Αρχική Φορολογικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση της αναπτυξιακής διαδικασίας της ελληνικής οικονομίας και ενσωμάτωση Οδηγιών της ΕΕ στην Ελληνική Νομοθεσία ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΕΞΩΔΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΚΩΔΙΚΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ Άρθρο 8 Επιτροπή Εξώδικης Επίλυσης Φορολογικών ΔιαφορώνΣχόλιο του χρήστη Νέο Ρεύμα- Νέο Όραμα | 11 Ιουλίου 2020, 19:04
Προτάσεις για το φορολογικό νομοσχέδιο άρθρο 8 και 11 για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό και την επίλυση διαφορών! 10/07/2020 Συνοπτική τοποθέτηση: Πιστεύουμε ότι σήμερα δεν είναι δυνατόν να ΜΗΝ λαμβάνονται υπόψιν ... η τόση μεγάλη κρίση της 10ετίας όσο και της πανδημίας, η έκρηξη των ληξιπροθέσμων οφειλών προς δημόσιο και ταμεία με τις προσαυξήσεις αντίστοιχα τα ποσά να ανέρχονται σε ±180 και 40= 220 δις €, που μαζί με τα κόκκινα δάνεια 110-130 δις € ανεβάζουν το εσωτερικό χρέος σε 350 δις €. Ενδεικτική είναι η αδυναμία είσπραξης μέσω ρυθμίσεων φορολογικών εσόδων, όταν στις 120 δόσεις του Οκτωβρίου 2019, υπήχθησαν μόνο 4 δις €. Σήμερα είναι παγωμένη η αγορά των πάντων, με τις χρεωμένες προσαυξήσεις 300 και 500% σε όλες τις καρτέλες, με τους εξωλογιστικούς προσδιορισμούς εισοδήματος, είναι η “αμαρτία” της γραφειοκρατίας. Στο νέο νομοσχέδιο προβλέπεται νέος εξωδικαστικός συμβιβασμός ΜΟΝΟ για τις εκκρεμείς υποθέσεις στα δικαστήρια και αυτές με έκπτωση μόνο 75% εφάπαξ ή 35% σε 24 μήνες. Δηλαδή, αρχική οφειλή 1.000€+ προσαυξήσεις 500%= 6.000€ - 75% στις 5.000€ = μείον 3.500, σημαίνει νέα οφειλή 2.500€ που κανένας δεν θα ρυθμίσει για σοβαρά ποσά και μάλιστα εφάπαξ. Όλοι γνωρίζουν ότι από τα ληξιπρόθεσμα 220 δις € τα περισσότερα έχουν καταστεί τελεσίδικα με τις “μανίες” της γραφειοκρατίας. Στην αρχή της κρίσης τα ληξιπρόθεσμα ήταν 20-30 δις και άλλα τα κόκκινα δάνεια 20-30 €. Δεν υπήρχαν στρατηγικοί κακοπληρωτές, κατασκευάστηκαν μέσα στην κρίση. Το εσωτερικό χρέος ανέρχεται σε 2 ΑΕΠ της χώρας. Αν δεν ρυθμιστεί το πρωτάκουστο διεθνώς εσωτερικό χρέος που είναι ουσιαστικά και πλασματικό και εν μέρει ανήθικα παράνομο, θα θρηνήσουμε εκπλειστηρίασμα όλης της ελληνική οικονομίας. Να μην το παραβλέπουμε! Είναι μεγάλο εμπόδιο στη χώρα. Για να υπάρχουν έσοδα και για την εξυγίανση της οικονομίας, προτείνεται: Να υπαχθούν σε ρύθμιση όλες οι εκκρεμείς υποθέσεις στις καρτέλες. Να διαγραφούν με αίτημα του ενδιαφερομένου σε perpetual βάση, οριζόντια οι προσαυξήσεις 300-500% όπως προβλέπει ο ν. 4336/15 και ουδέποτε εφαρμόστηκε και να διαγραφούν από τις καρτέλες όλοι εξωλογιστικοί προσδιορισμοί παλαιοί και νέοι, όπως καταργήθηκαν με τον ν. 4172 και 4174/13. Να ρυθμιστούν τα νέα υπόλοιπα χωρίς προκαταβολή σε νέα ρύθμιση 120 δόσεων με 2% επιτόκιο και σε περιπτώσεις υπερβολών ή αποδεδειγμένης αδυναμίας να υπάρχει δυνατότητα εξωδικαστικής διαγραφής κεφαλαίου. Είναι αιτιολογημένη λόγω μεγάλης κρίσης και παραλογισμού χρεώσεων! Να αρθεί άμεσα το πόθεν έσχες για αυξήσεις κεφαλαίου και αγορές ακινήτων και να καταργηθούν οι υπεραξίες στις μεταβιβάσεις ακινήτων και μετοχών. Δεν υπάρχει η πολυτέλεια σε τέτοια κρίση να χάνονται τόσα κεφάλαια και έσοδα! Θα εισπραχθούν 3-5 δις €/χρόνο! Εισαγωγή: Εκπροσωπούμε 471 μεγάλες επιχειρήσεις και ενώσεις πολιτών με ~15.000 εργαζόμενους και πωλήσεις το ~50% του ΑΕΠ της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας και το think – tank Νέο Ρεύμα - Νέο Όραμα. Ορισμένες προτάσεις του παρόντος νομοσχεδίου αφορούν διορθώσεις και αγκυλώσεις προηγουμένων νόμων. Οι προτάσεις που υποβάλλονται διευκρινίζουμε ότι αφορούν τους ίδιους νόμους και τα ίδια θέματα, που ΔΕΝ διορθώνονται στο νομοσχέδιο προφανώς παρά το ότι δημιούργησαν απίστευτες δυσκαμψίες! Οι νόμοι 4172/13, 4174/13 και ο 4336/15: καταργούν τους εξωλογιστικούς προσδιορισμούς ολοσχερώς- αλλά όχι αναδρομικά και για όλες τις υποθέσεις στις καρτέλες και καταργούν όλες τις προσαυξήσεις και πρόστιμα του ν. 2523/97- υπάρχει ειδική αναφορά στο Μνημόνιο 2015, Παράγραφος Γ: Μνημόνιο Συνεννόησης για τριετές πρόγραμμα του ΕΜΣ, σελίδα 1016, 2.2 Μεταρρυθμίσεις Φορολογικής Πολιτικής, 2.2.ιι. .... ΕΙΝΑΙ ΘΕΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΥΠΕΡΟΓΚΩΝ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΩΝ ΤΟΥ Ν.2523/97 ΟΠΩΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΧΡΟΝΙΑ--- adopt outstanding reforms on the codes on income tax, and tax procedures: introduce a new Criminal Law on Tax Evasion and Fraud to amend the Special Penal Law 2523/1997 and any other relevant legislation, and replace Article 55, ¶s 1 and 2, of the TPC, with a view, inter alia, to modernize and broaden the definition of tax fraud and evasion to all taxes; abolish all Code of Book and Records fines, including those levied under law 2523/1997 develop the tax framework for collective investment vehicles and their participants consistently with the ITC and in line with best practices in the EU. .... Να υιοθετηθούν οι εκκρεμείς μεταρρυθμίσει στον κώδικα φορολογίας εισοδήματος και των διαδικασιών φορολόγησης. να εισαχθεί ένας νέος ποινικός νόμος για την φοροδιαφυγή και απάτη για να τροποποιηθεί ο Ειδικός Νόμος 2523/1997 και κάθε άλλη σχετική νομοθεσία και η αντικατάσταση των άρθρων 55, παράγραφος 1 και 2 του TPC με την οπτική, μεταξύ άλλων, του εκμοντερνισμού και της διεύρυνσης του ορισμούς της φοροδιαφυγής σε όλους τους φόρους. Να καταργηθούν ΟΛΑ τα πρόστιμα του Κώδικα Βιβλίου και Στοιχείων περιλαμβανομένων αυτών που εισπράττονται υπό τον νόμο 2523/1997, να αναπτυχθεί το πλαίσιο φορολόγησης των συλλογικών επενδύσεων και των συμμετεχόντων σε αυτά που να είναι συμβατό με το ITC και σε ευθυγράμμιση με τις καλύτερες πρακτικές στην ΕΕ. Όμως, η Ελληνική νομοθεσία δεν κατάργησε ΟΛΑ τα πρόστιμα και ιδιαίτερα δεν τα κατάργησε για όλες τις εκκρεμείς υποθέσεις- ασχέτως δικαστικής εξέλιξης, δεν διέγραψε τα πρόστιμα και προσαυξήσεις που ήταν συσσωρευμένα στις καρτέλες, δεν διέγραψε τις προσαυξήσεις των ελέγχων που ενσωματώνονται στο βεβαιωθέν ποσό με 25% ή και 60% τόκους το χρόνο (μετά 3-7 χρόνια) και μετά προσαυξάνονται στις καρτέλες κατά ΚΕΔΕ. Η πρόταση μας αφορά τη εναρμόνιση του Μνημονίου του 2015 με την ισχύουσα νομοθεσία και όχι με μερικές και επιλεκτικές εφαρμογές, που άλλοτε αφήνουν τις προσαυξήσεις της περιόδου ελέγχου, άλλοτε αφήνουν τους εξωλογιστικούς προσδιορισμούς που κρίθηκαν καταργημένοι και άλλοτε αγνοούν ότι στις καρτέλες υπάρχουν σήμερα προσαυξήσεις 300-500% -ανήκουστες διεθνώς - και ενώ μειώθηκαν κατά νόμο, μετά δεν διεγράφησαν από τις εκκρεμείς υποθέσεις, ασχέτως δικαστικής εξέλιξης. Πάντοτε η ευνοϊκότερη νομοθεσία αφορούσε και όλες τις υποθέσεις. Στα άρθρα των μεταβατικών διατάξεων υπάρχουν αυτοτελείς διατυπώσεις, που μπορούν να περιγράψουν την διόρθωση των μεγαλυτέρων αγκυλώσεων της χώρας!!! ΣΥΝΟΨΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ 1) Να διαγραφούν από τις καρτέλες οριζόντια όπως αναφέρει το μνημόνιο 2015 νόμος 4336/15, όλες- όλες οι προσαυξήσεις και των ελέγχων, οι εξωλογιστικοί προσδιορισμοί παλαιοί και νέοι, πλην πλαστών και εικονικών τιμολογίων. Να μείνουν μόνο οι αρχικές οφειλές. 2) Μετά όλα τα νέα ποσά να ρυθμιστούν σε δόσεις χωρίς προκαταβολή με νέο επιτόκιο 2% σε 120 δόσεις, χωρίς πλαφόν προς τα κάτω ή προς τα πάνω αφού το επιτόκιο είναι ποσοστιαίο! 3) Εκτιμούμε ότι με αυτόν το τρόπο θα αναπνεύσει η οικονομία, θα συμμορφωθούμε με τους θεσμούς, θα εισπράξουμε σαν χώρα πάνω από 3-5 δις χρόνο που σήμερα καμιά μεσοβέζικη ρύθμιση δεν καταφέρνει, ενώ αντίθετα τα ληξιπρόθεσμα αυξάνονται κατά 10-12 δις €/ χρόνο, που είναι πλήρης απόδειξη της αντίφασης και του βουλιάγματος της οικονομίας. 4) Να μην υπάρχει πλαφόν το 1 εκατ € ως βασική οφειλή. Στις περιπτώσεις αυτές να υπάγονται με την λογική του εξωδικαστικού συμβιβασμού, όταν δεν υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης, λόγω μακρόχρονου παγώματος λογαριασμών, υπέρογκων και μη αντιμετωπίσιμων χρεώσεων. 5) Για το ΕΦΚΑ να μην υπάρχει περιορισμός για τις ρυθμίσεις του ποσού των 20.000 στις περιπτώσεις συνταξιοδοτήσεων. 6) να αρθεί το πόθεν έσχες στα ακίνητα, ίδρυση εταιρειών και αυξήσεις κεφαλαίου. 7) στο εξωδικαστικό συμβιβασμό του ν.4389/16 προτείνεται αν η επιχείρηση δεν έχει κέρδη και πωλήσεις επί Χ έτη να υπάρχει αλγόριθμος που να μην συναρτάται από τον υπολογισμό εκπλειστηριάσματος των τραπεζών, αλλά από έναν υπολογισμό στο 5% της αντικειμενικής! ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ, ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ, ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΔΑΝΕΙΑ 1) Επιστροφή καταθέσεων: η επιστροφή μέρους από τα 100 δισ. ευρώ καταθέσεων στο €. Όλες οι χώρες στον κόσμο αυτό έκαναν και επαναπάτρισαν τις καταθέσεις τους, όπως η ΗΠΑ, Ιρλανδία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Τουρκία. Για να υλοποιηθεί αυτό, δεν φτάνει μόνο η παρότρυνση ή το new money concept, αλλά χρειάζεται να αρθούν οι κατασχέσεις στις τράπεζες και η φορολογία αδήλωτων καταθέσεων να είναι η ελάχιστη. Ειδικά για τις αυξήσεις κεφαλαίου, αγορές ακινήτων, νέες εταιρείες και επενδύσεις. Η φυγή καταθέσεων βαραίνει το δημόσιο που τρομοκράτησε τον κόσμο με υπερφορολογία και κίνδυνο υποτίμησης. 2) Ληξιπρόθεσμα προς Δημόσιο και Ταμεία: να εξυγιανθούν όλες οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο, που ανέρχονται στα ~105 δισ. € και με τις προσαυξήσεις είναι 170 δις € και με τα 40 δις € των ταμείων ~ 200 δις €, δηλ. περισσότερο από ένα ολόκληρο ΑΕΠ. Είναι ψηφισμένο στο 3ο Μνημόνιο 2015- σε ειδικό άρθρο, για να διαγραφούν όλες οι προσαυξήσεις, τα πρόστιμα και προφανώς οι εξωλογιστικοί προσδιορισμοί ( που καταργήθηκαν το 2013-14, αλλά υπάρχουν ακόμη στις καρτέλες) που φτάνουν ακόμη και το 500%, για τα ταμεία 300%. Να καθαρίσουν όλες οι καρτέλες οριζόντια και δίκαια, με επιβάρυνση επιτοκίου 2% χρόνο. Μετά να υπάγονται σε δόσεις! Μόνο τότε θα αυξηθούν κάθετα τα φορολογικά έσοδα με φυσιολογικούς όρους και θα εκλείψει η ανάγκη των κατασχέσεων. Θα έχει το κράτος υγιή έσοδα 3-5 δισ €/χρόνο και θα αποφύγει την υπερφορολόγηση, θα μειώσει το πλεόνασμα! 3) Κόκκινα Δάνεια: θα πρέπει να ρυθμιστούν και να χρηματοδοτηθούν από την επιστροφή των καταθέσεων τα «κόκκινα» δάνεια. Πρόταση χωρίς κρατική τράπεζα: οριζόντια διαγραφή τόκων υπερημερίας, χρέωση euribor + 2% μέχρι σήμερα. Επιλογή των δανειοληπτών να ρυθμίσουν σε δόσεις το νέο υπόλοιπο ή να περιμένουν αύξηση της αξίας του κεφαλαίου τους (στεγαστικά). Από τις ανακεφαλαιοποιήσεις οι τράπεζες εισέπραξαν τις ζημίες τους, δεν τις προώθησαν στους πελάτες. Ανέρχονται συνολικά στα 110 δισ €, από σύνολο καταθέσεων 130 δις, χορηγήσεων 175 δις € και ΑΕΠ 180 δισ. €, δηλ το 60% του ΑΕΠ. Καμιά χώρα δεν επιβίωσε, ούτε χρηματοδοτήθηκε με πλειστηριασμούς και κατασχέσεις. Το δίπολο τράπεζες - κόκκινα δάνεια ξεκινάν από τις καταθέσεις. Η μείωση καταθέσεων έφερε την αντίστοιχη μείωση χορηγήσεων 100 δις €. Από 20 - 30 δισ. που ήταν τα «κόκκινα» δάνεια, έφτασαν τα 118 δισ.€- σήμερα αναφέρονται 90 δις€. Να επαναπατρισθούν οι καταθέσεις, να εξυγιανθούν τα δάνεια και να πάρει μπροστά η οικονομία. Διαφορετικά θα «εκποιηθεί» όλη η οικονομία και θα παρατηρούμε άκρατη κερδοσκοπία αξιών κινητών και ακινήτων και τους πολίτες να τυραννιούνται στη φτώχεια τους. Επίλογος Εκτιμούμε ότι, με την υλοποίηση των παραπάνω προτάσεων για την βελτίωση της νομοθεσίας για τις επενδύσεις, η χώρα μπορεί να έχει θετική ανάπτυξη, όχι μόνο στα δημοσιονομικά της, αλλά κυρίως και ταυτόχρονα, στο μεγαλύτερο τμήμα της οικονομίας, που είναι ο ιδιωτικός τομέας, του οποίου το παραγωγικό έλλειμμα είναι ακόμη αξιοσημείωτο. Έτσι θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, που θα δημιουργήσουν ευκαιρίες απασχόλησης για τους ανέργους του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα. Με εκτίμηση, Ν. Βιδάλης, Κ. Ζήσης, Χ. Μπόγιας, Μ. Ναξιάδης, Ε. Νικολαίδου, Λ. Χατζόπουλος, Ν. Φιλίππου Νίκος Σπ. Φιλίππου: e-mail: info@philippou-sa.gr , http://neoreumaneoorama.blogspot.com/, twitter: PHILIPPOU_NIKOLAOS, fb: Νίκος Σπ. Φιλίππου