• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΩΣΤΑΚΟΣ' | 14 Νοεμβρίου 2023, 13:20

    1) Στο εν λόγω άρθρο, δεν υπάρχει πρόβλεψη για ζευγάρι ελευθέρων επαγγελματιών, οι οποίοι, εάν εφαρμοστεί ως έχει το νομοσχέδιο, υποχρεούνται σωρευτικά, να καταβάλλουν ποσά φόρου άνω των 5.000 ευρώ (έκαστος 2.500 ευρώ τεκμαρτό) και ασφαλιστικών εισφορών 7.000 ευρώ (3.500 ευρώ έκαστος), δηλαδή σύνολο φορολογικών/ ασφαλιστικών υποχρεώσεων ανω των 12.000 ευρώ ετησίως, χωρίς να υπολογίζουμε τα έξοδα γραφείου και διαβίωσης. Δεν υπάρχει φορολογική δικαιοσύνη και αναλογικότητα στην φορολόγησή τους, ακόμα και σε σχέση με μισθωτούς ή αγρότες. 2) Η εφαρμογή του τεκμαιρόμενου ελάχιστου ετήσιου κέρδους από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας σε ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%) του ποσού της περ. α για υπόχρεους της παρ. 1, των οποίων ο ετήσιος κύκλος εργασιών υπερβαίνει το διπλάσιο του μέσου όρου του ετήσιου κύκλου εργασιών του Κ.Α.Δ., οδηγεί σε δήμευση επί της ουσίας της περιουσίας του φορολογούμενου. Δηλαδή, ως σωστός φορολογούμενος, δηλώνω όλα μου τα ακαθάριστα έσοδα, που ανέρχονται σε ποσό 35.000 ευρώ και εάν ο μέσος όρος του Κ.Α.Δ. μου είναι 17.000 ευρώ, με φορολογείτε για 30.000 ευρώ, παρότι μόνο τα γραμμάτια των δικαστηρίων μου ανέρχονται σε 15.000 ευρώ και το καθαρό μου εισόδημα ανέρχεται σε 15.000 ευρώ. Δηλαδή φορολογούμαι με την εισαγωγή του τεκμαρτού των 30.000 ευρώ, για εισόδημα καθαρό που δεν εισπράττω και επιβάλλεται φόρος για ανύπαρκτο εισόδημα επί της ουσίας. Θέλουμε να δηλώσουμε ΟΛΑ μας τα έσοδα και μας τιμωρείτε, επιβάλλοντας φορολογία επί των ακαθάριστων εσόδων μας! 3) Η προσαύξηση 10% ανα τριετία είναι υπερβολική και άδικη, ιδίως μετά την 12ετία άσκησης επαγγέλματος, καθότι δεν λαμβάνει υπόψη παράγοντες όπως ανωτέρα βία ή το ότι η δεκαετία της οικονομικής κρίσης, δεν οδήγησε σε άνοδο της πελατείας μας ή των υποθέσεών μας, κατά συνέπεια δεν υπάρχει αντίστοιχη αύξηση του τζίρου και των κερδών μας. Είναι ανελαστική και όχι ρεαλιστική η πρόβλεψη για 10% ανα τριετία. 4) Οσοι αποκερδαίνουν 7-8.000 ευρώ ετησίως και είναι άνω της 12ετίας, θα αντιμετωπίσουν υπέρογκη αύξηση του φόρου από τα 1.000 ευρώ στα 2.500 ευρώ, γεγονός που θα οδηγήσει με βεβαιότητα σε κλείσιμο βιβλίων και αντίστοιχη απώλεια εσόδων του κράτους. 5) Επί νόμου Κατρούγκαλου (που αντικειμενικά κρίθηκε ως φορομπηχτικός), οι εισφορές κάποιου δικηγόρου που είχε καθαρό εισόδημα 30.000 ευρώ, ανέρχονταν σε 7.500 ευρώ και επιβαλλόταν φόρος 12.500 ευρώ, δηλαδή δημευόταν το εισόδημά του σε ποσοστό 2/3 ή 66%. Σήμερα με την εφαρμογή του φορολογικού οδηγούμαστε αθροιστικά στην επιβολή εισφορών και φόρων αναλόγου ύψους. Αισθάνεται η κυβέρνηση ότι εφαρμόζει ένα δίκαιο σύστημα; 6) Θα έπρεπε να έχει προβλεφθεί διαχωρισμός των δικηγόρων, καθότι είμαστε ο μοναδικός κλάδος, που πληρώνει προκαταβολή φόρου 20% και ασφαλιστικών εισφορών 20%, μέσω των γραμματίων των δικαστηρίων, ενώ μας γίνεται και παρακράτηση ΦΠΑ 24%. Η καθολική εφαρμογή του τεκμαρτού εισοδήματος (ιδίως σε σχέση με τον ετήσιο κύκλο εργασιών του Κ.Α.Δ.) οδηγεί στην εν τοις πράγμασι, μή αφαίρεση των εξόδων των γραμματίων και δικαστηρίων, με αποτέλεσμα να φορολογούμαστε για πλασματικό εισόδημα.