε ένα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν συνολικά τα εξής προνόμια: 1. Απαλλάσσονται ολοσχερώς από το τέλος ταξινόμησης 2. Απαλλάσσονται από τέλη κυκλοφορίας 3. Απαλλάσσονται από τον φόρο πολυτελείας 4. Απαλλάσσονται από τεκμήριο συντήρησης 5. Απαλλάσσονται από το πόθεν έσχες της αγοράς 6. Οι απαλλαγές δεν έχουν όριο αξίας. Ας κάνει και ένα εκατομμύριο… 7. Οι αποσβέσεις στα βιβλία επιχειρήσεων είναι 50% κατ’ έτος, όσο κανένα άλλο πάγιο! 8. Αγοράζεις ένα αυτοκίνητο και περνάς στα έξοδα ενάμισι με πλασματική απόσβεση! 9. Η παροχή σε είδος πιάνει ηλεκτρικά αυτοκίνητα πολλαπλάσιας αξίας από τα θερμικά Δεν κάνω πλάκα Δυστυχώς ισχύουν 100%, ταυτόχρονα όλα μαζί τα παραπάνω ΠΡΟΒΛΗΜΑ 3ο ΑΠΟΥΣΙΑ ΟΡΙΩΝ ΑΠΑΛΛΑΓΗΣ Στον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης θα έπρεπε να υπάρχουν παράμετροι απαλλαγής: α. ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ Πχ οι πολύτεκνοι, ΑΜΕΑ κτλ θα έπρεπε να έχουν ένα όριο στην απαλλαγή από τον φόρο. Αυτή την στιγμή οι απαλλαγές είναι ανάλογες των κυβικών εκατοστών! Αντί να τεθεί ένα όριο στο ποσό της απαλλαγής έχουμε όριο στα κυβικά εκατοστά αέρα που συμπιέζονται στον κινητήρα! Πιο αναχρονιστική ιδέα δεν μπορώ να σκεφθώ. Ας αποφασίσουμε πόσο θέλουμε να επιδοτήσουμε τον τρίτεκνο και ας το ενσωματώσουμε στο νόμο! 1.000, 2.000, 5.000, 10.000€; Αδιάφορο το πόσο. Ας αλλάξουμε λογική και τρόπο σκέψης. β. ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ Φορολογούμε με τον ίδιο τρόπο τα αυτοκίνητα ανάγκης, αναψυχής και επαγγελματικής εξυπηρέτησης. Για παράδειγμα τα επταθέσια ή εννιαθέσια ΙΧ που βοηθούν την τουριστική ανάπτυξη τα οποία κάθονται το χειμώνα και δεν αποτελούν status symbol για τον ιδιοκτήτη τους, φορολογούνται με τον ίδιο τρόπο με τα αυτοκίνητα επιδόσεων και προβολής. Σίγουρα μια έκπτωση θα ήταν κοινωνικά δίκαιη Μια θετική αλλαγή είναι η αντιμετώπιση των αυτοκινούμενων εν μέρει ως τροχόσπιτα ώστε να φορολογείται το όχημα και όχι τα κρεβάτια. Μια βελτίωση θα ήταν να φορολογείται ένα αυτοκινούμενο όσο το όχημα βάσης χωρις την μετασκευή αν αυτό είναι δυνατόν. γ. ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗΣ Τα ηλεκτρικά, τα υβριδικά και τα plugin υβριδικά θα πρέπει να τύχουν ευνοϊκής μεταχείρισης. Όχι βέβαια στον βαθμό που αναφέραμε παραπάνω ο οποίος βοηθά ακόμα και το ξέπλυμα χρήματος. Όπως είναι διατυπωμένη η νομοθεσία είναι σαν να προτρέπει κάποιους για αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου που απαλλάσσεται από πόθεν έσχες και κατόπιν με την πώληση του αυτοκινήτου να ξεπλύνουν κεφάλαια. Είναι τόσο κραυγαλέο που δεν βρίσκω λόγια.. Θα έπρεπε να ποσοτικοποιήσουμε την αγάπη μας για το περιβάλλον. Να πούμε πόσα είναι διατεθειμένο το κράτος να χάσει για να κυκλοφορούν οι πολίτες με ηλεκτρικά αυτοκίνητα. 5.000; 10.000; 20.000; 50.000; Υπάρχουν υβριδικά αυτοκίνητα κόστους 1.300.000€. Ο δασμός θα ήταν 400.000€. Να τα χάσει το Δημόσιο; Τέτοια αγάπη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δείχνει ύποπτη.. Να μπει όριο στο ποσό της επιδότησης ώστε η ηλεκτροκίνηση να γίνει μαζική για να πιάσουμε τους στόχους για τα ηλεκτροκίνητα και όχι να τα βλέπουμε παρκαρισμένα έξω από τα μπουζούκια κάθε Παρασκευή και Σάββατο. Το νομοσχέδιο είναι διάτρητο. Πρέπει να αποσυρθεί ή να αλλάξει εκ’ βάθρων Είναι σωστό το να αποφύγουμε τα σαπάκια της Ευρώπης, αλλά όχι τα καλά αυτοκίνητα. Φρέσκα αυτοκίνητα σημαίνει αυτοκίνητα χωρίς σκουριά, χωρίς γυρισμένα χιλιόμετρα, ΦΠΑ που πληρώνεται στην Ελλάδα, χαμηλότερη εκροή κεφαλαίων στο εξωτερικό, λειτουργία του ανταγωνισμού χωρίς μονοπωλιακές πρακτικές και παραμονή των κερδών όσων εμπορεύονται αυτοκίνητα, στην Ελλάδα. Αν δεν αφήσουν οι αντιπρόσωποι να πάμε οδηγίες πίσω στα πετρελαιοκίνητα, να πάμε στα βενζινοκίνητα που δεν έχουν μεταβληθεί τα όρια ρύπων τους ΟΛΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ EURO: ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΚ) αριθ. 715/2007 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΫ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΊΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΊΟΥ της 20ής Ιουνίου 2007 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32007R0715&qid=1588163623095&from=EN ΕΕ 2007/715 που αφορά την έγκριση τύπου μηχανοκινήτων οχημάτων όσον αφορά εκπομπές από ελαφρά επιβατηγά και εμπορικά οχήματα (Euro 5 και Euro 6) και σχετικά με την πρόσβαση σε πληροφορίες επισκευής και συντήρησης οχημάτων ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) αριθ. 566/2011 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ της 8ης Ιουνίου 2011 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32011R0566&qid=1588162985410&from=EL για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 715/2007 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 692/2008 της Επιτροπής όσον αφορά την πρόσβαση σε πληροφορίες επισκευής και συντήρησης οχημάτων ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ ΡΥΠΟΥΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) αριθ. 566/2011 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ της 8ης Ιουνίου 2011 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32011R0566&qid=1588171599979&from=EN για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 715/2007 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 692/2008 της Επιτροπής όσον αφορά την πρόσβαση σε πληροφορίες επισκευής και συντήρησης οχημάτων ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ ΡΥΠΟΥΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) αριθ. 459/2012 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ της 29ης Μαΐου 2012 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32012R0459&qid=1588162441699&from=EN για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 715/2007 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 692/2008 της Επιτροπής όσον αφορά τις εκπομπές από ελαφρά επιβατηγά και εμπορικά οχήματα (Euro 6) ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΡΥΠΩΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) αριθ. 630/2012 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ της 12ης Ιουλίου 2012 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32012R0630&qid=1588162244436&from=EN για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 692/2008 σχετικά με τις απαιτήσεις έγκρισης τύπου μηχανοκίνητων οχημάτων που κινούνται με υδρογόνο και μείγματα υδρογόνου και φυσικού αερίου όσον αφορά εκπομπές, και τη προσθήκη ειδικών πληροφοριών σχετικά με οχήματα εφοδιασμένα με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης στο έγγραφο πληροφοριών με σκοπό την έγκριση τύπου ΕΚ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) αριθ. 143/2013 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ της 19ης Φεβρουαρίου 2013 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32013R0143&qid=1588161937073&from=EN για την τροποποίηση της οδηγίας 2007/46/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 692/2008 της Επιτροπής όσον αφορά τον καθορισμό των εκπομπών CO2 από οχήματα που υπόκεινται σε έγκριση τύπου σε πολλαπλά στάδια ΕΓΚΡΙΣΕΙΣ ΤΥΠΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) αριθ. 171/2013 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ της 26ης Φεβρουαρίου 2013 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32013R0171&qid=1588161483048&from=EN για την τροποποίηση των παραρτημάτων I και IX και την αντικατάσταση του παραρτήματος VIII της οδηγίας 2007/46/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για τη θέσπιση πλαισίου για την έγκριση των μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκουμένων τους, και των συστημάτων, κατασκευαστικών στοιχείων και χωριστών τεχνικών μονάδων που προορίζονται για τα οχήματα αυτά (οδηγία-πλαίσιο) και για την τροποποίηση των παραρτημάτων I και XII του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 692/2008 της Επιτροπής για την εφαρμογή και την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 715/2007 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου που αφορά την έγκριση τύπου μηχανοκινήτων οχημάτων όσον αφορά εκπομπές από ελαφρά επιβατηγά και εμπορικά οχήματα (Εuro 5 και Euro 6) και σχετικά με την πρόσβαση σε πληροφορίες επισκευής και συντήρησης οχημάτων ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ ΡΥΠΟΥΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) αριθ. 195/2013 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ της 7ης Μαρτίου 2013 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32013R0195&qid=1588160743086&from=EN#d1e40-1-1 για την τροποποίηση της οδηγίας 2007/46/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 692/2008 της Επιτροπής όσον αφορά καινοτομικές τεχνολογίες για τη μείωση των εκπομπών CO2 από ελαφρά επιβατηγά και εμπορικά οχήματα ΑΦΟΡΑ ΦΟΡΤΗΓΑ ΚΑΙ ΒΑΡΕΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) αριθ. 136/2014 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ της 11ης Φεβρουαρίου 2014 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32014R0136&qid=1588157969912&from=EN για την τροποποίηση της οδηγίας 2007/46/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 692/2008 της Επιτροπής όσον αφορά τις εκπομπές από ελαφρά επιβατηγά και εμπορικά οχήματα (Euro 5 και Euro 6) και του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 582/2011 της Επιτροπής όσον αφορά τις εκπομπές των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων (Euro VI) ΑΦΟΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) 2015/45 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ της 14ης Ιανουαρίου 2015 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32015R0045&qid=1588156071515&from=EN για την τροποποίηση της οδηγίας 2007/46/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 692/2008 της Επιτροπής όσον αφορά καινοτομικές τεχνολογίες για τη μείωση των εκπομπών CO2 από ελαφρά εμπορικά οχήματα ΑΦΟΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) 2016/427 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ της 10ης Μαρτίου 2016 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32016R0427&qid=1588154729040&from=EN για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 692/2008 όσον αφορά τις εκπομπές από ελαφρά επιβατηγά και εμπορικά οχήματα (Euro 6) ΑΦΟΡΑ ΜΕΤΡΗΣΗ ΝΟx ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) 2016/646 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ της 20ης Απριλίου 2016 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32016R0646&qid=1588153270076&from=EN για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 692/2008 όσον αφορά τις εκπομπές από ελαφρά επιβατηγά και εμπορικά οχήματα (Euro 6) ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΝΟχ ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) 2017/1221 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ της 22ας Ιουνίου 2017 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32017R1221&qid=1588152655772&from=EN για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 692/2008 όσον αφορά τη μεθοδολογία για τον καθορισμό των εξατμιστικών εκπομπών (δοκιμή τύπου 4) ΑΦΟΡΑ ΤΑ ΠΟΛΥΣΤΡΩΜΑΤΙΚΑ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ ΓΙΑ ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΑΛΚΟΟΛΗΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΖΙΝΗ ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) 2017/1347 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ της 13ης Ιουλίου 2017 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32017R1347&from=EN για τη διόρθωση της οδηγίας 2007/46/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 582/2011 της Επιτροπής και του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1151 της Επιτροπής για τη συμπλήρωση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 715/2007 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου που αφορά την έγκριση τύπου μηχανοκινήτων οχημάτων όσον αφορά εκπομπές από ελαφρά επιβατηγά και εμπορικά οχήματα (Euro 5 και Euro 6) και σχετικά με την πρόσβαση σε πληροφορίες επισκευής και συντήρησης οχημάτων, για την τροποποίηση της οδηγίας 2007/46/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 692/2008 της Επιτροπής και του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1230/2012 της Επιτροπής και για την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 692/2008