Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»Άρθρο 37 Προσόντα διορισμούΣχόλιο του χρήστη ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΜΑΡ. | 13 Ιουνίου 2021, 21:12
Η επικαλούμενη στην ανάλυση συνεπειών της ρύθμισης «φύση της εργασίας των Δικαστικών Πληρεξουσίων, με συνεχή παράσταση σε κάθε είδους δικαστήρια και συμμετοχή σε συμβούλια και επιτροπές, σε συνδυασμό με ιδιαίτερα αργή βαθμολογική εξέλιξη των λειτουργών του ΝΣΚ», δεν δύναται να δικαιολογήσει την διαφοροποίηση με το όριο ηλικίας των Δικαστών, διότι την ίδια – τουλάχιστον, αν όχι συχνότερη - συνεχή παράσταση στα δικαστήρια και συμμετοχή σε πολυάριθμα συμβούλια και επιτροπές, επιπροσθέτως των κύριων καθηκόντων τους, έχουν και οι Δικαστές και επιπλέον έχουν και τη συνεχή μετακίνηση στα δεκάδες περιφερειακά Δικαστήρια της Χώρας, μεταβατικές έδρες κτλ. Η δε φύση της εργασίας μεταξύ των δύο κατηγοριών έχει κριθεί δικαστικά ταυτόσημη (Ειδικό Δικαστήριο του άρθρου 88 παρ. 2 του Συντάγματος αποφάσεις 57/2016, 38/2014, 86/2013, 64/2013, 16/2013, 25/2011, 66/2010, 148/2007, 1/2005). Τέλος, πώς μπορεί να στοιχειοθετηθεί η «συνεχής παράσταση στα δικαστήρια», όταν εξαγγελλόμενος σκοπός του νέου Οργανισμού είναι να επιφέρει αλλαγές στη λειτουργία του ΝΣΚ, ενόψει ψηφιοποίησης της Δικαιοσύνης, που θα απαιτεί λιγότερη φυσική παρουσία στα δικαστήρια; Η βαθμολογική εξέλιξη των λειτουργών του ΝΣΚ είναι σε κάθε περίπτωση γρηγορότερη από αυτή των Δικαστών, γι’ αυτό και οι τελευταίοι προβαίνουν σε άσκηση αγωγών στα διοικητικά δικαστήρια για την διεκδίκηση των υψηλότερων αποδοχών που λαμβάνουν οι λειτουργοί του ΝΣΚ, με τα ίδια χρόνια υπηρεσίας, λόγω γρηγορότερης υπηρεσιακής εξέλιξης – προαγωγής τους σε μεγαλύτερο βαθμό (βλ. προαναφερόμενες αποφάσεις Ειδικού Δικαστηρίου).