Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα7) Προτείνεται η κατάργηση του ΕΤΑΚ και η αντικατάστασή του με προοδευτική φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας.Σχόλιο του χρήστη ΗΛΙΑΣ ΒΑΦΕΙΑΔΗΣ | 24 Δεκεμβρίου 2009, 12:21
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1. ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ 1.1. ΚΤΙΡΙΑ Α. Φυσικά πρόσωπα. Ενα λογικό όριο αφορολόγητου θα ήταν 400.000 – 450.000 ΕΥΡΩ για μεμονωμένα άτομα και 700.000-750.000 για ζεύγος. Β. Εταιρείες. Να διατηρηθούν τα όρια του καταργηθέντος παλαιού νόμου ΦΜΑΠ, ίσως με κάποιες τροποποιήσεις. Γ. Τιμή ακινήτων. Οι αντικειμενικές τιμές να συνδεθούν με το αφορολόγητο όριο, δηλ. αύξηση των αντικειμενικών κατά π.χ. 15% να συνεπάγεται αυτόματη αύξηση του αφορολογήτου ποσού κατά 15% επίσης. 1.2. ΧΩΡΑΦΙΑ - ΟΙΚΟΠΕΔΑ Αυτά δεν αποδίδουν τίποτε ή σχεδόν τίποτε (ευτελή ενοίκια). Οταν όμως πωλούνται μετά π.χ. 10ετία αποφέρουν μεγάλο κέρδος στον ιδιοκτήτη λόγω αύξησης τιμής. Η αύξηση όμως αυτή δεν οφείλεται σε κόπους ή εργασίες του ιδιοκτήτη αλλά σε γενικότερα εθνικά αίτια. Αρα είναι καθαρή υπεραξία. Προτείνω την μη φορολόγησή τους ως ακίνητης περιουσίας αλλά την δραστική αύξηση της φορολογίας επί της διαφορά αξίας μεταξύ αγοράς και πώλησης. Λόγου χάρη, αγορά 20.000 Ε, πώληση μετά 10ετία 180.000 Ε. Να πειβληθεί φόρος Υπεραξίας 30%, δηλ (180.000 – 20.000) * 0.30 = 48,000 Ευρώ. 2. ΕΚΚΛΗΣΙΑ-ΚΟΙΝΩΦΕΛΗ ΙΔΡΥΜΑΤΑ 2.1. ΕΚΚΛΗΣΙΑ Προτείνω να ισχύει το ίδιο ποσοστό με τις εταιρείες, με την εξής δυνατότηατα μείωσης : Να ελέγχονται τα έξοδα του εκκλησιαστικού καθιδρυματος (εκκλησία, Μονή κλπ). Να καθρορίζεται το ποσοστό Α που θα αφορά αποκλειστικά αγαθοεργίες κλπ καθώς και τα λειτουργικά έξοδα του καθιδρύματος, π.χ. 82%. Να καθορίζεται το ποσοστό Β που θα αφορά βελτίωση ή ανέγερση νέων Ιερών Ναών ή εγκαταστάσεων γενικά που δεν θα έχουν σχέση με αγαθοεργίες, π.χ. 18%. Ο ΦΜΑΠ να μειώνεται κατά το ποσοστό Λ * Α / (Α+Β), όπου Λ συντελεστής μεταξύ 0,30 και 0,40 (στην κρίση σας) π.χ. 0,35 * 82 / (82+18) = 0,287 Ο τελικός ΦΜΑΠ θα είναι μειωένος κατά 28,7%. 2.2. ΚΟΙΝΩΦΕΛΗ ΙΔΡΥΜΑΤΑ Με την αυστηρή προϋπόθεση ότι τα Ιδρύματα θα ξοδεύουν μόνο για τον σκοπό που προβλέπεται από τον κανονισμό τους, ο ΦΜΑΠ να είναι ο ίδιος με αυτός των εταιρειών αλλά μειωμένος κατά 35%. ΑΠΟΡΙΑ Για ποιό λόγο προσπαθούμε να ανακαλύψουμε τον τροχό ? Βάσει πρόσφατου άρθρου του πρώην υπουργού κ. Γιαννίτση, ο ΕΤΑΚ ( με κάποια ανάλογη μορφή) ή ο ΦΜΑΠ υπάρχουν σε ολόκληρη την Ευρώπη. Για ποιό λόγο το Υπουργείο σας δεν παρουσιάζει αναλυτικά και όχι επιλεκτικά (θυμηθείτε το εν Βρυξέλλαις ανέκδοτον : Greek Statistics….) τι ακριβώς γίνεται π.χ. στην Ισπανία, την Πορτογαλία ή την Ιρλανδία (προ της κρίσεως, εννοείται) ? Παρακαλώ μην αναφερθείτε στις Σκανδιβαβικές χώρες. Εκεί η εξυπηρέτηση του πολίτη σε όλα τα επίπεδα είναι ασύλληπτη με τα ελληνικά γραφειοκρατικά δεδομένα, και συνεπώς πάσα σύγκριση εκτός πραγματικότητος. Ο πολίτης πληρώνει, αλλά σαφέστατα βλέπει που πάνε τα λεφτά του. Με τιμή Η. ΒΑΦΕΙΑΔΗΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ