Αρχική Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειαςΜΕΡΟΣ Γ΄- ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ – ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ – ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΜΙΣΘΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΟΥΣ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ – Άρθρο 20 – Αναπροσαρμογή βασικών μισθώνΣχόλιο του χρήστη ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΡΧΩΝ | 18 Ιουλίου 2023, 16:21
Οι προτεινόμενες διατάξεις δεν ορίζουν το «νέο μισθολόγιο», όπως είχε εξαγγελθεί ότι θα θεσμοθετηθεί, αλλά εξακολουθούν να διατηρούν το μισθολόγιο της εποχής των μνημονιακών δεσμεύσεων με τις περικοπές του 40% και τις πολλές στρεβλώσεις του. Με την προτεινόμενη νομοθέτηση επιλέγεται να εξακολουθήσει και το 2024 να ισχύει ένα πλαίσιο ανεπίκαιρων αμοιβών που δεν ικανοποιούν κανέναν, ούτε τους νέους ούτε τους παλαιούς εργαζόμενους στις Ανεξάρτητες Αρχές. Έτσι, θα συνεχιστεί και το 2024 η συνεχώς αυξανόμενη ροή εξόδου από τις Αρχές προσοντούχων και με μεγάλη εμπειρία εργαζόμενων καθώς βρίσκουν πολύ καλύτερες μισθολογικές απολαβές εκτός των Ανεξάρτητων Αρχών και η δυστοκία στην εύρεση νέων εργαζομένων ανάλογων προσόντων για τη στελέχωση των Αρχών. Ζητούμε τη θεσμοθέτηση ειδικού μισθολογίου για το προσωπικό των Ανεξάρτητων Αρχών με πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς των εργαζομένων στις Αρχές (π.χ. μέσα από τυχόν συλλογική σύμβαση εργασίας). Το μισθολόγιο πρέπει να αντανακλά τα προσόντα του προσωπικού των Αρχών και τα ιδιαίτερα απαιτητικά καθήκοντα που αναλαμβάνει. Είναι αυτονόητο ότι το μισθολόγιο πρέπει να αναγνωρίζει και μισθολογικά (εκτός από βαθμολογικά) την προϋπηρεσία εκτός δημόσιου τομέα. Είναι παράλογο προϋπηρεσία, η οποία έχει προσμετρηθεί, μοριοδοτηθεί και αξιολογηθεί στις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ, να μην αναγνωρίζεται μισθολογικά. Άρθρο 20 Η οριζόντια αύξηση των 70 € (μικτά) της παρ. 1, που αντιστοιχεί σε κάτω από 50€ καθαρά, δεν αρκεί για να αντιμετωπίσει τις απώλειες εισοδήματος κάθε υπαλλήλου. Ο συλλήβδην συνυπολογισμός της αύξησης του επιδόματος τέκνων και της αύξησης των επιδομάτων θέσεων ευθύνης σε όλους τους υπαλλήλους είναι αποπροσανατολιστικός καθώς δεν αφορά κάθε υπάλληλο. Ο πληθωρισμός για το 2021 ήταν 1,2%, για το 2022 διαμορφώθηκε σε 9,6%, ενώ για το 2023 εκτιμάται ότι θα ανέλθει περίπου στο 4.5% και στο 2024 σε 2.4%. Παράλληλα, οι δόσεις των στεγαστικών δανείων έχουν αυξηθεί σημαντικά τους τελευταίους μήνες λόγω της μεγάλης ανόδου των επιτοκίων. Η απώλεια της αγοραστικής δύναμης κάθε υπαλλήλου δεν αποκαθίσταται με τη χορήγηση από 1/1/2024 ποσού κάτω από 50€ καθαρά. Για την αντιμετώπιση των μισθολογικών απωλειών λόγω του πληθωρισμού είναι αναγκαίο να θεσμοθετηθούν τα ακόλουθα μέτρα: α) Η επαναφορά του 13ου και του 14ου μισθού, καθώς μάλιστα αναγνωρίζεται η "ανάγκη σταδιακής ευθυγράμμισης της πολιτικής αποδοχών στον δημόσιο τομέα με την αντίστοιχη του ιδιωτικού τομέα", όπως αναγράφεται στη σελίδα 4 της αιτιολογικής έκθεσης του νομοσχεδίου. β) Η επαναφορά της διετίας 2016 - 2017 στη μισθολογική εξέλιξη