Αρχική ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣΆρθρο 7 Κυρώσεις για παράβαση της υποχρέωσης προς ηλεκτρονική διαβίβαση δεδομένων στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων – Προσθήκη άρθρου 54ΙΓ στον Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΣχόλιο του χρήστη Μπουρνάς Θέμης | 17 Νοεμβρίου 2023, 12:01
Μπουρνάς Θέμης, Οικονομολόγος, Σύμβουλος ΕΣΠΑ, Λογιστής, Δημοτικός Σύμβουλος Πετρούπολης ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΑΡΘΡΟΥ: Κάθε τεχνικό πρόβλημα θα επαπειλεί με ΠΡΟΣΤΙΜΟ την επιχείρηση. Υπάρχουν εκατοντάδες καθημερινές περιπτώσεις ακούσιων λαθών που θα μετασχηματιστούν σε χρηματικές ποινές . Όλες οι επιχείρησεις είναι εκτεθειμένες σε δυσθεώρητα πρόστιμα. Το κόστος διαχείρισης για την αποφυγή των προστίμων γίνεται τεράστιο Το κόστος από τα λογισμικά πληροφορικής και τα modules των mydata θα γίνει δυσβάσταχτο Το κόστος από την απώλεια ατελείωτων χρονοωρών σε διαδικασίες ελέγχου και ηλεκτρονικής γραφειοκρατίας θα κάνει τις μικρές επιχειρήσεις αναποτελεσματικές. Προβλήματα από απώλεια σύνδεσης είτε από ανωτέρα βία, είτε από ακούσια αμέλεια θα καταστήσουν την επιχείρηση υπόλογη σε δυσβάσταχτα πρόστιμα. Τα ανωτέρω κόστη και τα λοιπά μέτρα ηλεκτρονικής γραφειοκρατίας θα καταστήσουν πολλές μικρές επιχειρήσεις μη βιώσιμες! ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΑΝΤΙΚΡΟΥΣΗ: Ποινικοποιείται η βραδεία διαβίβαση και τα ακούσια λάθη αντί της καταπολέμησης της μη έκδοσης παραστατικών. Δημιουργείται καθεστώς επιβολής προστίμων σε ημερήσια βάση επί τυπικών και όχι ουσιαστικών παραβάσεων. Η επιχειρηματικότητα πλήττεται από την επιβαλλόμενη ηλεκτρονική γραφειοκρατία . Η πλατφόρμα του myData είναι κάκιστη με πολλές ελλείψεις και συνεπώς ακατάλληλη, ανέτοιμη και αναξιόπιστη (δεν εμφανίζει καν τα διαβιβασθέντα ΜΑΡΚ άμεσα) για την εφαρμογή οποιονδήποτε προστίμων. Το προστιμοκεντρικό μοντέλο, είναι οριζόντιο και άδικο, και εν τέλη δεν αντιμετωπίζει το θέμα της φοροδιαφυγής. Τα κόστη που έχει επωμιστεί η αγορά για τις προσαρμογές στο σύνολο των μέτρων του myData, POS κλπ σε λογισμικά, εξοπλισμό και χρονοώρες, είναι δυσανάλογα και δεν δικαιολογούνται από τα ελάχιστα συγκριτικά επιπλέον έσοδα που θα δηλωθούν. Το μέγεθος των προστίμων καθιστούν το χαρακτήρα των προστίμων αυτών περισσότερο φοροεισπρακτικό παρά αποτρεπτικό παράβασης. Σύνταγμα: Η ποινικοποίηση χρονικών λαθών διαβίβασης επί εκατομμυρίων καθημερινά συναλλαγών (παράβαση τύπου και όχι ουσίας) πλήττει το αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης των πολιτών στο κράτος και είναι ενάντια στις συνταγματικές αρχές του κράτους δικαίου και της χρηστής διοίκησης. Σύνταγμα: Επιπλέον θίγεται η αρχή της αναλογικότητας. Η εν δυνάμει επιβολή προστίμων έως και 100.000€ ετησίως από ακούσια λάθη είναι ένα πολύ υψηλό τίμημα για το σύνολο των πολύ μικρών, μικρών ακόμα και μεσαίων επιχειρήσεων και άρα δυσανάλογο σε σχέση με τις οικονομικές τους δυνατότητες. ΑΝΤΙΠΡΟΤΑΣΗ: Περιορισμός της πλατφόρμας MyData στα έσοδα. Η πλατφόρμα ως προς το χαρακτηρισμό των εξόδων είναι χαώδης, ανεφάρμοστη και πλήρως προβληματική. Ο στόχος του υπουργείου ως προς το ΦΠΑ εξυπηρετείται εκ της διαβίβασης των εσόδων, ενώ η πλήρη ψηφιακή αποτύπωση του Ε3 δεν προσφέρει καμία επιπλέον χρησιμότητα. Ωρίμανση και πλήρη απλοποίηση της διαβίβασης των εσόδων στο MyData ως προϋπόθεση για επιβολή κυρώσεων. Έκδοση απλού, πλήρους και αναλυτικού οδηγού – εγχειριδίου διαβίβασης Εσόδων. Δημιουργία συστήματος βαθμών ποινής πρόκλησης ελέγχου όπου η συστηματική μη διαβίβαση θα προκαλεί ελέγχους. Αυτό και μόνο φτάνει για να διαβιβάζουν οι επιχειρήσεις ανελλιπώς χωρίς να επαπειλούνται με δυσθεώρητα πρόστιμα . Επιβολή προστίμων μόνο στην με δόλο συστηματική μη διαβίβαση εσόδων . Στελέχωση της ΑΑΔΕ με στελέχη της αγοράς που θα αφουγκράζονται τα προβλήματα και τις ανάγκες της.