Αρχική Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειαςΆρθρο 22 – Αναπροσαρμογή επιδόματος θέσης ευθύνηςΣχόλιο του χρήστη ΠΑΣΧΑΛΗΣ | 13 Ιουλίου 2023, 22:14
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στα Νοσοκομεία έχουν να γίνουν κρίσεις απο το 2006 και οι τοποθετήσεις - αναθέσεις γίνονται χωρίς κανένα αξιοκρατικό κριτήριο αποκλείοντας δημόσιους λειτουργούς - υπαλλήλους που εξιδεικεύονται, αποκτούν μεταπτυχιακούς τίτλους, εκαπιδεύονται και αποκτούν δεξιότητες προκειμένου να βελτιώσουν τις υπηρεσίες προς όφελος των πολιτών απο τις θέσεις ευθύνης. Οι Διοικητές Οργανικών Μονάδων - Νοσοκομείων προχωρούν σε απευθείας αναθέσεις θέσεων καταστρατηγόντας την κείμενη νομοθεσία, με αυτο τον τρόπο αποκλείουν άδικα τους υπόλοιπους υπαλλήλους απο την διεκδίκηση θέσεων ευθύνης. Η Κυβέρνηση θα πρέπει να προχωρήσει στις κρίσεις με αξιοκρατικά κριτήρια και αφού ολοκληρωθούν σύμφωνα με τη νομοθεσια τότε να προχωρήσει στην αύξηση των επιδομάτων. Διαφορετικά καταργείται η διαφάνεια και η αξιοκρατία στις αναθέσεις καθηκόντων Προϊστάμενων και Αναπληρωτών Προϊσταμένων με αποτέλεσμα να αδικούνται αυτοί που αξιοκρατικά κατέχουν τα τυπικά προσόντα και τα έτη προϋπηρεσίας, ενώ στις σχετικές αποφάσεις αντικατάστασης προϊστάμενων και αναπληρωτών αυτών, θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να εμπεριέχεται η αιτιολογία, όπως ρητά ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία, για την πιστή εφαρμογή της ισότητας και αξιοκρατίας (άρθρο 1 του Νόμου 3528/2007) που αφορά την υπηρεσιακή κατάσταση και εξέλιξη των Δημοσίων Υπαλλήλων. Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω σας αναφέρω τα εξής: με τις διατάξεων του άρθρου 87 του Δημοσιοΰπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007), περί αναπλήρωσης προϊσταμένων, όπως ισχύουν μετά την τροποποίηση τους από τις διατάξεις του Νόμου 3839/2010, «1.Τον προϊστάμενο, που απουσιάζει ή κωλύεται, αναπληρώνει στα καθήκοντα του ο ανώτερος κατά βαθμό προϊστάμενος των υποκείμενων οργανικών μονάδων, εφόσον ανήκει σε κλάδο του οποίου οι υπάλληλοι προβλέπεται ότι μπορούν να προΐστανται σύμφωνα με τις οικείες οργανικές διατάξεις και επί ομοιοβάθμων ο προϊστάμενος που έχει ασκήσει περισσότερο χρόνο καθήκοντα προϊσταμένου. Το αρμόδιο για την τοποθέτηση προϊσταμένων όργανο μπορεί, τηρουμένου του προβαδίσματος των βαθμών, να ορίσει ως αναπληρωτή προϊσταμένου οργανικής μονάδας, που απουσιάζει ή κωλύεται, έναν από τους προϊσταμένους των υποκείμενων οργανικών μονάδων. 2.Αν δεν υπάρχουν υποκείμενες οργανικές μονάδες, τον προϊστάμενο αναπληρώνει στα καθήκοντά του ο ανώτερος κατά βαθμό υπάλληλος που υπηρετεί στην ίδια οργανική μονάδα, εφόσον ανήκει σε κλάδο του οποίου οι υπάλληλοι προβλέπεται ότι μπορούν να προΐστανται σύμφωνα με τις οικείες οργανικές διατάξεις. Αν υπηρετούν περισσότεροι υπάλληλοι με τον ίδιο βαθμό, αναπληρώνει αυτός που έχει περισσότερο χρόνο στο βαθμό ή αυτός που ορίζεται από τον προϊστάμενο της αμέσως υπερκείμενης μονάδας ή αρχής. Μετά και τη θέση σε ισχύ των διατάξεων του ν. 4369/2016, σας γνωρίζω τα εξής: Με τις διατάξεις του άρθρου 87 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν.3528/2007), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο πρώτο του ν.3839/2010 (Α’ 51), ρυθμίζονται οι προϋποθέσεις και η διαδικασία αναπλήρωσης προϊσταμένων οργανικών μονάδων ανά επίπεδο θέσης ευθύνης. Επισημαίνεται δε ότι σε κάθε περίπτωση η αναπλήρωση αποτελεί προσωρινό τρόπο πλήρωσης των θέσεων ευθύνης στο πλαίσιο της αρχής της συνέχειας της λειτουργίας της δημόσιας υπηρεσίας. Περαιτέρω, με τις διατάξεις του άρθρου 27 του ν.4369/2016 (Α’ 33) και σε συνέχεια της αριθ. ΔΙΔΑΔ/Φ.31.52/2266/οικ.9165/30-3-2016 εγκυκλίου (ΑΔΑ:79ΜΦ465ΦΘΕ-ΦΙΛ), οι υπάλληλοι που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής των εν λόγω διατάξεων κατετάγησαν στους νέους βαθμούς των άρθρων 80 του Υπαλληλικού Κώδικα, όπως αντικαταστάθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 25 του ν. 4369/2016 σε συνδυασμό με τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 27 του ν. 4369/2016. Επιπλέον, στις διατάξεις της παρ. 1α του άρθρου 30 του ν. 4369/2016 προβλέπονται τα εξής: «Έως την επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου ή ειδικών διατάξεων, καθήκοντα προϊσταμένων εξακολουθούν να ασκούν οι κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου οι προϊστάμενοι». Λαμβάνοντας υπόψη τις ανωτέρω διατάξεις, όσον αφορά την αναπλήρωση προϊστάμενων με τις διατάξεις του άρθρου 87 του Υ.Κ., ιδίως κατόπιν της κατάταξης των υπαλλήλων στους νέους βαθμούς: βασικές προϋποθέσεις για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 87 του Υ.Κ. περί αναπλήρωσης προϊσταμένων είναι οι εξής: α) οι προς πλήρωση θέσεις προϊσταμένων να είναι θεσμοθετημένες, όπως προβλέπονται στις οικείες οργανικές διατάξεις, β) οι υπάλληλοι να ανήκουν σε κλάδο, του οποίου οι υπάλληλοι προβλέπεται ότι μπορούν να προΐστανται βάσει των οριζόμενων στις οικείες οργανικές διατάξεις. γ) να τηρείται το προβάδισμα των βαθμών, όπως προβλέπεται στις διατάξεις του άρθρου 87 του Υ.Κ., κυρίως όσον αφορά τις περιπτώσεις αυτοδίκαιης αναπλήρωσης, όπου εν προκειμένω λαμβάνεται υπόψη και ο πλεονάζων χρόνος στο βαθμό. Βάσει όλων των ανωτέρω, κατά τον ορισμό αναπληρωτή προϊσταμένου (π.χ. σε περίπτωση ομοιόβαθμων υπαλλήλων), σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 87 του Υ.Κ., θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη, η κατάταξη των υπαλλήλων στους νέους βαθμούς, προκειμένου σε κάθε περίπτωση να τηρείται η αρχή της νομιμότητας και να διασφαλίζεται η αποτελεσματικότητα της λειτουργίας της υπηρεσίας. Έστω και εάν οι διατάξεις περί αναπλήρωσης προϊστάμενων αποτελούν, προσωρινό μέτρο πλήρωσης των θέσεων ευθύνης, στις περιπτώσεις που για αυτήν εκδίδεται απόφαση του αρμοδίου οργάνου και δεν γίνεται αυτοδικαίως, θα πρέπει πάντοτε στις σχετικές αποφάσεις να εμπεριέχεται αιτιολογία τόσο στις περιπτώσεις που ανατίθενται σε υπάλληλο καθήκοντα αναπληρωτή προϊσταμένου όσο και στις περιπτώσεις αντικατάστασης και ορισμού νέου προϊσταμένου με τις διατάξεις περί αναπλήρωσης. Εκ των παραπάνω διατάξεων καθίσταται προφανές ότι στη διαδικασία αναπλήρωσης προϊστάμενων, ο νομοθέτης δίνει προβάδισμα μεταξύ υπαλλήλων της κατηγορίας ΤΕ Νοσηλευτών, σαφέστατα στο Νοσηλευτή με το μεγαλύτερο βαθμό ή μεταξύ ομοιόβαθμών νοσηλευτών, σε αυτόν που βρίσκεται περισσότερο χρόνο σε αυτόν. Σε κάθε περίπτωση εαν δεν προχωρήσουν οι κρίσεις στο Δημόσιο με αυτό τον τρόπο αυξάνεται τις ανισότητες στο δημόσιο και ενισχύεται το δόγμα των υπαλλήλων δυο ταχυτήτων και της ανισότητας.