Αρχική Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε. Άρθρο 1 – Πεδίο εφαρμογήςΣχόλιο του χρήστη ΓΡ | 19 Νοεμβρίου 2020, 18:26
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στην από 06 /2019 Έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα και συγκεκριμένα σελίδες 69-70, αναφέρεται ότι δεν πρέπει να υπάρχουν εξαιρέσεις από το ενιαίο μισθολόγιο (πχ. Προσωπική Διαφορά) και ότι εφόσον είναι απαραίτητο σε κάποιες ανεξάρτητες αρχές και προκειμένου να προσελκύσουν άτομα με υψηλά προσόντα, να δημιουργηθούν ειδικά μισθολόγια με βάση μεταξύ άλλων τα περιγράμματα θέσης. Φαίνεται λοιπόν ότι παρόλο που το Ειδικό Μισθολόγιο είναι ευρωπαϊκή απαίτηση ο βασικός στόχος για τον οποίο έχει προταθεί δεν επιτυγχάνεται. Το παρόν σχέδιο Νόμου φαίνεται να καταπατά βασικές συνταγματικές αρχές όπως αυτήν της ισότητας φέρνοντας σε δυσμενή θέση νεοδιόριστους υπαλλήλους με αυξημένα τυπικά και όχι μόνο προσόντα και σίγουρα προωθεί την αδιαφάνεια. Έως ετούτου του σημείου θεωρούσα πως προωθείται με κάθε τρόπο από τις πολιτικές αρχές η διαφάνεια ,ιδιαίτερα στον Δημόσιο Τομέα, καθώς και ότι η Α.Α.Δ.Ε δημιουργήθηκε με όραμα την παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου όπως αυτές περιγράφονται από την Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα όμως δεδομένου του παρόντος κάτι τέτοιο φαίνεται πως δεν ισχύει. Το σχέδιο νόμου «Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.» που θα τεθεί προς ψήφιση εισάγει αδικαιολόγητη δυσμενή διακριτή μισθολογική μεταχείριση μεταξύ των υπαλλήλων που διορίστηκαν στην Α.Α.Δ.Ε. μετά την 11η Οκτωβρίου του 2018 και αυτών που διορίστηκαν προγενέστερα. Το νέο καθεστώς είναι άδικο για τους υπαλλήλους που διορίστηκαν στην Α.Α.Δ.Ε. μετά την 11η Οκτωβρίου του 2018, οι οποίοι θα συνεχίσουν να αμείβονται με χαμηλότερες αποδοχές από τους υπαλλήλους που λαμβάνουν την προσωπική διαφορά, ενώ διαθέτουν τα ίδια τυπικά προσόντα και επιτελούν το ίδιο έργο υπό τις ίδιες εργασιακές συνθήκες. Σε αντίλογο του ανωτέρω μπορεί να ισχυριστεί κανείς ότι οι αποδοχές των νεοεισερχομένων θα καλύπτονται έως του σημείου κατά το οποίο δεν θα πλήττεται η συνταγματική αρχή της ισότητας μέσω των περιγραμμάτων θέσης και της αξιολόγησης όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Ένα σαφές παράδειγμα το οποίο αντικατοπτρίζει τωρινές πραγματικές συνθήκες είναι το παρακάτω: Στους υπαλλήλους που δε λαμβάνουν την προσωπική διαφορά ανήκουν και οι υπάλληλοι που συμμετείχαν στο γραπτό διαγωνισμό της προκήρυξης 1Γ/2017. Στην συγκεκριμένη Προκήρυξη περιγράφονταν οι κύριοι μελλοντικοί τομείς απασχόλησης τους στα Τελωνεία και τις Εφορίες. Η απασχόλησή τους θα αφορούσε νευραλγικές θέσεις ελέγχου για τις οποίες εκπαιδεύτηκαν στην Φορολογική και Τελωνειακή Ακαδημία όπως επίσης όριζε η προκήρυξη. Επομένως θα περίμενε κανείς πως οι εν λόγω νεοδιόριστοι εφόσον απασχολούνται σε περιγράμματα θέσης τα οποία θα τους αποφέρουν την αναγκαία για αυτούς διαφορά στον μισθό (όπως και παραπάνω περιγράφεται) θα αγκάλιαζαν το σχέδιο νόμου. Αυτό όμως δεν συμβαίνει γιατί ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ οι νεοδιόριστοι αυτοί ΔΕΝ απασχολούνται στις θέσεις για τις οποίες τους εκπαίδευσαν και στους τομείς τους οποίους είχαν δηλώσει συμμετοχή στην Προκήρυξη. Ενώ λοιπόν κατάφεραν να διακριθούν σε πάρα πολύ απαιτητικές εξετάσεις αφού δεν τοποθετήθηκαν στις θέσεις που προβλεπόταν άρα δεν θα λάβουν τις αποδοχές που υπονοεί το νέο σχέδιο νόμου. Ενώ όσοι ακόμη τοποθετήθηκαν στις θέσεις που ορίζονταν από την προκήρυξη του ΑΣΕΠ, αφού παρακολούθησαν το υποχρεωτικό πρόγραμμα εκπαίδευσης εννεάμηνης διάρκειας στη Φορολογική και Τελωνειακή Ακαδημία, θα αξιολογούνται βάσει ενός πλαισίου το οποίο είναι ασαφές και αφήνει στην ευγενική ευχέρεια του κάθε Προϊσταμένου την αξιολόγηση των επιδόσεων του υπαλλήλου του χωρίς να χρειάζεται απαραίτητα σαφής αιτιολόγηση της θέσης του. Ταυτόχρονα οι αποδοχές άνευ επιδομάτων περιγράμματος θέσης και αξιολόγησης, δεν μπορούν να καλύψουν τις στοιχειώδεις ανάγκες και δε διασφαλίζουν την αξιοπρεπή διαβίωση των νεοδιορισθέντων όπως δεν θα καλύπτουν τις ανάγκες των μελλοντικών υπαλλήλων της ΑΑΔΕ. Ήδη μετά από μόλις ένα χρόνο διορισμού έχουν παραιτηθεί αρκετοί συνάδελφοι από την Α.Α.Δ.Ε. Μετά το ειδικό αυτό μισθολόγιο, το οποίο εκ των πραγμάτων θα αποτελέσει αντικίνητρο στην αποδοτικότητα και σημείο διατάραξης της εύρυθμης λειτουργίας με τους παλιότερους συναδέλφους, θα οδηγήσει σε ακόμα περισσότερες παραιτήσεις καθώς δε θα υπάρχει καμία πλέον προοπτική για αξιοπρεπή διαβίωση και θα στρέψει το ενδιαφέρον των υπαλλήλων σε επιλογές εκτός Α.Α.Δ.Ε Θεωρώ λοιπόν ότι εκφράζω την πλειοψηφία των υπαλλήλων της ΑΑΔΕ αναφέροντας ότι το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου εφόσον δεν συμφωνεί με τις προτροπές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καταπατά την αρχή της ισότητας, δεν προσελκύει ικανούς υπαλλήλους παρά διώχνει και τους ήδη υπάρχοντες και δεν έχει μελετηθεί ώστε να περιγράφει με διαφάνεια τις διαδικασίες, τελικά δεν εξυπηρετεί κανένα εμφανή σκοπό.