• Σχόλιο του χρήστη 'Orestisb' | 17 Νοεμβρίου 2023, 14:23

    Ποινικοποιείται η βραδεία διαβίβαση και τα ακούσια λάθη αντί της καταπολέμησης της μη έκδοσης παραστατικών.Δημιουργείται καθεστώς επιβολής προστίμων σε ημερήσια βάση επί τυπικών και όχι ουσιαστικών παραβάσεων ενώ επιπλέον η επιχειρηματικότητα πλήττεται από την επιβαλλόμενη ηλεκτρονική γραφειοκρατία . Η πλατφόρμα του myData είναι κάκιστη με πολλές ελλείψεις και συνεπώς ακατάλληλη, ανέτοιμη και αναξιόπιστη (δεν εμφανίζει καν τα διαβιβασθέντα ΜΑΡΚ άμεσα) για την εφαρμογή οποιονδήποτε προστίμων.Το προστιμοκεντρικό μοντέλο, είναι οριζόντιο και άδικο, και εν τέλη δεν αντιμετωπίζει το θέμα της φοροδιαφυγής. Τα κόστη που έχει επωμιστεί η αγορά για τις προσαρμογές στο σύνολο των μέτρων του myData, POS κλπ σε λογισμικά, εξοπλισμό και χρονοώρες, είναι δυσανάλογα και δεν δικαιολογούνται από τα ελάχιστα συγκριτικά επιπλέον έσοδα που θα δηλωθούν.Το μέγεθος των προστίμων καθιστούν το χαρακτήρα των προστίμων αυτών περισσότερο φοροεισπρακτικό παρά αποτρεπτικό παράβασης. Σύνταγμα: Η ποινικοποίηση χρονικών λαθών διαβίβασης επί εκατομμυρίων καθημερινά συναλλαγών (παράβαση τύπου και όχι ουσίας) πλήττει το αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης των πολιτών στο κράτος και είναι ενάντια στις συνταγματικές αρχές του κράτους δικαίου και της χρηστής διοίκησης. Σύνταγμα: Επιπλέον θίγεται η αρχή της αναλογικότητας. Η εν δυνάμει επιβολή προστίμων έως και 100.000€ ετησίως από ακούσια λάθη είναι ένα πολύ υψηλό τίμημα για το σύνολο των πολύ μικρών, μικρών ακόμα και μεσαίων επιχειρήσεων και άρα δυσανάλογο σε σχέση με τις οικονομικές τους δυνατότητες.