Αρχική Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε. Άρθρο 1 – Πεδίο εφαρμογήςΣχόλιο του χρήστη Α.Μ. | 26 Νοεμβρίου 2020, 10:15
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η διαφορετική μισθολογική βάση λόγω της μη απόδοσης της προσωπικής διαφοράς στους νεοεισερχόμενους υπαλλήλους παραβιάζει τη συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της ισότητας που καθιερώνεται στο άρθρο 4 παρ. 1 Σ. Η αρχή της ισότητας σε συνδυασμό με την παρ. 1 του άρθρου 22 Σ που προβλέπει το δικαίωμα ίσης αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας επιβάλλει την ομοιόμορφη μεταχείριση προσώπων που τελούν υπό τις ίδιες ή παρόμοιες συνθήκες. Η αρχή της αξιοπρεπούς διαβίωσης που απορρέει από την αρχή του κοινωνικού κράτους δικαίου, όπως το άρ. 25 παρ. 1 Σ ορίζει, σε συνδυασμό με την αρχή του σεβασμού και της προστασίας της αξίας του ανθρώπου επιβάλλει τον σεβασμό απ’ όλα τα όργανα και τους φορείς της κρατικής εξουσίας. Ο βασικός μισθός (730 ευρώ) των νεοεισερχόμενων υπαλλήλων τελεί σε αναντιστοιχία με τις ευθύνες που έχουν ήδη αναλάβει και τις θέσεις που υπηρετούν, ενώ τίθεται και θέμα επιβίωσης των νέων συναδέλφων. Η τάση θεμελιώδεις αρχές και δικαιώματα να γίνονται αντιληπτά ως επιβαρύνσεις του κρατικού προϋπολογισμού στρεβλώνουν την πραγματική διάσταση του προβλήματος. Το πρόβλημα είναι η υποστελέχωση των Δ.Ο.Υ και η έλλειψη υλικοτεχνικού εξοπλισμού. Η επίτευξη των στόχων της ΑΑΔΕ συνδέεται αναπόσπαστα με την αποτελεσματική διαχείριση των ανθρώπινων πόρων της, και δη των νεοεισερχομένων υπαλλήλων, που με τα προσόντα τους και την κατάρτιση τους θα συμβάλλουν καθοριστικά στην διασφάλιση των συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου. Επιβλητέα είναι, λοιπόν, η άμεση απόδοση της προσωπικής διαφοράς στους νεοεισερχόμενους, ενώ η αποδοτικότητα του εκάστοτε υπαλλήλου δεν είναι δυνατόν να κρίνεται με ποσοτικά κριτήρια, αλλά ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας της εκάστοτε υπόθεσης σε συνδυασμό με τον επιτυχή χειρισμό των υποθέσεων προς διασφάλιση των συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου. Σε κάθε περίπτωση δεν δύναται αυτή να καθορίζει το ύψος του βασικού μισθού.