Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»Άρθρο 53 ΑναδιορισμόςΣχόλιο του χρήστη Χριστίνα Κ. | 18 Ιουνίου 2021, 16:33
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τα κριτήρια που οφείλει να λαμβάνει υπόψη του το Υπηρεσιακό Συμβούλιο για τον καθορισμό της σειράς αρχαιότητας του αναδιοριζόμενου έχουν ορισθεί με αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και συγκεκριμένα με τις ΣτΕ 2378/2018 και 1729/2014 (ad hoc για αναδιορισμούς Λειτουργών του ΝΣΚ) και είναι τα ίδια που εφαρμόζονται και για τον αναδιορισμό των Δικαστών. Ειδικότερα, με τις προαναφερόμενες αποφάσεις κρίθηκε ότι: «Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο καθορίζει την σειρά αρχαιότητας του αναδιοριζομένου όχι κατά την απόλυτη κρίση του, αλλά κατά ευρεία διακριτική ευχέρεια, λαμβάνοντας υπ’ όψιν α. την σειρά αρχαιότητάς του πριν από την έξοδό του από την υπηρεσία, β. την υπηρεσιακή του εικόνα μέχρι της εξόδου του από την υπηρεσία, γ. τις ασχολίες ή τις εν γένει δραστηριότητές του κατά το εκτός υπηρεσίας χρονικό διάστημα (όπως την άσκηση δικηγορίας), δ. τη χρονική διάρκεια της εκτός υπηρεσίας παραμονής του. Περαιτέρω, κατά τον καθορισμό της σειράς της αρχαιότητας του αναδιοριζομένου πρέπει να συνεκτιμάται η πάροδος του χρόνου που οφείλεται σε καθυστέρηση της προόδου της διαδικασίας του ζητήματος του αναδιορισμού που δεν οφείλεται στον ενδιαφερόμενο». Ενδεχόμενη διαφορετική ρύθμιση του ζητήματος, όπως αυτή που διαλαμβάνεται στο άρθρο 53 παρ. 3 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου, σύμφωνα με την οποία ο αναδιοριζόμενος τοποθετείται στην τελευταία θέση της επετηρίδας των λειτουργών που κατέχουν τον ίδιο βαθμό και τα ίδια χρόνια υπηρεσίας κατά τον χρόνο του αναδιορισμού: α) αντίκειται στην ως άνω πάγια διαμορφωθείσα νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, β) είναι υπερβολικά αυστηρή, ιδίως σε περίπτωση που η απομάκρυνση από την υπηρεσία λαμβάνει χώρα για λόγους υγείας, για τους οποίους οι αναδιοριζόμενοι δεν φέρουν ευθύνη και δεν λαμβάνει υπόψη της τις κατ’ ιδίαν περιστάσεις που συντρέχουν στο πρόσωπο ενός εκάστου αναδιοριζόμενου, όπως λ.χ. την σειρά επιτυχίας του στον εισαγωγικό διαγωνισμό, την υπηρεσιακή εικόνα, το εκτός υπηρεσίας χρονικό διάστημα κτλ., γ) εισάγει δυσμενέστερη και μη δικαιολογούμενη από κανέναν αποχρώντα λόγο μεταχείριση των Λειτουργών του ΝΣΚ έναντι των Δικαστικών Λειτουργών, προς τους οποίους εξομοιώνονται μισθολογικά και βαθμολογικά, κατά παράβαση της αρχής της ισότητας. Για τους λόγους αυτούς, πρέπει να προκριθεί η σχετική ρύθμιση του άρθρου 36 παρ. 3 του νυν Οργανισμού του ΝΣΚ (ν. 3086/2002), όπως ίσχυε πριν την τροποποίησή του με το άρθρο 55 του ν. 4170/2013, η οποία ήταν όμοια με αυτή του ισχύοντος άρθρου 39 παρ. 3 του Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών (ν. 1756/1988), σύμφωνα με την οποία «Για τον αναδιορισμό αποφαίνεται το αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο, το οποίο καθορίζει και την αρχαιότητα αυτού που αναδιορίζεται», με την προσθήκη και των προαναφερόμενων κριτηρίων της νομολογίας του ΣτΕ.