Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»Άρθρο 82 Πειθαρχικά παραπτώματαΣχόλιο του χρήστη ΕΝΩΣΗ ΜΕΛΩΝ ΝΣΚ | 9 Ιουνίου 2021, 20:27
Ως προς την παράγραφο 3 του άρθρου 82 επισημαίνεται ότι στην παράγραφο αυτή υφίσταται εκτενής περιπτωσιολογία πειθαρχικών παραπτωμάτων, πολλά από τα οποία επικαλύπτονται και άλλα περιγράφονται αορίστως. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι με το προτεινόμενο σχέδιο θεσπίζονται 14 πειθαρχικά παραπτώματα ενώ η αντίστοιχη διάταξη του Κώδικα οργανισμού δικαστηρίων και κατάστασης δικαστικών λειτουργών περιλαμβάνει 8 πειθαρχικά παραπτώματα. Με βάση τα ανωτέρω προτείνεται η απάλειψη: 1) της περίπτωσης ζ) καθώς η έννοια της σοβαρής απείθειας είναι αόριστη και ασαφής, 2) της περίπτωσης η) καθώς η αδικαιολόγητη άρνηση προσέλευσης για ιατρική εξέταση όταν λόγοι υγείας περιορίζουν ουσιαστικά ή παρεμποδίζουν την εκτέλεση των καθηκόντων του λειτουργού συνιστά ούτως ή άλλως αδικαιολόγητη μη παροχή υπηρεσίας και δεν απαιτείται ιδιαίτερη περιγραφή της περίπτωσης αυτής ως αυτοτελές πειθαρχικό παράπτωμα, 3) της περίπτωσης στ) καθώς η αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην εκτέλεση των καθηκόντων δεν μπορεί να συνιστά αυτοτελές πειθαρχικό παράπτωμα χωρίς την συμπερίληψη κριτηρίων, όπως ο συνολικός φόρτος των χρεώσεων και η σοβαρότητα των υποθέσεων που χειρίζεται ο λειτουργός κατά αναλογική εφαρμογή της αντίστοιχης πρόβλεψης στον Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών όπου για το δικαιολογημένο ή μη της καθυστέρησης λαμβάνονται υπόψη η σοβαρότητα της υπόθεσης, ο βαθμός και η πείρα του δικαστικού λειτουργού, ο φόρτος εργασίας και οι ατομικές και οικογενειακές περιστάσεις, 4) των λέξεων «αμέλεια» και «ατελής» στο υπό ε) πειθαρχικό παράπτωμα διότι είναι αόριστες και ασαφείς, 5) της λέξεων «ανάρμοστη» διότι καλύπτεται από τον όρο «αναξιοπρεπής» και στερείται αντικειμενικού περιεχομένου, 6) των υπό στοιχεία ιγ) και ιδ) πειθαρχικών παραπτωμάτων καθώς καλύπτονται από το πειθαρχικό παράπτωμα της άρνησης εκπλήρωσης καθήκοντος. Τέλος, η Ένωση επισημαίνει ότι οι περιπτώσεις γ) και δ) αλληλεπικαλύπτονται και προτείνεται η διατήρηση της περίπτωσης δ) που ούτως ή άλλως εμπεριέχει και την περίπτωση γ). Επίσης προτείνεται η θέσπιση μιας επιπλέον παραγράφου στο ως άνω άρθρο, στην οποία θα αναφέρεται τι δεν αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα, σε αντιστοιχία με σχετική ρύθμιση που προβλέπεται στον του Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών. Με βάση τα ανωτέρω προτείνεται η αναδιατύπωση της παραγράφου 3 και η εισαγωγή παραγράφου 4 ως ακολούθως: «3. Πειθαρχικά παραπτώματα των λειτουργών του ΝΣΚ, συνιστούν ιδίως: α) Πράξεις που μαρτυρούν έλλειψη πίστης και αφοσίωσης προς την πατρίδα και το δημοκρατικό πολίτευμα της Χώρας ή υπονομεύουν τη δημοκρατική νομιμότητα, β) η παράβαση καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα ή άλλους ειδικούς ποινικούς νόμους, γ) η χρησιμοποίηση της ιδιότητάς τους για επιδίωξη ιδιοτελών σκοπών, δ) η άρνηση εκπλήρωσης του καθήκοντος, ε) η παράβαση της υποχρέωσης εχεμύθειας, σύμφωνα με το άρθρο 26 παρ. 3 του παρόντος, στ) η αποσιώπηση νόμιμου λόγου αποκλεισμού ή εξαίρεσης συμμετοχής σε συλλογικά όργανα του ΝΣΚ ή σε όργανα της Διοίκησης, ζ) η αναξιοπρεπής για λειτουργό του ΝΣΚ εντός ή εκτός υπηρεσίας συμπεριφορά, η) η άσκηση εργασίας ή έργου με αμοιβή, όπου επιτρέπεται, χωρίς προηγούμενη άδεια της υπηρεσίας. 4. Δεν αποτελούν πειθαρχικά παραπτώματα για το λειτουργό του ΝΣΚ: α) η έκφραση γνώμης δημόσια, εκτός αν γίνεται με προφανή σκοπό τη μείωση του κύρους του Ν.Σ.Κ. ή υπέρ ή κατά ορισμένου κόμματος ή άλλης ορισμένης πολιτικής οργάνωσης και β) η συμμετοχή και ανάπτυξη δραστηριότητας στην Ένωση Μελών του Ν.Σ.Κ. και η έκφραση γνώμης και κριτικής άποψης που γίνεται στο πλαίσιο συμμετοχής στην Ένωση Μελών του Ν.Σ.Κ.»