Αρχική ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣΆρθρο 26 Διάρκεια και φορολογική αντιμετώπιση βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων – Τροποποίηση άρθρου 111 ν. 4446/2016Σχόλιο του χρήστη Λάμπρος Ν. | 16 Νοεμβρίου 2023, 19:06
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Καλησπέρα σας, θα ήθελα απλώς να επισημάνω ως ένα σχόλιο ότι η λειτουργία της αγοράς της βραχυχρόνιας μίσθωσης δείχνει ξεκάθαρα με βάση τα νούμερα ότι προσφέρει πολλαπλά οφέλη και άμεσα και έμμεσα και για τα φορολογικά έσοδα και για ολόκληρη την ελληνική οικονομία. Πιο συγκεκριμένα αυξάνει το τουριστικό προϊόν όπως βεβαίως και τα έσοδα που προέρχονται από τον τουρισμό καθώς αυξάνει στην οικονομία την διαθεσιμότητα των χώρων διαμονής και επιτρέπει έτσι σε περισσότερους ξένους επισκέπτες να επισκεφθούν την χώρα μας κάτι που αυξάνει τα έσοδα όπως βεβαίως και τα φορολογικά έσοδα από τις μεταφορές, από τις επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους, από τις υπηρεσίες και τα προϊόντα (ΦΠΑ) που καταναλώνουν οι ξένοι επισκέπτες - τουρίστες στην χώρα μας και άλλα με θετικές επιπτώσεις στον κρατικό προϋπολογισμό και την ελληνική οικονομία συνολικά. Με βάση τα παραπάνω καταλαβαίνουμε όλοι ότι η αγορά της βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι μια σημαντική αγορά που αξίζει γενικά να προστατευθεί ως προς την λειτουργία της έτσι ώστε να μπορεί να αποδίδει τα αναμενόμενα. Βεβαίως είναι λογικό να γίνονται και οι όποιες πρόσθετες ρυθμίσεις της έχουν ως σκοπό τους να ενισχύουν την καλή και ορθή λειτουργία της και όχι βεβαίως να την δυσχεραίνουν. Στο πλαίσιο αυτό αντί της πρόθεσης που αναφέρθηκε για τους τυχόν περιορισμούς των 90 ή των 60 ημερών, θεωρώ ότι θα ήταν καλύτερο και για την αξιοποίηση της ως κατοικία βραχυχρόνιας διάρκειας (δηλαδή έως ενός έτους χρονική διάρκεια) να δίνονται αντίθετα φορολογικά κίνητρα ή και άλλα κίνητρα (πχ κάποια επιδότηση μισθωμάτων κλπ) για περιπτώσεις κρατήσεων ντόπιων ή ξένων πολιτών που αφορούν κρατήσεις για βραχυχρόνιας διαμονής κατοικίες από 1 έως 12 μήνες. Κλείνοντας να πούμε ότι η αγορά των κλασσικών μισθώσεων κατοικίας αντιμετωπίζει πολλαπλά προβλήματα καθώς το θεσμικό πλαίσιο δείχνει να μην προστατεύει ουσιαστικά ούτε τα εύλογα δικαιώματα των ιδιοκτητών από κάποιους ασυνεπείς μισθωτές, αλλά ούτε και των μισθωτών από μη συνεργάσιμους ιδιοκτήτες, όπου σε περιπτώσεις που προκύπτουν δυσλειτουργίες στην μισθωτική σχέση μεταξύ των δύο μερών οι όποιες λύσεις για να προέλθουν είναι και δύσκολες, και χρονοβόρες και δαπανηρές και σε αρκετές περιπτώσεις δυστυχώς δεν προκύπτουν και καθόλου όπου απλά υφίστανται ζημιές. Ίσως σε αυτές τις αιτίες θα μπορούσε να ερμηνευθεί όπως τα στοιχεία το δείχνουν γιατί υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός αδιάθετων και κλειστών κατοικιών, που είναι κατά πολύ μεγάλυτερος από τον πολύ μικρότερο αριθμό κατοικιών που παρέχονται στην βραχυχρόνια μίσθωση.