Αρχική ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη Λαμπρος Ν. | 16 Νοεμβρίου 2023, 17:28
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Με το παρόν σχόλιο θα ήθελα να σας κάνω μια πρόταση που θεωρώ ότι αξίζει να ληφθεί υπόψη από τα στελέχη της παρούσας κυβέρνησης ιδίως στην περίπτωση που υφίσταται η πολιτική πρόθεση έστω και στοιχειωδώς με αυτή την παρέμβαση της να είναι κοινωνικά δίκαιη και όχι εξοντωτική κυρίως απέναντι στους οικονομικά ευάλωτους ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους που δυστυχώς έχουν όντως χαμηλά εισοδήματα όπου αυτά που δηλώνουν είναι τα πραγματικά τους εισοδήματα και δεν φοροδιαφεύγουν. Το παρόν νομοσχέδιο ως έχει τώρα με αυτά τα οριζόντια μέτρα προς όλους και χωρίς να λάβει υπόψη του μια συγκεκριμένη και οριοθετημένη μέριμνα για τους οικονομικά ευάλωτους ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους που έχουν όντως χαμηλά εισοδήματα, θα έχει ως αποτέλεσμα να είναι ξεκάθαρα καταστροφικό και επιζήμιο για αυτή την κοινωνική ομάδα όπου το πιο πιθανό ενδεχόμενο είναι να οδηγήσει σε ένα κλείσιμο/ παύση των εργασιών σε ένα σημαντικό αριθμό οικονομικά ευάλωτων ελευθέρων επαγγελματιών και αυτοαπασχολούμενων η οποίοι δεν φοροδιαφεύγουν και έτσι να τους οδηγήσει στην ανεργία αντίστοιχα και να δημιουργήσει πολλαπλά προβλήματα στις οικογένειες τους σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς που διανύουμε. Αντίθετα, και εδώ στο παρόν άρθρο όπως και στο άρθρο 13 του παρόντος νομοσχεδίου, σας παρουσιάζω μια συγκεκριμένη πρόταση που είναι εφικτή, ρεαλιστική και κοινωνικά δίκαιη και εφόσον αυτή εφαρμοστεί μαζί με το παρόν νομοσχέδιο του ως μια ουσιαστική μέριμνα του μπορεί να αμβλύνει σημαντικά τα όποια σοβαρά προβλήματα δημιουργεί το παρόν οριζόντιο μέτρο των πλασματικών εισοδηματικών τεκμηρίων προς τους οικονομικά ευάλωτους και χωρίς ταυτόχρονα να αναιρέσει την εφαρμογή αυτών των οριζόντιων μέτρων όπως και των φορολογικών στοχεύσεων που αυτά έχουν. Εάν ληφθεί υπόψη και η συγκεκριμένη πρόταση/μέριμνα ή κάποια ανάλογη ή αντίστοιχη αυτής στο ίδιο πνεύμα και με την ίδια στόχευση, τότε το αποτέλεσμα θα είναι θετικό και κοινωνικά δίκαιο προς όλους, και για το κράτος και τα φορολογικά έσοδα, και για τους οικονομικά ευάλωτους ελεύθερους επαγγελματίες όπως και για την κοινωνία γενικότερα. Πιο συγκεκριμένα η πρόταση έχει ως εξής : Εφόσον είναι επιθυμητό να εφαρμοστεί ένα νομοσχέδιο όπως είναι αυτό με τα τεκμαρτά-πλασματικά εισοδήματα, και για να υπάρξει μια στοιχειώδης μέριμνα προστασίας για τους οικονομικά ευάλωτους ελεύθερους επαγγελματίες όπως αυτό αναφέρθηκε παραπάνω, να εισαχθεί ταυτόχρονα στο ίδιο νομοσχέδιο και σε μια εθελοντική βάση συμμετοχής ένα αποκαλούμενο ως «Πρόγραμμα παροχής δεύτερης μισθωτής εργασίας μερικής απασχόλησης» αποκλειστικά παρεχόμενο για τους οικονομικά ευάλωτους ελεύθερους επαγγελματίες. Το Πρόγραμμα αυτό θα τους δίνει την δυνατότητα προσφέροντας τους το κράτος μια πρόσθετη θέση εργασίας μερικής απασχόλησης στον νομό στον οποίο βρίσκονται, είτε στο δημόσιο, είτε μέσω ΣΔΙΤ στον ιδιωτικό τομέα, είτε σε μεγαλύτερες επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα με επιδότηση της απασχόλησης τους (αντίστοιχο άλλων προγραμμάτων του ΟΑΕΔ), είτε μέσω αμοιβόμενων σεμιναρίων επαγγελματικής κατάρτισης και ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας χρηματοδοτούμενα από κοινοτικά ταμεία, έτσι ώστε να μπορούν με τις αμοιβές αυτές που θα λαμβάνουν από αυτή την παρεχόμενη πρόσθετη εργασία τους, και για τις ώρες απασχόλησης βεβαίως που αντιστοιχούν και αναλογούν σε αυτές τις αμοιβές, να καλύπτουν ανά έτος την όποια διαφορά που θα προκύπτει από τα πραγματικά τους χαμηλότερα εισοδήματα που δηλώνουν (πχ με βάση το προηγούμενο οικονομικό έτος) και τα αναπροσαρμοζόμενα και οριζόμενα με βάση τις διάφορες υποκειμενικές παραμέτρους από την κυβέρνηση τεκμαρτά-πλασματικά εισοδήματα τους. Για παράδειγμα αν έχουν ένα εισόδημα 5.000 ευρώ και τους φορολογεί η κυβέρνηση για τεκμαρτό εισόδημα 10.920 ευρώ (ή ότι άλλο μεγαλύτερο που θα προκύπτει με τις διάφορες αναπροσαρμογές αυτών), η διαφορά αυτών που αφορά πχ ποσό 5.920 ευρώ (10.920 ευρώ – 5.000 ευρώ) να τους παρέχεται ως μια πραγματική αμοιβή για την δεύτερη πρόσθετη εργασία τους που θα τους παρέχει το Πρόγραμμα αυτό σε κάθε έτος. Ενδεχομένως οι αμοιβές αυτές να μπορεί να εξεταστεί αν υπάρχει η δυνατότητα να καλυφθούν και από κοινοτικά ευρωπαϊκά κονδύλια για την καταπολέμηση της ανεργίας μέσω της στήριξης ή της δημιουργίας νέων πρόσθετων θέσεων εργασίας ή την ενίσχυση και υποστήριξη της επιχειρηματικότητας γενικότερα και ιδιαίτερα των μικρομεσαίων επιχειρηματιών. Επίσης, είναι προφανές ότι την δυνατότητα αυτή θα την αξιοποιήσουν κυρίως και μόνο όσοι ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι είναι δυστυχώς χαμηλά εισοδηματικά και όπου οι αμοιβές τους υπολείπονται των αναπροσαρμοζόμενων τεκμαρτών-πλασματικών εισοδημάτων που θα τους ορίζονται σε κάθε έτος και όπου δεν θα μπορούν να ανταποκρίνονται σε αυτές τις πρόσθετες φορολογικές επιβαρύνσεις τους. Όσοι είναι σε υψηλότερα εισοδηματικά επίπεδα, είτε δεν έχουν την ανάγκη αυτή, προφανώς είναι αναμενόμενο αντίστοιχα να μην ενδιαφερθούν να συμμετέχουν σε ένα τέτοιο πρόγραμμα και να διαθέσουν εκεί τον όποιο χρόνο τους αναλογεί στις ώρες εργασίας του όπου ίσως και να μην επηρεάζονται και ιδιαίτερα οικονομικά από τα οριζόμενα πλασματικά εισοδηματικά τεκμήρια.