Αρχική Φορολογικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση της αναπτυξιακής διαδικασίας της ελληνικής οικονομίας και ενσωμάτωση Οδηγιών της ΕΕ στην Ελληνική Νομοθεσία Άρθρο 4 Τροποποίηση των άρθρων 121 και 123 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα – Τέλος ταξινόμησης επιβατικών και φορτηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσηςΣχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος Δ. | 14 Ιουλίου 2020, 19:50
Η τροποποίηση των άρθρων 121 και 123 του τελωνειακού κώδικα που παρουσιάζετε, εν τέλει, είναι απαράδεκτη στο σύνολο της, ξεκάθαρα φωτογραφική υπέρ των γνωστών μονοπωλίων(εισαγωγείς και παράλληλα μεταπωλητές μεταχειρισμένων με εταιρείες βιτρίνες της αντιπροσωπείας) και αποτέλεσμα απευθείας υπαγόρευσης από τους εκπροσώπους των συμφερόντων που ευνοεί. Δεν έχει καμία σχέση με το νομοσχέδιο που επεξεργάζονταν οι ειδικές επιτροπές επί μήνες, με συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων, και τις εισηγήσεις τις οποίες έκαναν και για τις οποίες προετοιμαζόταν η αγορά. Πρόκειται για κείμενο που έχουν υπαγορεύσει, καταστρατηγώντας την εργασία μηνών, συγκεκριμένοι φορείς πίσω από κλειστές πόρτες με ταυτόχρονο αποκλεισμό των άμεσα ενδιαφερομένων. Αυτό από μόνο του τα λέει όλα. Είναι κακογραμμένο με πολλές ανακρίβειες, αποτέλεσμα της βιασύνης των ευνοουμένων (που τυχαία έχουν κατακλύσει με διαφημίσεις από σήμερα το σύνολο των ΜΜΕ) να κερδίσουν όσα περισσότερα μπορούν, εκμεταλλευόμενοι το πρόσφορο έδαφος που τους δημιούργησε η πολιτική ηγεσία. Ο κατακερματισμός στις υποκατηγορίες των euro5 και euro6 εξακολουθεί να παραμένει γελοίος, κενού περιεχομένου(όπως και πριν) με μόνο κριτήριο την συρρίκνωση του μεριδίου αγοράς των μεταχειρισμένων οχημάτων και τον φοροεισπρακτικό του χαρακτήρα. Η παράλληλη επιβολή φόρου τύπου "χαράτσι"(περιβαλλοντικό τέλος), είναι γνωστό πως είναι αντίθετη με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς στην αγορά ομοειδών προϊόντων, και θα επιφέρει πρόστιμα εκατομμυρίων στην Ελλάδα. Προφανώς το κέρδος των εισαγωγέων, από αυτό, είναι τέτοιο που αξίζει ο Έλληνας φορολογούμενος να τους επιχορηγήσει... Καταργείτε το ιστορικό τέλος ταξινόμησης και η σχετική διατύπωση δεν βρίσκεται καν στο άρθρο 4(αναφέρετε τροποποίηση της εν λόγω παραγράφου μόνο) αλλά ΜΕΣΑ στην αιτιολογική έκθεση του νόμου! Και εκεί διαβάζουμε το αμίμητο περί δυσκολίας στην διαχείριση της διαδικασίας και το απολύτως ψευδές περί εξορθολογισμού των φορολογικών συντελεστών που έχει ως αποτέλεσμα την μή χρησιμότητα του πλέον. Αλήθεια τα pilot που θα κληθείτε να υποβάλετε στην Ε.Ε. θα δείχνουν κάτι τέτοιο? Για παράδειγμα ένα υβριδικό όχημα που πριν, τη 31/05/2016 δεν έπρεπε να καταβάλει τέλος ταξινόμησης(με χρήση της προσφυγής στην ειδική επιτροπή) ενώ τώρα θα πρέπει να καταβάλει 1000€ - 10000€ - 18000€ ανάλογα την περίπτωση, πως ακριβώς μπορεί να θεωρηθεί αυτή η διαφορά "εξ ορθολογική" ? Η αγοραστική δυνατότητα των Ελλήνων έχει βυθιστεί περαιτέρω(στις τελευταίες θέσεις της ΕΕ) και χωρίς την παραμικρή δυνατότητα δανειοδότησης από το τραπεζικό σύστημα(απορρίπτονται αιτήσεις δανείων για 2000€ -3000€), είναι βέβαιο πως δεν θα κινηθεί ο πολίτης στην αγορά καινούργιου οχήματος. Παρά τα όσα παράλογα, αναληθή και παρελκυστικά επιχειρήματα που χρησιμοποιείτε για να δαιμονοποιήσετε την εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων, καμία ανανέωση δεν θα πραγματοποιηθεί. Σε 1 χρόνο από τώρα που θα αναγκαστείτε να αποσύρετε αυτές τις κατάπτυστες διατάξεις, ίσως γίνει κάτι.