Αρχική Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε. Άρθρο 1 – Πεδίο εφαρμογήςΣχόλιο του χρήστη Β.Φ. | 22 Νοεμβρίου 2020, 15:34
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το παρόν σχέδιο νόμου για το ειδικό μισθολόγιο της Α.Α.Δ.Ε. δεν επιλύει, αντίθετα, παγιώνει την άνιση μισθολογική μεταχείριση των νεοεισερχόμενων υπαλλήλων της, την οποία εισήγαγε ο Ν. 4569/2018 και δυνάμει του οποίου η προσωπική διαφορά του άρθρου 27§1 του Ν. 4354/2015 - όπως αυτή διαμορφώθηκε κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της §2 του άρθρου 29 του Ν. 4024/2011 - χορηγήθηκε για τελευταία φορά στους υπαλλήλους της που είχαν διοριστεί ή μεταταχθεί μέχρι και την 11.10.2018 που τέθηκε σε ισχύ ο παραπάνω νόμος (Ν. 4569/2018). Αυτή η κατηγοριοποίηση των υπαλλήλων της Α.Α.Δ.Ε. σε παλαιούς, που έχουν λάβει την προσωπική διαφορά και σε νέους, διορισμένους μετά την 11.10.2018, που δεν την λαμβάνουν, η οποία εισήχθη με μοναδικό κριτήριο τον χρόνο διορισμού τους, παραβιάζει την συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της ισότητας (άρθρο 4§1 Σ.) αλλά και το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα ίσης αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας (άρθρο 22§1 Σ.), καθώς υπάλληλοι με τα ίδια, αν όχι και υψηλότερα, τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, που παράγουν την ίδια εργασία και τελούν κάτω από τις ίδιες συνθήκες αντιμετωπίζονται διαφορετικά, εκκινώντας όχι από την ίδια αλλά από διαφορετική μισθολογική βάση. Πρόκειται για μια μεγάλη αδικία σε βάρος των νεοεισερχόμενων υπαλλήλων της Α.Α.Δ.Ε., μεταξύ των οποίων και οι νομικοί, οικονομολόγοι και στατιστικοί που διορίσθηκαν μετά την επιτυχή συμμετοχή τους στον απαιτητικό γραπτό διαγωνισμό της προκήρυξης 1Γ/2017 καθώς και οι 139 επιλαχόντες του ίδιου αυτού διαγωνισμού, των οποίων επίκειται ο διορισμός, η οποία μόνο αρνητικό αντίκτυπο μπορεί να έχει στη λειτουργία των υπηρεσιών της Α.Α.Δ.Ε. Οι υπάλληλοι αυτοί αποδεδειγμένα, μέσω της συμμετοχής τους σε γραπτούς διαγωνισμούς, είναι εφοδιασμένοι με αυξημένα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα και ενώ θα έπρεπε να αμείβονται ανάλογα, λαμβάνουν αποδοχές πολύ χαμηλότερες σε σχέση με αυτές των παλαιότερων συναδέλφων τους που έλαβαν για τελευταία φορά την προσωπική διαφορά μέσα στο έτος 2018, οι οποίες δεν είναι ούτε ανάλογες ούτε αντιπροσωπευτικές του φόρτου εργασίας και της ευθύνης που αναλαμβάνουν. Η δυσμενής αυτή μισθολογική διάκριση σε βάρος των νέων υπαλλήλων λειτουργεί ως αντικίνητρο για την παραγωγικότητα, την αποδοτικότητα και την περαιτέρω εξέλιξή τους, η οποία θα αντικατοπτρίζεται στην μειωμένη αποδοτικότητα της Υπηρεσίας εν γένει ενώ αρνητική θα είναι η επίδρασή της και στη διατήρηση του πνεύματος συναδελφικότητας που διαπνέει τις σχέσεις μεταξύ παλαιών και νέων υπαλλήλων της Α.Α.Δ.Ε. Από την άλλη, το παρόν ειδικό μισθολόγιο προβλέπει την χορήγηση ειδικής αμοιβής υπό την προϋπόθεση της συμμετοχής των υπαλλήλων σε διαδικασία αξιολόγησης. Πέρα από το γεγονός ότι είναι ανεπίτρεπτο ο μισθός να εξαρτάται από αξιολόγηση, από την στιγμή που αυτή δεν λειτουργεί μόνο ως bonus για την παραγωγικότητα του υπαλλήλου αλλά καλύπτει και ένα μέρος των αποδοχών του, πουθενά μέσα στο κείμενο του παρόντος σχεδίου νόμου δεν ορίζονται ποια είναι τα περιγράμματα θέσης και τι ποσό ειδικής αμοιβής αντιστοιχεί σε καθένα από αυτά ενώ δεν παρέχεται και καμία διευκρίνιση ως προς τα κριτήρια της αξιολόγησης και τον τρόπο διεξαγωγής αυτής, με αποτέλεσμα να καταλείπονται αμφιβολίες για την αξιοκρατία και την αμεροληψία που θα διακρίνουν την όλη διαδικασία. Η γενική λοιπόν και αόριστη πρόβλεψη περί ειδικής αμοιβής θέσης, είτε αυτή καταβάλλεται ως μισθός είτε ως επίδομα (δεδομένου ότι δεν αποσαφηνίζεται η φύση της), σε καμία περίπτωση δεν αίρει την αδικία σε βάρος των νεοδιόριστων υπαλλήλων ούτε παρέχει εγγυήσεις για την εξισορρόπηση των αποδοχών μεταξύ παλαιών και νέων υπαλλήλων της Α.Α.Δ.Ε. Κι αυτό, γιατί κάποιοι από τους νέους υπαλλήλους θα την επιδιώξουν σε μια προσπάθεια να αυξήσουν το εισόδημά τους, χωρίς ωστόσο να καταφέρουν να φθάσουν μισθολογικά στο επίπεδο του παλαιότερου υπαλλήλου που λαμβάνει την προσωπική διαφορά, ενώ κάποιοι άλλοι θα αδρανήσουν λόγω της μισθολογικής αδικίας που υφίστανται και της έλλειψης ισχυρού κινήτρου για αποδοτικότητα, αφού λαμβάνουν βασικό μισθό που δεν ανταποκρίνεται στα αυξημένα προσόντα και τις δεξιότητές τους. Προκειμένου λοιπόν να αποκατασταθεί η αδικία που έχει δημιουργήσει η διακριτική μισθολογική μεταχείριση των υπαλλήλων της Α.Α.Δ.Ε., κρίνεται αναγκαίο να προηγηθεί η νομοθετική πρόβλεψη της προσωπικής διαφοράς και για τους διοριζόμενους μετά την 11.10.2018 υπαλλήλους, έτσι ώστε να ενσωματωθεί αυτή στον βασικό μισθό τους και η εφαρμογή του ειδικού μισθολογίου να εκκινεί από την ίδια μισθολογική βάση για όλους, παλαιούς και νέους. Κάθε διαβούλευση και ψήφιση σχεδίου νόμου για το Ειδικό Μισθολόγιο της ΑΑΔΕ με σαφές και ορισμένο περιεχόμενο θα πρέπει να γίνει υπό την αίρεση της απόδοσης της προσωπικής διαφοράς σε όλους τους υπαλλήλους της, ανεξαρτήτως του χρόνου διορισμού τους.