• Σχόλιο του χρήστη 'Ν.' | 15 Νοεμβρίου 2020, 21:26

    Στην παρουσίαση του νέου μισθολογίου που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ (http://www.aade.gr/sites/default/files/2020-11/eideiko_misth.pdf) στη διαφάνεια Νο. 20 αναφέρεται: "Ερ: Είμαι νεοδιόριστος υπάλληλος και το επίδομα Π.Θ.Ε. είναι μικρότερο από την προσωπική διαφορά που θα λάμβανα. Γιατί με συμφέρει το ειδικό μισθολόγιο έναντι της χορήγησης προσωπικής διαφοράς; Απ: Με το ειδικό μισθολόγιο κάθε χορήγηση κλιμακίου ανά διετία αποτελεί πραγματική αύξηση. Επιπλέον, μετά τη διετία της επιτυχούς δοκιμαστικής υπηρεσίας, το επίδομα Π.Θ.Ε. αυξάνεται. Ενώ με την ισχύουσα χορήγηση προσωπικής διαφοράς ο νεοδιόριστος υπάλληλος παραμένει «παγωμένος» στο ίδιο επίπεδο μικτών αποδοχών για περίπου 16 χρόνια, μέχρι αυτή να μηδενιστεί. Καταργούμε την αδικία." Συνεπώς, συμπεραίνεται ότι η αδικία του να παίρνουν οι νεοδιόριστοι υπάλληλοι τον ίδιο μισθό για 16 χρόνια "καταργείται" με τον "έξυπνο" τρόπο ότι θα παίρνουν *λιγότερα* αλλά κάθε δύο χρόνια αργά και σταθερά θα φτάσουν στα ίδια επίπεδα σε βάθος χρόνου. Πώς αυτό αποτελεί λογική ή έστω καθησυχαστική απάντηση σε αυτήν την ερώτηση; Και μάλιστα προβάλλεται ως ιδιαίτερη καινοτομία η "αύξηση" του επιδόματος ΠΘΕ το οποίο αδίκως και αυθαιρέτως ορίζεται εξ'αρχής να είναι *μειωμένο* για τους νεοδιόριστους σύμφωνα με την παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου! Αυτός ο "ευρηματικός" τρόπος σκέψης είναι ο ίδιος που επέβαλε στους 548 νεοδιόριστους υπαλλήλους να μεταβούν από όλη την Ελλάδα στην Αθήνα για 9μηνη εκπαίδευση και αξιολόγηση στην Φορολογική και Τελωνειακή Ακαδημία και να προσληφθούν σε *προσωποπαγή* θέση εκεί προκειμένου να αποφύγει η Διοίκηση να καλύψει τα έξοδα μετάβασης & διαμονής τους και επί της ουσίας να τους αναγκάσει να τα πληρώσουν από τον πενιχρό μισθό τους; Ένας νεοδιόριστος υπάλληλος ή κάποιος που σκέφτεται να συμμετέχει σε μελλοντικό διαγωνισμό της ΑΑΔΕ βρίσκεται πλέον σε πολύ δύσκολη θέση. Όσο και να θέλει να ελπίζει σε κάτι καλύτερο ή να δικαιολογεί καλή τη πίστει τα λάθη και τις παραλείψεις του παρελθόντος της Διοίκησης προκειμένου να μην μετανιώσει αυτή την αλλαγή καριέρας και τις σημαντικές οικονομικές απώλειες που υπέστη λόγω αυτής, λαμβάνει πλέον ξεκάθαρα μηνύματα που του δείχνουν την πόρτα της εξόδου. Κι αυτό *κυρίως* γιατί δυστυχώς διαφαίνεται ότι η Διοίκηση αντιμετωπίζει το νεοδιόριστο ως αντικείμενο εκμετάλλευσης κοιτώντας αντί να τον στηρίξει, να εκμεταλλευτεί ανέξοδα τη διάθεσή του για προσφορά, την υπομονή και τα προσόντα του. Η παράγραφος 4 είναι δηλωτική μιας αντίληψης που θεωρεί τον υπάλληλο ως εγγενώς αναξιόπιστο, ανώριμο ή/και τεμπέλη και ο οποίος πρέπει να εκβιάζεται προκειμένου να αποδεικνύει το αντίθετο. Αυτό είναι το όραμα που θέλει να εμπνεύσει η ΑΑΔΕ στο προσωπικό της; Ο κος. Σταϊκούρας το Φεβρουάριο του 2020 διαβεβαίωνε τους διαμαρτυρούμενους νεοδιόριστους υπαλλήλους για την άμεση αποκατάσταση της αδικίας και την απόδοση της Π.Δ. Εννέα μήνες μετά και με αυτό που εμφανίζεται να εισηγείται ως πρόταση διαπιστώνεται ότι αν μη τι άλλο είναι πλήρως ανακόλουθος. Τέλος, για πόσα χρήματα μιλάμε επί της ουσίας; Σε ετήσια βάση ακόμα και τα 1.100 ή 1.200 ευρώ μισθός για έναν δημόσιο υπάλληλο ισούνται σε μισθό ιδιωτικού υπαλλήλου 941 και 1.028 ευρώ αντίστοιχα (12 αντί 14 μισθών). Αν αναλογιστεί κανείς το περιβάλλον εργασίας, τις κακές κτηριακές υποδομές και τις νομικές ευθύνες μιας τέτοιας θέσης σε εισπρακτικό φορέα του κράτους δεν νομίζω ότι μπορεί κάποιος προσοντούχος επιστήμονας να το δει ως θελτική επαγγελματική εμπειρία. Δεν θα πρέπει λοιπόν να προκαλεί έκπληξη ότι το 1/3 αποποιείται το διορισμό του (διαφάνεια Νο. 3 της παρουσίασης). Δεν μπορεί η ΑΑΔΕ να αντιμετώπιζεται ως ο "φτωχός συγγενής" του Υπουργείο Οικονομικών.