Αρχική Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειαςΆρθρο 22 – Αναπροσαρμογή επιδόματος θέσης ευθύνηςΣχόλιο του χρήστη ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΝΤΑΝΑΣΗ | 17 Ιουλίου 2023, 08:36
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο να εξεταστεί η εκ θεμελίων αλλαγή του πλαισίου της επιλογής των προϊσταμένων οργανικών μονάδων τμημάτων και διευθύνσεων και κυρίως να θεσπιστεί η υποχρεωτικότητα της προκήρυξης των θέσεων από τους φορείς, με επίβλεψη από ανεξάρτητη αρχή όπως ο ΑΣΕΠ και μετά να αυξηθούν οι αποδοχές τους. Ιδιαίτερα για τους ΟΤΑ Α Βαθμού το αρ. 100 του Ν. 3584/2007 (αναπλήρωση προϊστάμενων) έχει καταστρατηγηθεί αφού δεν γίνεται για να καλύψει προσωρινές ανάγκες αλλά πάγιες. Το ίδιο το κράτος το επιτρέπει, εφόσον κανένας έλεγχος δεν γίνεται απ τους μηχανισμούς που έχει θεσπίσει ώστε να ελέγχουν τις πράξεις των ΟΤΑ. Κατά συνέπεια, τη νομιμότητα της αναπλήρωσης θα εξετάσει η αποκεντρωμένη διοίκηση κατά τη λήψη της απόφασης - ΜΌΝΟ σε περίπτωση που γίνει ένσταση από κάποιον που έχει έννομο συμφέρον - και στη συνέχεια κανείς. Το πόσο διάστημα θα λαμβάνει αυτός ο αναπληρωτής το επίδομα (παρόλο που το ελεγκτικό συνέδριο κάνει λόγο σε αποφάσεις του για δύο μήνες) και εάν ο δήμος προχώρησε η όχι σε προκήρυξη των θέσεων προϊσταμένων δεν θα ελεγχθεί ποτέ. Ο προληπτικός έλεγχος καταργήθηκε, ο εσωτερικός έλεγχος δε λαμβάνει μέριμνα, έτσι αναπληρωτές προϊστάμενοι που ενδεχομένως έχουν τοποθετηθεί και παράνομα, παραμένουν για χρόνια στις θέσεις τους. Από τη μια το κράτος ζητά καταρτισμένα στελέχη στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, από την άλλη τα θέτει στο περιθώριο, επιτρέποντας στους δημάρχους να ορίζουν προϊστάμενους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης χωρίς να λαμβάνουν υπόψιν το προβάδισμα των κατηγοριών. Ίσως το πρώτο που θα έπρεπε να εξεταστεί είναι ο καθορισμός του μέγιστου χρόνου που θα δύναται να αμείβεται ο αναπληρωτής προϊστάμενος και όχι η αύξηση του επιδόματος ευθύνης. Θα αποτελούσε και μέσο πίεσης για την προκήρυξη των θέσεων ώστε να αποκατασταθεί η αξιοκρατία. Καλό θα ήταν να επιβεβαιωθεί ότι στις θέσεις προϊσταμένων στους ΟΤΑ υπηρετούν οι έχοντες τα κατάλληλα προσόντα, όπως αυτά περιγράφονται στα οργανογράμματα των φορέων, Να διασφαλιστεί ότι από την άσκηση των καθηκόντων των παραπάνω, οι πολίτες απολαμβάνουν ποιοτικές υπηρεσίες ανάλογες του νέου πλαισίου διακυβέρνησης των ΟΤΑ, κάτι που αποτελεί και τον απώτερο σκοπό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και στη συνέχεια να αυξηθούν τα επιδόματα.