Αρχική Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και ΠεριουσίαςΜΕΡΟΣ Α΄ Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας, διαχείριση συμμετοχών του Δημοσίου σε ανώνυμες εταιρείες και ρυθμίσεις για την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (άρθρα 1-45)Σχόλιο του χρήστη ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΑΣΑ ΟΣΥ | 16 Αυγούστου 2022, 00:43
Στο άρθρο 41 παρ.3. του ΣχΝ ορίζεται ότι «Το μισθολογικό καθεστώς του πάσης φύσεως προσωπικού των Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε., ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. και Ο.ΣΥ. Α.Ε., με την εξαίρεση του δεύτερου εδαφίου της παρ. 1, ρυθμίζεται από τον ν. 4354/2015». Πέραν της διαχρονικής διαφωνίας μας για την ευθεία παρέμβαση στη συνδικαλιστική ελευθερία, διά του περιορισμού του πεδίου ισχύος των συλλογικών συμβάσεων σε θέματα μη μισθολογικά, όπως η παρέμβαση αυτή εισάγεται με την υποχρεωτική εφαρμογή του Ενιαίου Μισθολογίου, πρέπει να επισημάνουμε την εξής αντίφαση, η οποία φάνηκε ιδιαίτερα στις πρόσφατες προσλήψεις προσωπικού στην ΟΣΥ Α.Ε. Αναφερόμαστε στο γεγονός της μη αναγνώρισης της προϋπηρεσίας των προσληφθέντων συναδέλφων μας για τη μισθολογική τους κατάταξη, παρά το γεγονός ότι στην προκήρυξη 1/2020 (ΑΔΑ:9137465ΧΘΞ-ΥΓ0), η εμπειρία για τους τεχνίτες αναφερόταν ως προσόν κατάταξης, αποδεικνυόμενη με την αντίστοιχη άδεια άσκησης επαγγέλματος όπως Άδεια άσκησης επαγγέλματος Μηχανοτεχνίτη Αυτοκινήτων, Ηλεκτροτεχνίτη Αυτοκινήτων, Τεχνίτη Αμαξωμάτων (φανοποιού), Τεχνίτη Βαφής (Αυτοκινήτων), Ηλεκτροσυγκολλητή και Οξυγονοκολλητή Β΄ ή Α΄ τάξης κλπ. σε συνδυασμό με τη βεβαίωση του οικείου ασφαλιστικού φορέα για τη διάρκεια της απασχόλησης και της ασφάλισης, δηλ. της εργασίας και στον ιδιωτικό τομέα. Η εξιδιασμένη εμπειρία άλλωστε αποτελεί και αναγκαίο προσόν για την άψογη εκτέλεση υπηρεσιών σε έναν φορέα όπου απαιτείται υψηλή εξειδίκευση και γνώση της αντιμετώπισης αναρίθμητων τεχνικών ζητημάτων, προς όφελος του επιβατικού κοινού. Πλην όμως, με το άρθρ. 11 παρ. 4 Ν. 4354/2015, στον οποίο παραπέμπει το παρόν ΣχΝ, η εμπειρία και η προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα ΔΕΝ υπολογίζεται για την εξέλιξη των υπαλλήλων στα μισθολογικά κλιμάκια! Δηλαδή από τη μια η εταιρεία ζητά έμπειρους τεχνίτες, οδηγούς κλπ. αλλά από την άλλη τους αμείβει ως ανειδίκευτους, αν δεν έχουν προϋπηρεσία στο δημόσιο (γεγονός πολύ πολύ σπάνιο!). Αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι στην ίδια ως άνω προκήρυξη, ως βαθμολογούμενη εμπειρία (7 μονάδες ανά μήνα και έως 84 μήνες) λαμβάνεται υπόψη η απασχόληση με σχέση εργασίας ή σύμβαση έργου στο δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα ή άσκηση επαγγέλματος σε καθήκοντα ή έργα συναφή με το αντικείμενο των προς πλήρωση θέσεων, για τις οποίες η εμπειρία δεν αποτελεί τυπικό προσόν διορισμού ή του είδους της εμπειρίας που ορίζεται στην προκήρυξη ως τυπικό προσόν διορισμού. Πέραν του είδους και του χρονικού διαστήματος της εξειδικευμένης εμπειρίας που ορίζεται από την προκήρυξη ως τυπικό προσόν διορισμού για τις ανωτέρω θέσεις βαθμολογείται επίσης και η εμπειρία που διαθέτουν οι υποψήφιοι σε καθήκοντα ή έργα συναφή με το αντικείμενο των προς πλήρωση θέσεων, για το υπολειπόμενο, κατά περίπτωση, χρονικό διάστημα και μέχρι συμπληρώσεως του βαθμολογούμενου κριτηρίου των συνολικά ογδόντα τεσσάρων (84) μηνών εμπειρίας, προσμετρούμενη, κατά περίπτωση είτε μετά την απόκτηση του ζητούμενου από την προκήρυξη βασικού τίτλου σπουδών με τον οποίο ο υποψήφιος μετέχει στη διαγωνιστική διαδικασία είτε μετά την απόκτηση της ζητούμενης από την προκήρυξη άδειας άσκησης επαγγέλματος ή άλλης επαγγελματική άδειας ή βεβαίωσης. Επειδή είναι προφανής η αδικία, η οποία μάλιστα εν προκειμένω γέννησε εργαζομένους δύο ταχυτήτων στην ΟΣΥ, για το λόγο αυτό προτείνουμε όπως στην παρ. 3 του άρθρ. 41 του παρόντος ΣχΝ, προβλεφθεί ότι, όπου στην προκήρυξη για πρόσληψη προσωπικού (οδηγοί, τεχνίτες, διοικητικοί κλπ.), όπως προβλέπεται στο άρθρ. 39 του ΣχΝ, η εμπειρία των υποψηφίων βαθμολογείται (ανεξαρτήτως αν αποτελεί τυπικό προσόν διορισμού ή όχι), τότε η σχετική προϋπηρεσία που διανύθηκε στον ιδιωτικό τομέα να υπολογίζεται για την κατάταξη των εργαζομένων στα μισθολογικά κλιμάκια, κατ’ εξαίρεση του άρθρ. 11 παρ.4 του Ν. 4354/2015.