• Άρθρο 11: Για την ειδική αμοιβή και το Βαθμό θέσης εργασίας δεν έχει σταθερά δεδομένα εκ των προτέρων γνωστά, γεγονός που δημιουργεί ανησυχία και προβληματισμό στους συναδέλφους. Θα πρέπει να εκδοθεί κανονιστική απόφαση του Διοικητή για να κατατάξει τα περιγράμματα θέσεων εργασίας σε Βαθμούς θέσεων εργασίας, οι οποίοι θα είναι δεκατρείς, ενώ αυτό μπορεί να τροποποιηθεί στην συνέχεια και να φτάσουν μέχρι δεκαοκτώ. Αυτό σημαίνει ότι ενώ αρχικά μπορεί να προκύπτουν λιγότερες διαφοροποιήσεις μέσα στις υπηρεσίες, στην συνέχεια αυτό μπορεί να διαφοροποιηθεί, δημιουργώντας εντάσεις μεταξύ των συναδέλφων. Η κατάρτιση του ειδικού συστήματος βαθμολογικής κατάταξης θα γίνει με αποφάσεις του Διοικητή. Αποφάσεις που είναι έτοιμες μεγάλο χρονικό διάστημα και δεν έχουν γνωστοποιηθεί στους συναδέλφους για να κρίνουν το σχέδιο συνολικά και να εκφράσουν τις απόψεις και τις ενστάσεις τους. Η δεύτερη παράγραφος που αφορά τους δόκιμους υπαλλήλους δεν λύνει την άνιση μισθολογική μεταχείριση των νέων συναδέλφων, αφού θα δίνεται μόνο το 60% της ειδικής αμοιβής το πρώτο έτος και το 80% τον δεύτερο, χωρίς να αιτιολογείται. Ο δόκιμος υπάλληλος ήδη έχει αυξημένες κρατήσεις τα πρώτα δύο χρόνια της σταδιοδρομίας του, ενώ έχει προστεθεί και η υποχρεωτική εκπαίδευση στην Φορολογική και Τελωνειακή Ακαδημία που γίνεται με δικά τους έξοδα και πάλι δεν έχει προβλεφθεί λύση για το θέμα αυτό, γεγονός που τους οδηγεί στην οικονομική εξαθλίωση. Το γεγονός ότι η καταβολή της ειδικής αμοιβής θα εξαρτάται από την συμμετοχή στην διαδικασία ετήσιας αξιολόγησης, για την οποία οι τρείς ομοσπονδίες εργαζομένων του Υπουργείου Οικονομικών έχουν προκηρύξει απεργία-αποχή με ποσοστό συμμετοχής άνω του 90% και έχουν προσφύγει δικαστικά εναντίον της κανονιστικής απόφασης, μπορεί να ειδωθεί μόνο ως εκβιασμός συμμετοχής σε μια διαδικασία που το σύνολο των εργαζομένων έχει απορρίψει, όπως την παρουσίασε η Διοίκηση της Α.Α.Δ.Ε. και αρνήθηκε να διαβουλευτεί με τους εργαζόμενους.