Αρχική Φορολογικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση της αναπτυξιακής διαδικασίας της ελληνικής οικονομίας και ενσωμάτωση Οδηγιών της ΕΕ στην Ελληνική Νομοθεσία Άρθρο 4 Τροποποίηση των άρθρων 121 και 123 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα – Τέλος ταξινόμησης επιβατικών και φορτηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσηςΣχόλιο του χρήστη Dr. Δημήτρης Ζώης | 14 Ιουλίου 2020, 13:53
Νομίζω ότι η ενίσχυση των αυτοκινήτων με αυτόματο σύστημα αλλαγής ταχυτήτων θα βοηθήσει ουσιαστικά στην πρόληψη των ατυχημάτων διότι ο οδηγός θα μπορέσει να χειρίζεται το όχημά του περισσότερο αποτελεσματικά. Γενικά τα αυτόματα αυτοκίνητα κοστίζουν ακριβότερα από τα χειροκίνητα λόγω του αυτόματου μηχανισμού και επομένως αυτή η επιβάρυνση της αρχικής τιμής επιβαρύνει υπέρμετρα την τελική τιμή λόγω αλλαγής δασμολογικής κλάσης. Προτείνω να υπάρξει πρόβλεψη το αυτόματο μοντέλο κάθε αυτοκινήτου να υπάγεται στην ίδια δασμολογική κλάση με το ίδιο το μοντέλο όταν είναι χειροκίνητο έτσι ώστε να μην υπάρχει "τεχνητή" αύξηση της τελικής τιμής του αυτομάτου αυτοκινήτου λόγω δασμού. Επίσης θα μπορούσε να προβλεφθεί κάποιου είδους επιδότηση για την αγορά αυτόματου αυτοκινήτου (π.χ. απόσυρση παλαιού) ώστε να διευρυνθεί η χρήση αυτομάτου αυτοκινήτου από ιδιώτες με προφανές κέρδος από την αποφυγή των ατυχημάτων λόγω καλύτερου ελέγχου του οχήματος. Τέλος νομίζω ότι η επιβάρυνση του προϋπολογισμού του κράτους λόγω απώλειας δασμών θα υπερκαλυφθεί και με το παραπάνω από την μείωση των εξόδων που προκύπτουν από τα ατυχήματα.