Αρχική Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειαςΆρθρο 27 – Έξοδα διανυκτέρευσης – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 10 και παρ. 1 άρθρου 19 υποπαρ. Δ9 παρ. Δ΄ άρθρου 2 ν. 4336/2015Σχόλιο του χρήστη Απόστολος | 18 Ιουλίου 2023, 13:05
Οι μηχανικοί του δημοσίου τομέα απαιτούμε πλέον μετά από χρόνια απαξίωσης και αρνήσεων στις διεκδικήσεις μας επιτέλους τα εξής: Είναι γνωστό σε όλους ότι οι Δημόσιοι Υπάλληλοι Μηχανικοί μετακινούνται συχνά με εντολή της υπηρεσίας τους προκειμένου να εκτελέσουν τα συνήθη καθήκοντα που απορρέουν από τις αρμοδιότητες των υπηρεσιών τους (τα οποία ως επί το πλείστων αφορούν μελέτη, κατασκευή, επίβλεψη και έλεγχος κρίσιμων έργων υποδομής και δραστηριοτήτων) σε όλη την επικράτεια, αλλά και εκτάκτως για την αντιμετώπιση των συνεπειών φυσικών καταστροφών (έλεγχος, καταγραφή και αποκατάσταση). Οι ως άνω δραστηριότητες συνήθως βρίσκονται εντός της ακτίνας των 50 χλμ. από την υπηρεσία που εκδίδει τις εκτός έδρας μετακινήσεις, με αποτέλεσμα η πλειοψηφία των μετακινήσεων να χαρακτηρίζεται ως «εντός έδρας» χωρίς καμία πρόβλεψη αποζημίωσης. Στο άρθρο 10 της υποπαραγράφου Δ9 της παραγράφου Δ του άρθρου 2 του νόμου 4336/14-08-2015 αναγράφεται ότι: «Άρθρο 10 Έξοδα Διανυκτέρευσης 1.Έξοδα διανυκτέρευσης αναγνωρίζονται: α. Όταν η απόσταση από την έδρα του μετακινουμένου είναι μεγαλύτερη από εκατόν εξήντα (160) χιλιόμετρα, εφόσον αυτός κινείται με ιδιωτικής χρήσης ή υπηρεσιακό αυτοκίνητο και μεγαλύτερη από εκατόν είκοσι (120) χιλιόμετρα, όταν κινείται με συγκοινωνιακό μέσο. Για μετακινήσεις από την ηπειρωτική στη νησιωτική Χώρα και αντίστροφα ή από νησί σε νησί σε απόσταση μεγαλύτερη από είκοσι (20) ναυτικά μίλια. Αν η μετακίνηση λαμβάνει χώρα και στην ηπειρωτική και στη νησιωτική Χώρα, η συνολική απόσταση από την έδρα του μετακινούμενου μέχρι τον τόπο προορισμού υπολογίζεται σε χιλιόμετρα.» Αυτό έχει ως αποτέλεσμα σε πλήθος μετακινήσεων, ειδικά σε νησιά, να μην υπάρχει πρόβλεψη διανυκτέρευσης με αποτέλεσμα να μην προβλέπονται τα σχετικά έξοδα κατά τις μετακινήσεις αυτές, παρά μόνον ΑΥΘΗΜΕΡΟΝ μετακίνηση και επιστροφή στην έδρα των υπηρεσιών. Οι μετακινήσεις σε νησιά με διαδοχική μετακίνηση οδικά και ακτοπλοϊκά αυθημερόν δημιουργούν τεράστιες δυσχέρειες τόσο στην Υπηρεσία όσο και στους εργαζόμενους. Οι μετακινούμενοι πρέπει αυθημερόν να πραγματοποιήσουν πολύωρες εργασίες, συνήθως στο πεδίο ή στο εργοτάξιο και παράλληλα να ταξιδέψουν οδικά και ακτοπλοϊκά μεγάλες αποστάσεις, έχοντας το άγχος να περαιώσουν το ελεγκτικό τους έργο προ της αναχώρησης του τελευταίου ημερήσιου ακτοπλοϊκού δρομολογίου από το νησί. Οι δε αποζημιώσεις δεν αρκούν ούτε για να καλύψουν τα μικροέξοδα της μετακίνησης. Δίνεται με τον τρόπο αυτό, ένα ακόμη αντικίνητρο για την ορθή και πλήρη εκπόνηση μελετών, την επίβλεψη, κατασκευή και τον ποιοτικό έλεγχο των Δημοσίων έργων και των ελεγκτικών μηχανισμών, γεγονός το οποίο θα αποβεί σε βάρος της ποιοτικής και οικονομικής εκτέλεσής τους. Η αδυναμία παρουσίας των μηχανικών στο κάθε φύσης έργο που παρακολουθούν, θα λειτουργήσει με βεβαιότητα, σε βάρος του Δημοσίου Συμφέροντος και μόνο. Οι προτάσεις μας όπως παρουσιάζονται παρακάτω θα επιφέρουν βελτίωση στη λειτουργία των Υπηρεσιών, αποτελεσματικότερη άσκηση των καθηκόντων μας και διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου. Για τους λόγους αυτούς διεκδικούμε να ανοίξει η συζήτηση για τα παρακάτω θέματα: 1. Ανώτατο όριο ημερών εκτός έδρας τις 120 ημέρες ώστε να επαρκεί για το σύνολο των υπηρεσιακών αναγκών. 2. Χαρακτηρισμό ως εντός έδρας μετακίνηση τη μετακίνηση σε απόσταση έως 40 χλμ. από την έδρα της Υπηρεσίας του υπαλλήλου. 3. Τροποποίηση των χιλιομετρικών ορίων του άρθρου 10 της υποπαραγράφου Δ9 της παραγράφου Δ του άρθρου 2 του νόμου 4336/14-08-2015 σε (120) χιλιόμετρα, εφόσον η μετακίνηση γίνεται με ιδιωτικής χρήσης ή υπηρεσιακό αυτοκίνητο και μεγαλύτερη απόεξήντα (60) χιλιόμετρα, όταν γίνεται με συγκοινωνιακό μέσο ενώ σε μετακινήσεις από την ηπειρωτική στη νησιωτική Χώρα και αντίστροφα ή από νησί σε νησί η απόσταση να είναι μεγαλύτερη από δέκα (10) ναυτικά μίλια. Συμπλήρωση με κριτήρια νησιωτικότητας και ορεινών περιοχών. Για παράδειγμα κάθε μετάβαση με χρήση πλοίου ή αλλαγή Περιφερειακής Ενότητας να θεωρείται ως εκτός έδρας με δικαίωμα διανυκτέρευσης. 4. Αποζημίωση και για τις εντός έδρας μετακινήσεις η οποία θα προκύπτει με κλιμακωτό τρόπο ή με τον ορισμό πάγιων οδοιπορικών εξόδων. 5. Αύξηση της ημερήσιας αποζημίωσης τουλάχιστον στα 70 €/ημέρα. Η σημερινή τιμή των 40 €/ημέρα δεν ανταποκρίνεται στα έξοδα μετακίνησης και χαρακτηριστικά σας αναφέρουμε ότι παλαιότερα η ημερήσια αποζημίωση ήταν 60 €/ημέρα. 6. Αποζημίωση τουλάχιστον 0,40 € το χιλιόμετρο, ώστε να καλύπτεται το πολύ αυξημένο κόστος των καυσίμων, αλλά και των φθορών, της συντήρησης κλπ των οχημάτων μας η οποία οφείλεται στην έλλειψη υπηρεσιακών οχημάτων. Με την ίδια τιμή να αποζημιώνεται και η μετακίνηση εκτός νομού αν χρησιμοποιηθεί ΙΧ. 7. Αναπροσαρμογή της ανώτατης αποζημίωσης ξενοδοχείων στα 75 €/ημέρα (και 95€/ημέρα για ξενοδοχεία Αθηνών και Θεσσαλονίκης). Η σημερινή αποζημίωση των 60 €/ημέρα (και 72 €/ημέρα για ξενοδοχεία Αθηνών και Θεσσαλονίκης) είναι πολύ μικρή. Ειδικά στα νησιά τους καλοκαιρινούς μήνες είναι δύσκολο να βρει κανείς δωμάτιο με 60 €/ημέρα. Στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.