• Σχόλιο του χρήστη 'Αλέξανδρος Γ' | 14 Νοεμβρίου 2023, 16:16

    Η σύνδεση του τεκμηρίου με το ποσό του "μικτού κατώτατου μισθού", υπολογιζόμενου για 14 μήνες, είναι εξόχως προβληματική. Σε ενδεχόμενη αύξηση του κατώτατου μισθού λ.χ. από 1-1-2024, θα αυξηθεί αντίστοιχα το τεκμήριο. Δημιουργείται επομένως ασάφεια ως προς το ύψος του φόρου που θα κληθεί να πληρώσει ο ΕΕ για την επόμενη χρονιά, καθιστώντας εκ προοιμίου άκυρο οποιονδήποτε προγραμματισμό του για τα οικονομικά της επαγγελματικής του δραστηριότητας. Δεν είναι λογικό να ΜΗΝ μπορεί να κάνει κάποιος έναν κατ' εκτίμηση υπολογισμό του φόρου που θα κληθεί να πληρώσει για την επόμενη χρονιά. Εξίσου προβληματική, αν όχι περισσότερο, είναι η εξάρτηση μέρους του τεκμηρίου από τον μέσο όρο του "ετήσιου κύκλου εργασιών του αντίστοιχου Κωδικού Αριθμού Δραστηριότητας (Κ.Α.Δ.)". Ο μέσος όρος μπορεί να ανέβει είτε γιατί το σύνολο του κλάδου εισέπραξε περισσότερα, αλλά είτε γιατί λ.χ. το 1% επαγγελματιών του κλάδου με μεγάλο τζίρο είχαν φοβερή αύξηση στα εισοδήματά τους, λ.χ. 100%, σε σχέση με το υπόλοιπο 99% που είχε αύξηση 1-2%, ή ακόμα και μείωση. Εξαρτά δηλαδή το τεκμήριο από την οικονομική πορεία τρίτων (!), καθιστώντας αδύνατο τον εκ των προτέρων υπολογισμό του φόρου από αυτόν που θα κληθεί να τον πληρώσει, αλλά και τελικά άδικο, γιατί λ.χ. μπορεί να έχει μείωση τζίρου, θα πληρώσει επιπλέον φόρο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά (!).