Αρχική Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.Άρθρο 5 – Ωρίμανση μισθολογικών κλιμακίων βασικού μισθούΣχόλιο του χρήστη v.p | 19 Νοεμβρίου 2020, 18:30
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι εργαζόμενοι στην ΑΑΔΕ περίμεναν από το ειδικό να λυθούν οι εξής ανισότητες: 1) Μεταξύ των εργαζομένων που λαμβάνουν Προσωπική Διαφορά (προσλήψεις πριν την 1/10/2018) και αυτών που δεν λαμβάνουν Προσωπική Διαφορά. 2) Εργαζόμενοι με εργασιακή εμπειρία στο δημόσιο τομέα πριν την πρόσληψη τους στην ΑΑΔΕ για τους οποίους με το υφιστάμενο καθεστώς τους αναγνωρίζεται η εμπειρία μισθολογικά ανεξάρτητα συνάφειας ή μη με τα καθήκοντα που αναλαμβάνουν στην ΑΑΔΕ ενώ εργαζόμενοι με πολυετή εργασιακή εμπειρία στον ιδιωτικό τομέα δεν αναγνωρίζεται. 3) Νέοπροσληφθέντες εργαζόμενοι με μεταπτυχιακά και διδακτορικά με ή χωρίς συνάφεια με τη θέση τοποθέτησης, με ή χωρίς εργασιακή εμπειρία τους αποδίδεται το σχετικό επίδομα και ταυτόχρονα ξεκινάνε από υψηλότερα μισθολογικά κλιμάκια όχι από ΜΚ 1 σε σχέση με αυτόν που δεν έχει μεταπτυχιακό. 4) Λογιστές και Ορκωτοί ελεγκτές με πολυετή εμπειρία στο χώρο έχουν αποφοιτήσει από το 2ετές μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Σώματος Ορκωτών Ελεγκτών και το Μονοετές μεταπτυχιακό πρόγραμμα Κατάρτισης Στελεχών στο Φορολογικό Δίκαιο του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών τα οποία δεν αναγνωρίζονται από το υπηρεσιακό συμβούλιο της ΑΑΔΕ ως μεταπτυχιακά. Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα στο φορολογικό δίκαιο είναι καθόλα συναφές με τις δραστηριότητες της ΑΑΔΕ στο οποίο να σημειώσουμε ότι διδάσκονται όλες οι φορολογίες και διδάσκουν στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών (αυτός είναι και ο λόγος που δεν μπορεί να αναγνωριστεί ισότιμα με τα άλλα μεταπτυχιακά του ΟΠΑ). 5) Η θέση που τοποθετούνται οι νεοπροσληφθέντες και οι ευθύνες που αναλαμβάνουν από τη πρώτη μέρα στην υπηρεσία (δεν είναι όπως στον ιδιωτικό τομέα βοηθός, φωτοτυπίες κτλ) δεν είναι συνάρτηση του μισθού που τους καταβάλει μηνιαίως η ΑΑΔΕ. Έχουμε περιπτώσεις συναδέρφων με μεταπτυχιακά, με προϋπηρεσία προηγούμενη στο δημόσιο να καταλαμβάνουν θέση στο πρωτόκολλο και νεοπροσληφθέντες σε ελεγκτικά κέντρα, προληπτικό έλεγχο κτλ και οι μεν πρώτοι να λαμβάνουν 900+ ευρώ και οι δεύτεροι με πολλές ευθύνες και με κίνδυνο της ζωή τους να λαμβάνουν 734 ευρώ. Έχουμε περιπτώσεις νεοπροσληφθέντων στην ίδια υπηρεσία που ο προϊστάμενος βλέπει τα ουσιαστικά προσόντα και αναθέτει δύσκολες υποθέσεις ενώ αυτός που έχει το μεγαλύτερο μισθό λόγω των παραπάνω δύο ανισοτήτων (προϋπηρεσία στο δημόσιο και μεταπτυχιακά) είναι βοηθός και έχουμε και τις περιπτώσεις που νέοι πριν τον 10/2018 λαμβάνουν την προσωπική διαφορά, έχουν και μεταπτυχιακό με ή χωρίς αναγνωρισμένη προϋπηρεσία που τους ανατίθενται τουλάχιστον ίδιες εργασίες με αυτούς που δεν λαμβάνουν ΠΔ. 6) Έχουμε ανισότητα στο τρόπο που κατανέμονται οι υπερωρίες τόσο μεταξύ υπηρεσιών της ΑΑΔΕ όσο και μεταξύ των συναδέρφων των ίδιων τμημάτων. Εκτός των ανωτέρω έχουμε το παράπονο των παλιών που λαμβάνουν την Π.Δ. γιατί δεν είναι συνταξιοδοτικά αναγνωρίσιμη και κάθε φορά που ανεβαίνουν κλιμάκιο μειώνεται το πληρωτέο γιατί το ποσό της προαγωγής που συμψηφίζει τη ΠΔ γίνεται συντάξιμο και συνεπώς υπόκειται σε κρατήσεις ΕΦΚΑ 20% και έχουμε και τους εργαζομένους της 1Γ/2017 οι μοναδικοί στους 11 χιλ περίπου εργαζομένους της ΑΑΔΕ που εκπαιδεύτηκαν τη ΦΟΤΑ με κόστος μεγαλύτερο από τις καθαρές αποδοχές τους και οι μοναδικοί που δεν εισέπραξαν ευρώ προκαταβολικά μελλοντικές αυξήσεις γιατί στην ουσία η ΠΔ αυτό ήταν και παραμένει. Να σημειώσουμε στην ΑΑΔΕ αυτοί που δεν λαμβάνουν την ΠΔ το μεγαλύτερο μέρος προέρχονται από το γραπτό διαγωνισμό 1γ/2017 (548 άτομα πριν τις παραιτήσεις). Ελάχιστοι σε σχέση με αυτούς που λαμβάνουν την ΠΔ περίπου 11 χιλ. άτομα. Με το ειδικό, ενώ περιμέναμε ο νομοθέτης να απαλείψει τις ανισότητες θέτοντας ως βασικό μισθό τουλάχιστον στο πρώτο ΜΚ το υπάρχον πλέον το ποσό της ΠΔ (επίτευξη ισότητας και το ποσό είναι ασήμαντο σε σχέση με το έργο της ΑΑΔΕ), εισάγοντας επιδόματα θέσης και τοποθετώντας τα κατάλληλα άτομα στις θέσεις αυτές ώστε να επιτευχθεί το έργο της και ταυτόχρονα να εξαλειφθούν οι ανισότητες μεταπτυχιακών, εργασιακής εμπειρίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και στη συνέχεια να συνδέσει πριμ παραγωγικότητας με αξιολόγηση ώστε να δώσει κίνητρα στο προσωπικό της (εφόσον θεσπίσει αντικειμενικό σύστημα μέτρησης-συντελεστές δυσκολίας ανά υπόθεση, αριθμός υποθέσεων που διεκπεραιώνονται κτλ) επίδομα επικινδυνότητας γιατί δεν εκτελούν όλοι τα ίδια καθήκοντα κτλ. διαβάζουμε για ένα ειδικό που εγγυάται τους μισθούς που λαμβάνουν σήμερα όσοι έχουν ΠΔ ακόμα και αν τοποθετηθούν σε θέση με το χαμηλότερο επίδομα και κατανοούμε με το άρθρο 11 ότι τους επιδοτεί και το 20% των ασφαλιστικών εισφορών. Μιλάμε για ένα ειδικό κατάφωρα ΆΔΙΚΟ και ΑΝΙΣΟ για όσους υπηρετούν στην ΑΑΔΕ από τον 10/2018. Διευκρινίζω αυτό το ειδικό για επιδόματα θέσης τουλάχιστον μέχρι το ποσό της ΠΔ διευρύνει την ανισότητα μεταξύ των εργαζομένων γιατί μπορεί το μικτό ποσό του επιδόματος να είναι ίδιο για παλιό και νέο αλλά με μια ουσιαστική διαφορά το 20% των ασφαλιστικών κρατήσεων ο παλιός θα την επιδοτηθεί από την απομένουσα ΠΔ ενώ ο νέος που δεν έχει ΠΔ θα την επιβαρυνθεί εξ ολοκλήρου και επιπρόσθετα διατηρείται η ανισότητα της μη αναγνώρισης εργασιακής εμπειρίας ιδιωτικού τομέα (με συνάφεια). Πρακτικά ο παλιός σε θέση με επίδομα 100 ευρώ θα πάρει πληρωτέο 100 ευρώ ο νέος χωρίς ΠΔ θα πάρει πληρωτέο το πρώτο χρόνο 48 ευρώ {100*60 (μειωμένο το επίδομα θέσης το πρώτο χρόνο κατά 40%)-60*20% (ασφαλιστικές εισφορές)} και το τρίτο χρόνο 80 ευρώ (δεν έχω βάλει την επίδραση του φόρου) αρά ποτέ ο νέος χωρίς ΠΔ δεν θα πάρει τα χρήματα που λαμβάνει ο παλιός με τη ΠΔ.