Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα24) Ποια μέτρα θα προτείνατε για την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων;Σχόλιο του χρήστη Νίκος | 24 Δεκεμβρίου 2009, 12:46
Κατά την γνώμη μου τα βασικά προβλήματα είναι τα εξής: 1. Ο εξαναγκασμός των πολιτών να περιφέρονται από γραφείο σε γραφείο για να κάνουν μια απλή δουλειά. Ενδεικτικά, μόλις χθες, στην Α' ΔΟΥ Πατρών είχα την εξής εμπειρία: Μετέβην εκεί, προκειμένου να ζητήσω τρεις φορολογικές ενημερότητες για ισάριθμους κάτοικους εξωτερικού (για μεταβίβαση ακινήτου). Πήγα στον όροφο που εκδίδονται οι ενημερότητες και περίμενα στην ουρά που υπήρχε μπροστά από τον γκισέ. Όταν μετά από ώρα έφτασε η σειρά μου, η υπάλληλος με ενημέρωσε ότι έπρεπε πρώτα να πάω σε άλλον όροφο (στο πρωτόκολλο) και να υπογράψω κάποιες υπέυθυνες δηλώσεις. Πήγα στο πρωτόκολλο και εκεί μου είπαν ότι πρέπει να συντάξω και να υπογράψω δυο υπεύθυνες δηλώσεις για κάθε έναν από τους εντολοδόχους μου, ήτοι 2 χ 3 = έξι υπεύθυνες δηλώσεις. Αφού το έκανα αυτό και πρωτοκολλήθηκαν οι δηλώσεις, ενημερώθηκα από την υπάλληλο ότι έπρεπε να πάω τις δηλώσεις αυτές σε άλλον όροφο, στο γραφείο εισοδήματος. Εκεί, μετά από μεγάλη αναμονή, λόγω ουράς, με υποδέχθηκε ένας νεαρός, ο οποίος αντιπαρέβαλε τα στοιχεία που είχα συμπεριλάβει στις δηλώσεις, με τα στοιχεία που είχε καταχωρήσει η εφορία στο σύστημά της. Κατά την σύγκριση των στοιχείων του τρίτου φυσικού προσώπου, ο υπάλληλος διαπίστωσε ότι υπήρχε ένα λάθος στον αριθμό της ταυτότητάς του. Μου είπε ότι έπρεπε να πάω στο τμήμα μητρώου και να διορθώσω τα στοιχεία της εφορίας. Όταν έφτασα έξω από το γραφείο μητρώου, συνάντησα μιαν ουρά από δω μέχρι εκεί που είσαι συ, που διαβάζεις το σχόλιο!!! Σηκώθηκα και έφυγα, διότι η ώρα είχε πάει 13.00 και το μητρώο παραμένει ανοιχτό μέχρι τις 13.30. 2. Διαβάζω συνεχώς ότι τα περισσότερα ζητήματα θα λυθούν με την πλήρη μηχανοργάνωση των υπηρεσιών. Η θέση αυτή δεν είναι απόλυτα σωστή, δεδομένου ότι τους Η/Υ τους χειρίζονται πρόσωπα, που στην πλειονότητά τους ΔΕΝ είναι σε θέση να το πράξουν. Συνεπώς αναγκαία η αγορά εξοπλισμού, η εγκατάσταση λογισμικού και η εν γένει διεύρυνση της μηχανογράφησης, ωστόσο εξίσου αναγκαία και η επιμόρφωση των χρηστών. ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΝΩ: Άσκοπη περιφορά σε γραφεία, απώλεια χρόνου για τον πολίτη, ανούσια απασχόληση δημοσίων υπαλλήλων, ανυπαρξία εκπαίδευσης/επιμόρφωσης υπαλλήλων στις νέες τεχνολογίες κλπ.