Αρχική Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε. Άρθρο 1 – Πεδίο εφαρμογήςΣχόλιο του χρήστη ΜΑΡΙΑ | 20 Νοεμβρίου 2020, 15:13
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1. Πρόκειται για ένα «μισθολόγιο» από το οποίο δεν προσδιορίζεται με σαφήνεια και δεν είναι προβλέψιμη ούτε η αμοιβή του κάθε υπαλλήλου, ούτε η δυνατότητα εξέλιξής του. Ο μισθός εξαρτάται από τη συγκεκριμένη θέση που καταλαμβάνει ή πρόκειται να καταλάβει ο οποιοσδήποτε υπάλληλος, σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας μου, με ή χωρίς τη θέλησή του. Για παράδειγμα, στις Δ.Ο.Υ που δεν έχουν δικαστικό ή ελεγκτικό τμήμα υπάρχουν υπάλληλοι ειδικών προσόντων (οικονομολόγοι, νομικοί), που δεν μπορούν, αντικειμενικά, να τοποθετηθούν σε θέση ανάλογη των προσόντων τους. Πολλώ δε μάλλον στην περιφέρεια όπου η ύπαρξη μιας Δ.Ο.Υ με αντίστοιχα τμήματα μπορεί ν’ απέχει τόσο χιλιόμετρα από τον τόπο κατοικίας του υπαλλήλου που να καθιστά απαγορευτική τη μετακίνησή του σε αυτήν ακόμη και εάν ο ίδιος επιθυμεί την προσωπική του εξέλιξη και έχει τα αντίστοιχα προσόντα. Ομοίως, το νέο βαθμολόγιο, στερεί από τους υπαλλήλους τη δυνατότητα ακόμη και συμμετοχής σε οποιαδήποτε διαδικασία αξιολόγησης για την κατάληψη μιας θέσης ευθύνης, εφόσον το Π.Θ.Ε δεν τους επιτρέπει να λάβουν επιπλέον βαθμούς σε δεδομένη χρονική στιγμή ή δεν θα τους επιτρέψει μελλοντικά. Συνεπώς, αντίθετα με το ισχύον βαθμολόγιο είναι δυνατόν υπάλληλοι με μεγαλύτερη εργασιακή εμπειρία να υστερούν σε βαθμούς απλά και μόνο λόγω της αρχικής ή μεταγενέστερης τοποθέτησής τους σε συγκεκριμένο Π.Θ.Ε, αντίθετα προς τις αρχές της διαφάνειας και της αξιοκρατίας στην κατάληψη των δημοσίων θέσεων. Η μη πρόβλεψη δε στον παρόντα νόμο των σχετικών Π.Θ.Ε, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα που δίδεται, με εξουσιοδοτική μάλιστα διάταξη στον Διοικητή να τροποποιεί τόσο τα Π.Θ.Ε όσο και τις αντίστοιχες αμοιβές αυτών, καθιστούν την εν λόγω διάταξη αντίθετη στις συνταγματικές διατάξεις και στις γενικές αρχές του Συντάγματος. 2. Νεοεισερχόμενοι υπάλληλοι : Υπάλληλοι που διορίστηκαν στην ΑΑΔΕ μετά την τελευταία απόδοση της προσωπικής διαφοράς το έτος 2018 καθώς και οι υπάλληλοι ειδικών προσόντων που διορίστηκαν με τον τελευταίο γραπτό διαγωνισμό (προκήρυξη 1Γ/2018), αξιολογήθηκαν ήδη 4 φορές, ολοκλήρωσαν 9μηνη εκπαίδευση στην Φορολογική και Τελωνειακή Ακαδημία, από την οποία δεν έλαβαν ούτε πιστοποιητικό παρακολούθησης, ούτε γίνεται μνεία στο παρόν νομοσχέδιο για την μοριοδότηση καθ’ οιονδήποτε τρόπο της εξειδικευμένης γνώσης που απέκτησαν προς το σκοπό της αναβάθμισης των υπηρεσιών της ΑΑΔΕ. • Σύμφωνα με το εν λόγω νομοθέτημα, συνεχίζουν να αμείβονται βάσει του ενιαίου μισθολογίου (καμία διαφοροποίηση στις μέχρι σήμερα αμοιβές τους, αντίθετα με τους σκοπούς του νομοθετήματος για αναβάθμιση των υπαλλήλων «ειδικών προσόντων»). • Η επιπλέον αμοιβή που δύνανται να λάβουν συνδέεται αποκλειστικά με το τυχαίο γεγονός της θέσης στην οποία έχουν τοποθετηθεί από τις κατά τόπον υπηρεσίες, χωρίς απαραίτητα να συνδέεται με τα ειδικά προσόντα που κατέχουν (τυπικά και ουσιαστικά), χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η εξειδίκευση που μόνο αυτοί έλαβαν από την ΦΟΤΑ, χωρίς να λαμβάνεται μέριμνα για την απόδοση της προσωπικής διαφοράς που λαμβάνουν ήδη όλοι ανεξαιρέτως οι προ του 2018 υπάλληλοι της ΑΑΔΕ, η οποία ουσιαστικά είχε ενσωματωθεί στον μισθό τους και διατηρείται και με το ειδικό μισθολόγιο (αρ. 12 παρ.1 «Σε περίπτωση που από τις ρυθμίσεις των διατάξεων του νόμου αυτού προκύψουν, κατά την αρχική κατάταξη ή σε τυχόν μετακινήσεις για οποιαδήποτε αιτία σε νέα Θ.Ε., συνολικές μηνιαίες αποδοχές χαμηλότερες από αυτές που δικαιούνταν ο υπάλληλος την προηγουμένη ημέρα από την ισχύ του παρόντος, η διαφορά αυτή διατηρείται ως προσωπική.»). Αντίθετα, οι νεοπροσληφθέντες δεν «δικαιούνται» αποδοχές άλλες από εκείνες που ήδη προβλέπονται στο ενιαίο μισθολόγιο, ούτε θα λαμβάνουν σε οποιαδήποτε περίπτωση μετακίνησης. • Η τυχόν επιπλέον (ειδική αμοιβή) δεν συνδέεται με τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα του υπαλλήλου αλλά με τη συμμετοχή του ή μη στη διαδικασία της αξιολόγησης, χωρίς μάλιστα να καθίσταται σαφές εάν απαιτείται μόνο ν’ αξιολογήσει ή να και αξιολογηθεί ο υπάλληλος («Με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ καθορίζονται η διαδικασία διαπίστωσης της διενέργειας ή μη διενέργειας αξιολόγησης και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής») • Ακόμη και εάν λάβουν αυτή την αμοιβή, γιατί αξιολόγησαν και αξιολογήθηκαν, γιατί και κατέχουν, με βάση τα τυπικά τους προσόντα και το αντικείμενο εργασίας τους μια συγκεκριμένη θέση (την ίδια θέση με άλλους συναδέλφους τους), για τα δύο πρώτα χρόνια είναι και αυτή μειωμένη σε σχέση με τους λοιπούς υπαλλήλους χωρίς να αιτιολογείται ειδικώς η σχετική διαφοροποίηση. • Δεν αναγνωρίζεται μισθολογικά (πλέον ούτε και βαθμολογικά) η προηγούμενη εμπειρία που είχαν οι εν λόγω υπάλληλοι στον ιδιωτικό τομέα, παρόλο που προσμετρήθηκε από το Α.Σ.Ε.Π, η οποία σε πολλές περιπτώσεις είναι συναφής και πολύτιμη για τον Οργανισμό ούτε είναι σαφές εάν θα ληφθεί τουλάχιστον υπόψη κατά τον καθορισμό των Π.Θ.Ε και την κατάταξη των νέων υπαλλήλων στις αντίστοιχες θέσεις. Συνεπώς, το υπό διαβούλευση νομοθέτημα πέραν των ζητημάτων συνταγματικότητας των επιμέρους διατάξεων που εγείρει (για τα οποία είναι αρμόδια η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής) σχεδόν στο σύνολό του είναι αντίθετο προς τους σκοπούς του νομοθέτη (εάν αυτοί αποτυπώνονται στη σχετική ανάρτηση στο site της ΑΑΔΕ, καθώς δεν έχει αναρτηθεί αιτιολογική έκθεση του νόμου) για την προσέλκυση στελεχών ποιότητας, την ενδυνάμωση και την ανανέωση του Οργανισμού καθώς και την ένταξη των κατάλληλων ανθρώπων στην κατάλληλη θέση.