• Σχόλιο του χρήστη 'ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΚΚΟΡΑΣ' | 12 Ιουλίου 2023, 09:09

    Η πολιτεία αναγνωρίζοντας τις ιδιαιτερότητες των αυξημένων αναγκών των πολύτεκνων οικογενειών θέσπισε με τον Ν. 1256/82 την δυνατότητα στους πολύτεκνους να έχουν και 2η θέση εργασίας στο Δημόσιο. Η αναγνώριση αυτής της αναγκαιότητας επιβεβαιώθηκε και μεταγενέστερα καθώς η πολιτεία διαχρονικά έλαβε μέτρα που προστατεύουν τον αρχικό Νόμο 1256 καθώς για τους πολύτεκνους θεσπίστηκαν ρυθμίσεις εξαίρεσης: α) από την πρόβλεψη της παρ. 10 του άρθρου 25 του Ν. 4354/15 περί καταβολής μόνο του 30% των αποδοχών της 2ης θέσης για όσους νομίμως έχουν και 2η απασχόληση στο δημόσιο, και β) από την αναστολή καταβολής της σύνταξης στους συνταξιούχους πολύτεκνους που εξακολουθούν να εργάζονται στο Δημόσιο με ανήλικο τέκνο ή τέκνο που φοιτάει σε εκπαιδευτικό Ίδρυμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (Ν. 4384/2016 άρθρο 20 παρ. 4, όπως αντικαταστάθηκε και ισχύει από το άρθρο 27 του Ν. 4670/2020). Η ωφέλεια των ευεργετικών ρυθμίσεων περιορίζεται σημαντικά καθώς η άθροιση των αποδοχών των δύο μισθών οδηγεί στην φορολόγηση με τους συντελεστές των υψηλότερων κλιμακίων της φορολογίας μισθωτών υπηρεσιών και στην πράξη σημαντικό μέρος του 2ου μισθού διατίθεται για την πληρωμή του αναλογούντος φόρου. Ο διορισμός σε 2η θέση είναι πράξη ευεργετική αλλά όχι χαριστική με την έννοια πως ο/η ενδιαφερόμενος-η δεν διορίζεται με μόνο κριτήριο την πολυτεκνική ιδιότητα αλλά συμμετέχει σε διαγωνιστικές διαδικασίες (ΑΣΕΠ) και εφόσον με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας είναι διοριστέος τότε δηλώνει στον φορέα που διορίζεται πως αποδέχεται τον διορισμό αλλά ήδη κατέχει θέση στο Δημόσιο που επιθυμεί βάσει των διατάξεων του Ν. 1256/82 να την διατηρήσει ως 1η θέση. Στη συνέχεια η Υπηρεσία κάνει την έρευνα ( συνήθως πολύμηνη ) προκειμένου να διαπιστωθεί εάν συντρέχουν οι προϋποθέσεις διορισμού και σε 2η θέση με διατήρηση της 1ης και κατόπιν προβαίνει στον διορισμό και στη 2η θέση. Το ζητούμενο δεν είναι να μην φορολογούνται οι αποδοχές των δύο θέσεων, αλλά να εξεταστεί η δυνατότητα θέσπισης ρύθμισης ώστε στην περίπτωση των πολύτεκνων που κατέχουν και 2η θέση στο δημόσιο να φορολογούνται αυτοτελώς οι αποδοχές της κάθε θέσης δίνοντας ουσιαστικό αντίκρυσα στις παραπάνω εκτεθείσες ευεργετικές νομοθετικές ρυθμίσεις. Μια άλλη παράμετρος που δεν πρέπει να διαφεύγει είναι πως αυτές οι αποδοχές αποκτούνται με πολύ κόπο διότι είναι αποτέλεσμα πολύωρης ( δύο ωράρια ) καθημερινής εργασίας και ουσιαστική προϋπόθεση για χρήση του ευεργετήματος είναι η δυνατότητα του/της ενδιαφερόμενου-ης να ανταποκριθεί με επάρκεια στις υποχρεώσεις των καθηκόντων και των δύο θέσεων. Επίσης είναι βέβαιο πως σε περίπτωση που θεσπισθούν ευνοϊκότερες διατάξεις η μείωση των εσόδων του προϋπολογισμού θα είναι απειροελάχιστη ένεκα του μικρού αριθμού των προσώπων της συγκεκριμένης περίπτωσης, Είναι εύκολο για τις αρμόδιες υπηρεσίες να καταγράψουν τον συνολικό αριθμό αντλώντας στοιχεία από το Μητρώο Μισθοδοτούμενων Ελληνικού Δημοσίου.