Αρχική Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε. Άρθρο 1 – Πεδίο εφαρμογήςΣχόλιο του χρήστη Ε.Μ. | 26 Νοεμβρίου 2020, 12:17
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στις 23-03-2017 δημοσιεύτηκε στο insider.gr (https://www.insider.gr/eidiseis/oikonomia/41799/pitsilis-oi-hamiles-amoives-diohnoyn-katartismeno-prosopiko) άρθρο στο οποίο υπήρχαν και δηλώσεις του κου Πιτσιλή σχετικά με το πρόβλημα υποστελέχωσης της ΑΑΔΕ, εντοπίζοντας το πρόβλημα στις χαμηλές αμοιβές που προσφέρονται στους νεοπροσληφθέντες του υπουργείου Οικονομικών. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του κου Πιτσιλή «Θέλουμε υψηλά καταρτισμένο προσωπικό αλλά η ανταπόκριση είναι περιορισμένη λόγω των χαμηλών απολαβών». […] Και στις τρεις αυτές προκηρύξεις(1Κ/2013, 2Κ/2015 και 4Κ/2016) προβλέπεται η πρόσληψη προσωπικού πανεπιστημιακού επιπέδου (ΠΕ), γεγονός που αποδεικνύει ότι η ΑΑΔΕ προτάσσει την υψηλή ακαδημαϊκή κατάρτιση των υποψηφίων. Οι εν λόγω διαγωνισμοί προβλέπουν, επίσης, σημαντική μοριοδότηση για την εξειδικευμένη προϋπηρεσία. […] «Θέλουμε υψηλότερες αμοιβές για το προσωπικό μας», διαμήνυσε ο κ. Πιτσιλής, θίγοντας με αυτόν τον τρόπο μια μεγάλη ανισορροπία στη στελέχωση του Δημόσιου Τομέα: οι νεοπροσληφθέντες υπάλληλοι του Υπουργείου Οικονομικών διαθέτουν πληθώρα ακαδημαϊκών προσόντων –τουλάχιστον μεταπτυχιακό και σε πολλές περιπτώσεις διδακτορικό– τα οποία ουσιαστικά δεν αναγνωρίζονται στον μισθό τους. Η εικόνα αυτή έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις αμοιβές των υφιστάμενων υπαλλήλων του υπουργείου Οικονομικών, οι οποίες κυμαίνονται στα διπλάσια επίπεδα για τους απόφοιτους πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και κατά 50% υψηλότερα για τους αποφοίτους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΔΕ. Ας δούμε λοιπόν τι από αυτά αλλάζει με το ¨Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.». Με το σχέδιο νόμου «Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.» που θα τεθεί προς ψήφιση συνεχίζεται η αδικαιολόγητη δυσμενής διακριτική μισθολογική μεταχείριση μεταξύ των υπαλλήλων που διορίστηκαν στην Α.Α.Δ.Ε. μετά την 11η Οκτωβρίου του 2018 και αυτών που διορίστηκαν προγενέστερα. Οι υπάλληλοι που διορίστηκαν στην Α.Α.Δ.Ε. μετά την 11η Οκτωβρίου του 2018 δε λαμβάνουν την Π.Δ. και την οποία λαμβάνουν όλοι οι υπάλληλοι με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που έχουν διοριστεί ή μεταταχθεί στην Α.Α.Δ.Ε. πριν την 11η Οκτωβρίου του 2018. Οι υπάλληλοι που διορίστηκαν στην Α.Α.Δ.Ε. μετά την 11η Οκτωβρίου του 2018 θα λαμβάνουν ό,τι τους αναλογεί με βάση τη θέση εργασίας που έχουν χωρίς όμως να λάβουν την προσωπική διαφορά. Αυτό σημαίνει ότι με βάση το νέο καθεστώς οι υπάλληλοι που διορίστηκαν στην Α.Α.Δ.Ε. μετά την 11η Οκτωβρίου του 2018 θα συνεχίσουν να αμείβονται με χαμηλότερες αποδοχές από τους υπαλλήλους που λαμβάνουν την προσωπική διαφορά, ενώ διαθέτουν τα ίδια τυπικά προσόντα και επιτελούν το ίδιο έργο υπό τις ίδιες εργασιακές συνθήκες. Η μη καταβολή της Π.Δ. στους υπαλλήλους της Α.Α.Δ.Ε. που διορίστηκαν μετά την 11/10/2018 και που διαθέτουν τα ίδια τυπικά προσόντα, παρέχουν τις ίδιες υπηρεσίες και ασκούν όμοια καθήκοντα υπό τις ίδιες εργασιακές συνθήκες με τους υπαλλήλους που λαμβάνουν την Π.Δ αντίκειται στη συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της ισότητας του άρθρου 4 του Συντάγματος, επειδή εισάγει ανόμοια αντιμετώπιση προσώπων που τελούν σε απολύτως όμοιες συνθήκες. ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΕΙΔΙΚΗ ΑΜΟΙΒΗ ΠΘΕ ΚΑΤΑ 40% ΚΑΙ 20% ΓΙΑ ΤΑ 2 ΠΡΩΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΟΥΣ: Αυτό αποτελεί αδικία καθώς ο νεοδιόριστος υπάλληλος αφενός μεν ήδη από τον πρώτο χρόνο υπηρεσίας του βαρύνεται με τις κρατήσεις του νεοδιόριστου, οι οποίες αποτελούν σημαντικό μέρος του μισθού του και αφετέρου δεν υπάρχει βάση που να δικαιολογεί τη μείωση κατά 40% ή 20% για τον δόκιμο υπάλληλο όταν η πλειονότητα των νέων συναδέλφων έχουν εμπειρία στον ιδιωτικό τομέα και για την οποία μάλιστα μοριοδοτήθηκαν κατά τη διαδικασίας πρόσληψής τους μέσω ΑΣΕΠ. Ένας νεοδιόριστος υπάλληλος ΔΕΝ είναι απαραίτητα κάποιος που αποφοίτησε μόλις από τη σχολή και ψάχνει για πρακτική άσκηση και δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως τέτοιος ειδικά όταν βάσει ΑΣΕΠ οι επιτυχόντες συγκεντρώνουν πολλά έτη προϋπηρεσίας και χρονοβόρα μεταπτυχιακά/διδακτορικά και είναι στην πλειονότητά τους έμπειροι επαγγελματίες του ιδιωτικού τομέα στο απόγειο της καριέρας τους και σε προχωρημένο στάδιο της ζωής τους. Είναι σημαντικό να αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα εφόσον υπάρχει συνάφεια ΚΑΙ για την μισθολογική εξέλιξη. Είναι παράλογο και άδικο να μην αναγνωρίζεται αν και συμβάλλει σημαντικά στην απόδοση τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά. Θα πρέπει να αποκατασταθεί η αδικία της μη αναγνώρισης της συναφούς προϋπηρεσίας που προέρχεται από τον ιδιωτικό τομέα. Είναι παράλογο να αναγνωρίζεται οποιουδήποτε είδους προϋπηρεσία(ακόμη και εντελώς άσχετης) από οποιοδήποτε φορέα του ευρύτερου δημοσίου τομέα, και η απολύτως συναφής προϋπηρεσία του ιδιωτικού τομέα να μην αναγνωρίζεται στην απόδοση αντίστοιχων κλιμακίων. Η προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα προσμετρήθηκε από τον ΑΣΕΠ για να προσληφθεί ειδικό επιστημονικό προσωπικό αλλά στο δημόσιο ξεκινάμε από το κλιμάκιο 1. Αυτό είναι κατάφορη αδικία για όσους άφησαν θέσεις στον ιδιωτικό τομέα με καλύτερες απολαβές για να έρθουν στην ΑΑΔΕ.