Αρχική Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξειςΆρθρο 17 Ρύθμιση διαφορών για ακίνητα που υπάγονται στο Κτηματολόγιο ΔωδεκανήσουΣχόλιο του χρήστη ΕΝΩΣΗ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ | 29 Ιανουαρίου 2023, 11:45
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μια Επικίνδυνη Εξαίρεση απο Αυτό το σχέδιο Νόμου Η κυβέρνηση από τον Νοέμβριο του 2020 κατανοώντας όπως μας δήλωσε το πρόβλημα και λαμβάνοντας υπόψη της θέσεις της Ένωσης Ιδιοκτητών Ακινήτων Δωδεκανήσου δυναμικό μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων, προχώρησε στην κατάρτιση και τελικά στην ψήφιση του νόμου περί «Ένταξης περιοχών ισχύος του Κτηματολογικού Κανονισμού Δωδεκανήσου στο Εθνικό κτηματολόγιο» πράγμα που όπως καταλαβαίνει κανείς θα σήμαινε και την ολοκληρωτική ένταξη των περιοχών αυτών στην ενιαία εθνική νομοθεσία. Για λόγους όμως που δεν γίνονται ακόμα κατανοητοί στην τοπική κοινωνία, το Υπουργείο Δικαιοσύνης πέταξε το μπαλάκι στο Υπουργείο Οικονομικών και κράτησε σε ισχύ το άρθρο 3 που δίνει πνοή στο πρόβλημα, αφού για την κατάργηση του απαιτείται η τροποποίηση του άρθρου 26 του ν 2971/2001 αρμοδιότητας του Υπουργείου Οικονομικών που αφορά την χάραξη των ορίων του αιγιαλού και της παραλίας. Με απλά λόγια έχουμε έναν κανονισμό σε κατάργηση με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης και τον κανονισμό σε ισχύ από τον υφιστάμενο νόμο του Υπουργείου Οικονομικών. Το Υπουργείο Οικονομικών από τον Νοέμβριο του 2020 συνεχώς υπόσχεται πως μέχρι τέλους του επόμενου 6 μήνου θα έχει γίνει η τροπολογία. Τον Ιούνιο δε όπου ψηφίστηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης δια στόματος και του ίδιου του Υπουργού κ Κώστα Τσιάρα έγινε αναφορά πως το Υπουργείο οικονομικών θα κινηθεί άμεσα προς την επίλυση του θέματος, κάτι που μας δήλωσε και ΓΓ του Υπουργείο Οικονομικών πως η τροποποίηση θα γίνει τον Σεπτέμβριο. Δυστυχώς και ο Σεπτέμβριος πέρασε με αποτέλεσμα να βρισκόμαστε σήμερα αντιμέτωποι με αξιώσεις τούρκων σε περιοχές που δεν έχουν καταγραφεί στους κτηματολογικούς χάρτες σκόπιμα, δηλαδή για την απορρόφηση τους από το δημόσιο. Περιμέναμε πως με τις τελευταίες εξελίξεις και τα τουρκικά δημοσιεύματα θα είχε γίνει κατανοητό από τα αρμόδια υπουργεία αφενός πως είναι κρίσιμη η επίσπευση της τροπολογίας για την τροποποίηση του άρθρου 26 του νόμου 2971/2001 που να άρει την ισχύ του άρθρου 3 του κτηματολογικού κανονισμού και αφετέρου, η εγγραφή των ιδιοκτησιών αυτών στους κτηματολογικούς χάρτες με την χρήση πχ αεροφωτογραφιών μεταξύ του 1940-1960 και κάθε άλλου πρόσφορου μέσου που θα έβαζε τέρμα στις όποιες αξιώσεις καθώς το ελληνικό δημόσιο θα αναγνώριζε ως ιδιοκτήτες τους κατοίκους που βρίσκονται εκεί από την οθωμανική εποχή και δεν θα έθετε τις εκτάσεις υπο αμφισβήτηση. Για να γίνει πλήρως κατανοητό αυτό να εξηγήσουμε πως όταν η προσέγγιση της ιδιοκτησίας γίνει με την διαδικασία της αντιμετώπισής των πολιτών ως καταπατητές δηλαδή της εξαγοράς των περιουσιών τους και όχι με την παραδοχή πως ήταν πάντα ιδιοκτήτες, μπορεί ένας τούρκος να εγείρει αξιώσεις για μια ιδιοκτησία που εξαγοράστηκε αφού θα γίνεται ευθεία παραδοχή πως ήταν αμφισβητούμενη η ιδιοκτησία του Δωδεκανήσιου πολίτη αν και βρίσκεται εκεί από το 1900 πχ οπότε και ο κίνδυνος να διεκδικήσει κάποιος τούρκος μια έκταση θα παραμένει υπαρκτός. Είναι Ανάγκη η τροποποίηση του άρθρου 26 του ν 2971/2001 να κατατεθεί ως τροπολογία σε αυτό το σχέδιο νόμου ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την αποκατάσταση αυτής της Ιστορικής Αδικίας.