Αρχική ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣΆρθρο 26 Διάρκεια και φορολογική αντιμετώπιση βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων – Τροποποίηση άρθρου 111 ν. 4446/2016Σχόλιο του χρήστη Δημητρης Δημητριαδης | 15 Νοεμβρίου 2023, 08:39
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι προφανές, απο την ένταξη των διατάξεων για την βραχυχρόνια μίσθωση στο νομοσχέδιο για την πάταξη της φοραδιαφυγής, οτι κυριο μελημα της πολιτικης ηγεσιας ειναι φορολογικης φυσης. Όμως η ενασχόληση με την βραχυχρόνια μίσθωση αφήνει ελάχιστα κενά αποφυγής φορολόγισης ούτως ή άλλως ειδικά σε σχέση με παρεμφερή τουριστικούς κλάδους, αλλά κ τις περισότερες δραστηριότητες των ΚΑΔ, εντός κ εκτός του κλάδου των ακινήτων. Η βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτου, είτε ώς επιχειρηματική δραστηριότητα είτε ώς προσωπικό αστικό δικαίωμα εκμετάλευσης αστικής μίσθωσης έχει σοβαρότερα θέματα να επικεντρωθεί, όπως ασφάλεια τουριστικού προιόντος, ευθύνη για καθαριότητα, ησυχία, ζημιές και προπαντώς ώς τουριστικό προιόν εξασφάλιση μίας βασικής αλλά απαραίτητης ποιότητας παροχής διαμονής. Αυτά τα θέματα κανείς θεσμικός φορέας δεν τα αγγίζει, ούτε κρατικός, ουτε ιδωτικός. Αντί λοιπόν να λέμε παροχή διαμονής χωρίς άλλες υπηρεσίες, μπορεί κάλιστα ο ΚΑΔ της βραχυχρόνιας να επιβάλει ελάχιστες υπηρεσίες όπως καθαρισμός, μεταφορά, γεύματα, ανιχνευτές καπνού, πυροσβεστήρες κλπ υπηρεσίες ώστε να παρέχεται το τουριστικό προιόν με κάποιους βασικούς ποιοτικούς κανόνες παροχής. Όλα αυτά τα έξοδα αφού φορολογικά αναγνωρίζονται πλέον θα φέρουν και ανάλογα έσοδα στα δημόσια ταμεία. Ο παραλογισμός να υπάρχουν χρονικοί κ εισοδηματικοί περιορισμοί σε ένα ΚΑΔ εκτός του ότι εκπίπτει ώς αντισυνταγματικός και καταχρηστικός μιάς και θα μπορούμε να συζητάμε πλεον για περιορισμούς πχ στα καταστήμτα εστίασης ή στα φαρμακεία ή ακόμα κ στις νομικές ή ιατρικές υπηρεσίες ή οποιασδήποτε ελέυθερης άσκισης δραστηριότητας εν γένει, τελικά προφανώς και αποτυγχάνει να φέρει και τα ευελπιστούμενα επιπλέον έσοδα στα κρτατικά ταμεία. Μα καλά, εκτός του ότι τόσοι κ τόσοι νομοι τελικά κρίνονται αντισυνταγματικοί δέν σας προβληματίζει; Απλά τουλάχιστον διορθώστε διατάξεις πριν γίνουμε κ πάλι ρεζίλι με την νομοθετική εξουσία σε αυτή τη χώρα. Ο πιο απλός τρόπος όπως πολύ καλά γνωρίζετε για την πάταξη της φοροδιαφυγής είναι να αναγνωρίζονται όλα τα έξοδα και να επιτρέπεται χωρίς ασχετους περιορισμους μία δραστηριότητα. Η βραχυχρόνια μίσθωση είναι τόσο καλά ψηφιακά ρυθμισμένη ήδη που προφανώς δδνε σας ξεφευγουν απο εκεί έσοδα γιατα δημόσια ταμεία αλλά στους συγγενείς κλαδους. Όποιοι περιορισμοί στην όχι τόσο ελευθερη οικονομία τελικά, ανοίγουν μεγαλυτερα κανάλια αποφυγής μακρία απο την ευελπιστούμενη ρυθμιση. Αλλού σας γλιστράνε έσοδα. Η βραχυχρόνια μίσθωση πρεπει να ρυθμιστεί ποιοτικά γιατί φοροδοτικά ειναι ήδη σε σχέση με τις λοιπές δραστηριότητες της οικονομίας, παρα πολύ σφιχτά ελέγξιμη. Τελος, μιας και αδιαφορείται για το ποσα έσοδα έχει ήδη φέρει η βραχυχρόνια με την ανακαίνιση δεκάδων χιλιάδων διαμερισμάτων που στην πλειονότητά τους ήταν υποβαθμισμένα και ανεπιθύμητα, τουλάχιστον βρείτε επιτελους γιατί παραμένουν ακόμα κλειστα εκτοντάδες χιλιάδες διαμερίσματα χωρίς να χρησιμοποιούνται και δεν θα υπάρχεί θέμα ακριβής στέγης μίσθωσης και για την τοπική και εγχώρια μακροχρόνια μίσθωση. Τα αναβαθμισμένα, ανακαινισμένα, επιπλωμένα πλήρως εξοπλισμένα διαμερίσματα δέν εξυπηρετουν το αφήγημα σας γιατί δεν ανταποκρίνονται στην τοπικη ζητηση αστικής μακροχρόνιας μίσθωσης. Τα θέματα που τελικά προσπαθεί η εν λόγω ρύθμιση να επιλύσει μάλλον πολιτική αυτοκτονία για μία φιλελευθερη πολιτική βούληση μοιάζουν.