Αρχική Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειαςΆρθρο 30 – Χρόνος και τρόπος μισθολογικής εξέλιξηςΣχόλιο του χρήστη Πάρις Γεωργίου | 14 Ιουλίου 2023, 21:35
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η παρ. 4 αναδιατυπώνει στο ορθό και στο πληρέστερο την αντίστοιχη παρ. 1 του άρθρου 288 του ν.4957/2022. Το πρόβλημα ωστόσο έγκειται στην εφαρμογή της εν λόγω διάταξης η οποία είναι άκρως σημαντική για μέρος νέων κυρίως μελών ΔΕΠ, καθώς η υπό στοιχεία οικ. 2/33960/ΔΕΠ/30.03.2023 εγκύκλιος του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών στην πράξη δεν αποσαφηνίζει τον τρόπο με τον οποίο οι αρμόδιες Διευθύνσεις Διοικητικών Υπηρεσιών των Πανεπιστημίων δύνανται να προχωρήσουν εκ του ασφαλούς στην αναγνώριση της προϋπηρεσίας για την μισθολογική κατάταξη. Μάλιστα ενώ στην περίπτωση του διδακτικού ή ερευνητικού έργου που έχει προσφερθεί σε δημόσια ή ιδιωτικά πανεπιστήμια του εξωτερικού (ίσχυε και παλαιότερα), η σχετική αναγνώριση γίνεται "εύκολα" δίχως το πλήθος των δικαιολογητικών τα οποία απαιτούνται για την περίπτωση της αιτούμενης σχετικής αναγνώρισης προϋπηρεσίας για διδακτικό ή ερευνητικό έργο που έχει προσφερθεί σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ή ερευνητικούς και τεχνολογικούς φορείς του άρθρου 13Α του ν. 4310/2014 (Α΄ 258) (ανεξαρτήτως της συμβατικής σχέσης με αυτά). Ωστόσο παρά την προσκόμιση όλων των βεβαιώσεων και δικαιολογητικών, δυστυχώς εγείρονται επιπλέον απαιτήσεις/διασφαλίσεις οι οποίες δεν συνάδουν με τη φύση της απασχόλησης και δεν είναι σε θέση ούτε οι αντίστοιχοι φορείς των ΑΕΙ όπως οι ΕΛΚΕ να εκδώσουν. Για παράδειγμα η εγκύκλιος αναφέρει ωράριο απασχόλησης ενώ είναι γνωστό ότι για το διδακτικό έργο μόνο στην περίπτωση των ακαδημαϊκών υποτρόφων ισχύει αυτό και όχι σε όσους διδάσκουν σε μεταπτυχιακά προγράμματα και κυρίως όσους έχουν συμβληθεί με τους ΕΛΚΕ των ΑΕΙ μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ περί απόκτησης της ακαδημαϊκής εμπειρίας μέσω παροχής διδακτικού έργου σε προπτυχιακά μαθήματα, συμβάσεις οι οποίες είναι μακράς διάρκειας (εντός του ακαδημαϊκού έτους). Επίσης γίνεται αναφορά σε fulltime και parttime παροχή έργου, κάτι το οποίο δεν υφίσταται πουθενά σε συμβάσεις και μόνο τα timesheets υπάρχουν και μάλιστα σε όσα έργα το απαιτούν (είναι τα περισσότερα). Κάποιος θα μπορούσε να σκεφθεί και να προτείνει στην εγκύκλιο η μηνιαία αποζημίωση επί της συμβάσεως να αποτελεί κριτήριο αναγωγής για την αναγνώριση του χρόνου προϋπηρεσίας σε σχέση με μία βάση αναφοράς (π.χ. ύψος κατώτατου μισθού). Σε κάθε περίπτωση είναι αναγκαίο το αρμόδιο Υπουργείο Οικονομικών με τη συνδρομή και του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού να εξετάσουν το εν λόγω σοβαρό ζήτημα εφαρμογής της νομοθεσίας η οποία πλήττει σημαντικό αριθμό ατόμων και να προχωρήσει σε μια σχετική επανέκδοση/αναθεώρηση της προαναφερθείσας εγκυκλίου του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών προς διευκόλυνση και των αρμοδίων υπηρεσιών και οργάνων των ΑΕΙ.