Αρχική Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειαςΜΕΡΟΣ Γ΄- ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ – ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ – ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΜΙΣΘΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΟΥΣ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ – Άρθρο 20 – Αναπροσαρμογή βασικών μισθώνΣχόλιο του χρήστη ΓΙΩΡΓΟΣ | 14 Ιουλίου 2023, 17:50
ΕΕΠ (Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό) δημοσίου Στο πλαίσιο του σχεδίου νόμου ίσως θα έπρεπε να συνυπολογιστεί η παράμετρος που αφορά το μισθολόγιο των ΕΕΠ (Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού) οι οποίοι αποτελούν τακτικό προσωπικό (Μόνιμοι ή ΙΔΑΧ) και υπηρετούν κυρίως σε Ανεξάρτητες Αρχές και Υπουργεία. Το Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό αφορά προσωπικό με ιδιαίτερα αυξημένα ποιοτικά και εξειδικευμένα προσόντα, γνώσεις και επαγγελματική εμπειρία το οποίο συμβάλει καθοριστικά στην ουσιαστική αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού του δημοσίου. Ο δημόσιος υπάλληλος κατηγορίας ΕΕΠ έχει πτυχίο, μεταπτυχιακό, διδακτορικό, εργασιακή εμπειρία στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, επιστημονικές δημοσιεύσεις σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, πιστοποιήσεις κ.α. κατά την πρόσληψή του, δηλαδή προσόντα που δύσκολα κάποιος διαθέτει σε οποιονδήποτε επαγγελματικό κλάδο και θέση! Όπως γνωρίζουμε (από το νέο κλαδολόγιο-προσοντολόγιο του ΥΠΕΣ) υπάρχουν οι εξής ιεραρχικά διακριτές κατηγορίες προσωπικού στο δημόσιο: ΕΕΠ, ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, ΥΕ. Το οξύμωρο είναι ότι η κατηγορία ΕΕΠ και ΠΕ έχουν το ίδιο μισθολόγιο! Αυτό αποτελεί μεγάλη στρέβλωση για πολλά χρόνια και είναι ευκαιρία να διορθωθεί! Ο υπάλληλος ΠΕ ο οποίος συνήθως διαθέτει ένα εξάμηνο παραπάνω σπουδών από τους ΤΕ έχει υψηλότερο-διαφορετικό μισθολόγιο από τους ΤΕ και πολύ ορθά συμβαίνει αυτός ο διαχωρισμός, ενώ οι ΕΕΠ με 2-8 έτη παραπάνω σπουδών από τους ΠΕ έχουν το ίδιο μισθολόγιο με τους τελευταίους! Είναι δίκαιη και επιτακτική ανάγκη η κατηγορία ΕΕΠ να διαχωριστεί μισθολογικά από την κατηγορία ΠΕ, ενώ ο μικρός σχετικά αριθμός του προσωπικού ΕΕΠ επί του συνόλου των δημοσίων υπαλλήλων καθιστά εφικτό και από οικονομικής πλευράς μια αύξηση τουλάχιστον 30% για το ΕΕΠ όπως έγινε και με τις θέσεις ευθύνης.