Αρχική Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειαςΆρθρο 22 – Αναπροσαρμογή επιδόματος θέσης ευθύνηςΣχόλιο του χρήστη ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ | 18 Ιουλίου 2023, 15:02
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Παρατηρήσεις της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αξιωματικών Αστυνομίας επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας». 1. Αρθ. 5 «Συντάξιμος μισθός στρατιωτικών» Σε όλο το άρθρο, όπου στρατιωτικοί να γραφεί «ένστολοι» ή «και ένστολοι»ή «και στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας» 2. Αρθ. 7 «Επίδομα νόσου και ανικανότητας» Σε όλο το άρθρο, όπου μνημονεύονται στρατιωτικοί να γίνεται και ρητή αναφορά «…και ένστολοι γενικά» 3. Αρθ. 20 «Αναπροσαρμογή βασικών μισθών» Στην παρ. 1 να γίνει ρητή μνεία ότι: 780 (εισαγωγικό κλιμάκιο Υ.Ε.) x 0,0897 = 69,966 ≈ 70,00€ στρογγυλοποιημένο προς αποφυγή παρερμηνειών. 4. Αρθ. 24 «Αναπροσαρμογή επιδόματος ιδιαιτέρων συνθηκών εργασίας» Προτείνεται η κατάργηση ξεχωριστής στήλης αποδοχών των υπαλλήλων των Σωμάτων Ασφαλείας και η ενσωμάτωσή τους με τη χρήση του κατάλληλου λεκτικού στις αποδοχές των υπηρετούντων στις ένοπλες δυνάμεις (πρώτη στήλη ποσών του Πίνακα), δεδομένου ότι η πρόταση αυτή ήδη βρίσκει εφαρμογή, τόσο στα κλιμάκια του Βασικού Μισθού, όσο και στο Επίδομα Θέσης Ευθύνης. Επιπλέον, η φύση του αντικειμένου των ενστόλων πολλές φορές υπερβαίνει σε επικινδυνότητα και ιδιαιτερότητα, εκείνη του αντικειμένου των στρατιωτικών. Παράλληλα, κρίνεται αναγκαία η εξομάλυνση των κατώτερων κλιμακίων με θεσμοθέτηση κατώτατου επιδόματος ύψους 105,00€ καθότι παρατηρείται το ανορθόδοξο, άτομα που προάγονται στον επόμενο βαθμό και αλλάζουν κλιμάκιο, καθώς και τα άτομα Παραγωγικών Σχολών Στρατού, ΕΛ.ΑΣ., κτλ., που εισήχθησαν σε αυτές μέσω Πανελληνίων, να αμείβονται με μικρότερα ποσά από εκείνα (άτομα) που εισήχθησαν με άλλες διαδικασίες (Π.χ. ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΑΣ που δεν έχει εκπληρώσει τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις αμείβεται με 45,00€ έναντι ΕΙΔΙΚΩΝ ΦΡΟΥΡΩΝ / ΣΥΝΟΡΙΟΦΥΛΑΚΩΝ που δικαιούνται 105,00€). Τέλος, επί του παρόντος σχεδίου αποτυπώνεται ο ισχύων Πίνακας του εν λόγω επιδόματος και η όποια παρέμβαση (αύξηση κατά 15,00€) αποτυπώνεται μόνο στο συνακόλουθο λεκτικό αυτού (Πίνακα), με αποτέλεσμα να μη τη δικαιούται μέρος στελεχών, ήτοι οι άγαμοι ή οι τελούντες σε χηρεία χωρίς τέκνα κτλ. Συνεπώς δεν αποτελεί καθολικό μέτρο, ως όφειλε να είναι. Κατόπιν τούτου προτείνεται η προσθήκη Πίνακα κλιμακίων με μία μόνο στήλη για όλα τα στελέχη ενόπλων δυνάμεων και σωμάτων ασφαλείας με ρητή προσαύξηση ύψους 15,00€ ανά κλιμάκιο. 5. Αρθ. 26 «Χιλιομετρική αποζημίωση – Τροποποίηση άρθρου 8 υποπαρ. Δ9 παρ. Δ΄ άρθρου 2 ν. 4336/2015» & Αρθ. 27 «Έξοδα διανυκτέρευσης – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 10 και παρ. 1 άρθρου 19 υποπαρ. Δ9 παρ. Δ΄ άρθρου 2 ν. 4336/2015» Οι εν λόγω τροποποιήσεις δεν μπορούν να τύχουν εφαρμογής στο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας αλλά και στους λοιπούς Υπηρετούντες σε Ένοπλα Σώματα και Σώματα Ασφαλείας, δεδομένου ότι κατά το αρθ. 15, Κεφ. Β΄, Υποπαρ. Δ9, Παρ. Δ΄, αρθ. 2 του ν.4336/2015 όλες οι δαπάνες μετακίνησης, στις οποίες υπάγονται, τόσο η χιλιομετρική αποζημίωση ως έξοδο κίνησης, αλλά και τα έξοδα διανυκτέρευσης αυτά καθ’ αυτά, υπόκεινται στην έκδοση σχετικού προεδρικού διατάγματος ως εξουσιοδοτική πράξη που τις νομιμοποιεί. Κατόπιν τούτου, προτείνεται η ταυτόχρονη τροποποίηση του εν λόγω άρθρου, ώστε να απεμπλακούν τα οδοιπορικά από την έκδοση νέου π.δ. ή σε διαφορετική περίπτωση, η απευθείας έκδοση νέου π.δ/τος, προκειμένου οι προτεινόμενες αλλαγές τεθούν σε ισχύ.