Αρχική Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.Άρθρο 11 – Ειδική Αμοιβή και Βαθμός Θέσης ΕργασίαςΣχόλιο του χρήστη EN | 26 Νοεμβρίου 2020, 03:35
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η εξάρτηση της καταβολής της ειδικής αμοιβής της θέσης εργασίας με τη συμμετοχή στην αξιολόγηση αποτελεί εξαιρετικά προβληματικό στοιχείο, εφόσον κατα ανεπίτρεπτο τρόπο εξαρτά την καταβολή τμήματος του μισθού για την πραγματική εργασία που προσφέρει ο υπάλληλος στη θέση στην οποία έχει τοποθετηθεί, με τη συμμετοχή του σε μια περιφερειακή δραστηριότητα οι όροι και προϋποθέσεις της οποίας τελούν υπο τη διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης και μπορούν να μεταβληθούν ανα πάσα στιγμή. Επιπλέον τιμωρητικά στερεί απο τον υπάλληλο την ειδική αμοιβή θέσης εργασίας για ένα ολόκληρο έτος ή μέχρι την επόμενη αξιολόγηση-η εκπόνηση της οποίας είναι εκτός του ελέγχου του υπαλλήλου- χωρίς να του δίνει άλλες δυνατότητες. Η αξιολόγηση και τα αποτελέσματά της μπορούν να συνδεθούν μόνο με επιπλέον κομμάτια της αμοιβής του υπαλλήλου όπως τα bonus και όχι να αυξομειώνουν το μισθό για την πραγματική και σταθερή εργασία που παρέχει ο υπάλληλος με βάση τη σχέση εργασίας του και τους όρους βάσει των οποίων προσλήφθηκε. Το παρόν νομοσχέδιο επίσης θεσπίζει βαθμούς θέσης εργασίας (ΒΘΕ) στους οποίους θα καταταγούν όλες οι θέσεις εργασίας (ΘΕ) χωρίς να δίνει κανένα επιπλέον στοιχείο για το πώς θα γίνει αυτή κατάταξη, πώς θα γίνει η ανάθεση των υπαλλήλων στις αντίστοιχες θέσεις εργασίας και πώς θα ορίζεται το ύψος της ειδικής αμοιβής που θα αντιστοιχεί σε κάθε θέση. Η ίδια η δημιουργία των ΒΘΕ και η έλλειψη προσδιορισμού κριτηρίων κατάταξης των υπαλλήλων σε αυτά δημιουργεί απροσμέτρητα προβλήματα, εφόσον θα δημιουργήσει ένα εργασιακό χάος στις υπηρεσίες και θα δυναμιτίσει τις εργασιακές σχέσεις μεταξύ του προσωπικού. Η διάκριση αυτή και η ασάφεια που την περιβάλλει δημιουργούν ένα περιβάλλον που προάγει την αναξιοκρατία εφόσον όλα εναπόκεινται στις υποκειμενικές κρίσεις προϊσταμένων υπηρεσιών και τμημάτων. Ταυτόχρονα προκαλούνται τριβές και σχέσεις αντιπαλότητας μεταξύ των υπαλλήλων εφόσον όλοι θα επιθυμούν να τοποθετηθούν στις θέσεις με τους υψηλότερους βαθμούς και τις υψηλότερες ειδικές αμοιβές, οι οποίες θα αποδίδονται ανεξάρτητα απο την παραγωγικότητα του υπαλλήλου στην εργασία του (αρκεί αυτός να συμμετέχει στην αξιολόγηση στην οποια θα έχει σαφές κίνητρο να υποβαθμίζει τους άλλους συναδέλφους του που θα είναι υποψήφιοι για την ίδια θέση!). Το γεγονός αυτό δείχνει και πόσο προβληματικός είναι ο θεσμός της αξιολόγησης με το συγκεκριμένο τρόπο με τον οποίο έχει δομηθεί. Γίνεται φανερό οτι οι παθογένειες που θα προκύψουν απο την εν λόγω ρύθμιση θα έχουν δραματικές συνέπειες για τη στελέχωση, την οργάνωση και τη λειτουργία των υπηρεσιών. Ο μόνος και αυτονόητος τρόπος να επιλυθούν τα ανωτέρω προβληματα είναι να ανοίξει ενας ειλικρινής και εποικοδομητικός διάλογος της ηγεσίας με το προσωπικό και τους αντιπροσώπους του ώστε να θεσπιστεί ένα νεο μισθολόγιο που θα λαμβάνει υπόψιν τις πραγματικές συνθήκες που λαμβάνουν χώρα στις υπηρεσίες, θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τα χαρακτηριστικά των θέσεων εργασίας και θα προάγει τη συνεργασία, την παραγωγικότητα και την αποδοτικότερη λειτουργία των υπηρεσιών.