Αρχική Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και ΠεριουσίαςΜΕΡΟΣ Α΄ Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας, διαχείριση συμμετοχών του Δημοσίου σε ανώνυμες εταιρείες και ρυθμίσεις για την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (άρθρα 1-45)Σχόλιο του χρήστη ΟΔΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΕ | 19 Αυγούστου 2022, 12:31
ΣΧΟΛΙΑ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ 1. Στο άρθρο 33 εδ. (β): Πρόστιθεται η φράση "παρόχων τέτοιων υπηρεσιών": [Οι λοιπές θυγατρικές της Ε.Ε.ΣΥ.Π. μπορούν να συνάπτουν συμβάσεις: β) δανεισμού εργαζομένων με εταιρείες του ιδιωτικού τομέα] παρόχων τέτοιων υπηρεσιών Αιτιολόγηση: Η νομολογία για τον δανεισμό προσωπικού στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, στο πλαίσιο αποδοχής των επιχειρημάτων περί μη μεταφοράς ή απονομής δκαιωμάτων σε δανειζόμενο προσωπικού, καταστάσεις οι οποίες επιβαρύνουν την εταιρεία του ευρύτερου δημόσιου τομέα, αναφέρεται σε εταιρείες που παρέχουν, εντός του καταστατικού τους σκοπού, τέτοιες υπηρεσίες. Συνεπώς, είναι σκόπιμο να περιορισθεί - αποσαφηνισθεί το είδος των εταιρειών που δανείζουν προσωπικό. 2. Στο άρθρο 39 παρ. 8: Διαγράφεται η φράση "με συμβάσεις έργου" : Οι εταιρείες του παρόντος άρθρου δύνανται να προσλαμβάνουν προσωπικό με συμβάσεις έμμισθης εντολής κατόπιν έγκρισης της Επιτροπής της υπ' αριθμ. 33/2006 Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου . Αιτιολόγηση: Η απασχόληση φυσικών προσώπων με σύμβαση έργου οπωσδήποτε γίνεται για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών, και όχι επί σκοπώ πρόσληψης προσωπικού. Επιπρόσθετα, και για τις εταρείες του ομίλου του ΟΑΣΑ, εξαιτίας της υποστελέχωσης σε κρίσιμους κλάδους των εταιρειών, πρέπει να υφίσταται η δυνατότητα, αναλόγως των εκάστοτε, μεταβαλλόμενων αναγκών και απαιτήσεων, να εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 33 του σχεδίου νόμου, όπως και για τις λοιπές θυγατρικέςς τς Ε.Ε.ΣΥ.Π. 3. Στο άρθρο 41 παρ. 3: Διαγράφεται η φράση "του δευτέρου εδαφίου" "Το μισθολογικό καθεστώς του πάσης φύσεως προσωπικού των ΟΑΣΑ Α.Ε, ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. και Ο.ΣΥ. Α.Ε. , με την εξαίρεση των παρ. 1 και 2, ρυθμίζεται από τον ν. 4354/2015. Αιτιολόγηση: Χωρίς την ανωτερω διευκρίνιση / αναδιατύπωση, θα υφίστανται αντίφαση μεταξύ των διατάξεων αφενός του παρόντος σχεδίου νόμου και αφετέρου του ν.4354/2015. 4. Στο άρθρο 41 παρ. 4: Προστίθεται η φράση: "μη εφαρμοζομένης της διάταξης της παρ. 5 του εν λογω άρθρου στις εταιρείες του παρόντος άρθρου": "Οι μη μισθολογικές παροχές διέπονται από το άρθρο 43 του ν. 4484/2017, μη εφαρμοζομένης της διάταξης της παρ. 5 του εν λογω άρθρου στις εταιρείες του παρόντος άρθρου." Αιτιολόγηση: Για τις εταιρείες του ομίλου ΟΑΣΑ, και εξαιτίας της φύσεων των καθηκόντων του προσωπικού τους, τα οποία καθήκοντα απαιτούν τακτικό έλεγχο και συστηματική αντιμετώπιση ζητημάτων της υγείας τους, πρέπει να επιτρέπεται η σύναψη ασφαλιστηρίων συμβολαίων για την διενέργεια διαγνωστικών και λοιπών ελέγχων της υγείας του προσωπικού ως μη μισθολογική παροχή. 5. Στο άρθρο 41 παρ. 1: το άρθρο αντικαθίσταται ως εξής: "Οι αμοιβές των μελών των διοικητικών συμβουλίων των εταιρειών του παρόντος άρθρου ορίζονται αποκλειστικά με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης σύμφωνα με τα άρθρα 109 και 110 του ν.4548/2018 (Α'104)" Αιτιολόγηση: Δεν υφίσταται εύλογη αιτία για την οποία ο καθορισμός των αμοιβών, αποζημιώσεων και πρόσθετων απολαβών του Προέδρου ΔΣ, Διευθύνοντος Συμβούλου και Εντεταλμένου Συμβούλου, καθώς και των αμοιβών των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου των εταιρειών του ομίλου ΟΑΣΑ διαφοροποιείται από τον καθορισμό των αντίστοιχων αμοιβών, πρόσθετων απολαβών και αποζημιώσεων στην περίπτωση των λοιπών θυγατρικών εταιρειών της Ε.Ε.ΣΥ.Π., για τις οποίες υφίσταται η πρόβλεψη του άρθρου 34 παρ. 4.