• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ' | 17 Νοεμβρίου 2023, 22:54

    1)Σε όποια χώρα μπήκαν εκ των υστέρων νομικά πρόσωπα στη βραχυχρόνια μίσθωση, που στην αρχή νομοθετήθηκε ορθώς ΜΟΝΟ για τους ιδιώτες, νομικά πρόσωπα που σήμερα έφτασαν να διαχειρίζονται το 60% των ακινήτων που υπάρχουν στη βραχυχρόνια μίσθωση στη χώρα μας,δημιουργήθηκαν πρόβλήματα και την πλήρωσαν οι ιδιώτες, χωρίς να φταίνε, ενώ τα νομικά πρόσωπα με τα χιλιάδες ακίνητα δεν τα πείραξε κανείς. Μπορείτε να τα αποβάλλετε από την βραχυχρόνια μίσθωση, τα νομικά πρόσωπα με τα χιλιάδες ακίνητα δημιουργούν τα προβλήματα ,όχι οι ιδιώτες με τα μέχρι 4 ακίνητα.Συνεπώς απαιτείται εκ νέου νομοθέτηση ως εξής: Η καταχώρηση ακινήτων για κάθε ΑΦΜ δικαιούχου επιτρέπεται μόνο σε φυσικό πρόσωπο, με τον εξής περιορισμό: μέχρι 4 ακίνητα ανά ΑΦΜ δικαιούχου φυσικού προσώπου.Τούτο διότι ιδιώτης στη χώρα μας με 5 ακίνητα στη βραχυχρόνια μίσθωση δεν είναι φορολογικά συμφέρον να παραμείνει ιδιώτης, αλλά δημιουργεί εταιρία , ΟΕ,ΕΕ, ΙΚΕ, η οποία συμφέρει για εισοδήματα από 30.000-35.000 και πάνω. Η τεράστια πλειοψηφία των ιδιωτών της χώρας διαθέτει από 1 έως 4 ακίνητα, πολλά εκ των οποιων σε σε μέρη με χαμηλή ζήτηση και χαμηλές τιμές ενοικίασης και το συνολικό εισόδημα είναι χαμηλό, πόσο μάλον σε περιοχές με εποχιακή λειτουργία. Οι ιδιώτες τα ακίνητά τους τα δουλεύουν οικογενειακά, βοηθούν όλα τα μέλη της οικογένειας, και συμπληρώνουν με αυτά το εισόδημά τους. Το εισόδημα της μέσης ελληνικής οικογένεια θα πλήξετε με τους περιορισμούς στον αριθμό των ακινήτων μέχρι 2 ακίνητα. Φυσικά ούτε επιχειρηματική δραστηριότητα υποκρύπτεται στα μέχρι 4 ακίνητα των ιδιωτών, ούτε κάποιος λόγος δημοσίου συμφέροντος υπάρχει να τα περιορίσετε σε 2 ακίνητα και να αφήσετε να λειτουργούν ανενόχλητα τα νομικά πρόσωπα με τα χιλιάδες ακίνητα. 2) Επιβάλλεται η έκδοση εγκυκλίου από την ΑΑΔΕ, με την οποία θα αφαιρεθεί από την φορολόγηση του ποσού της κράτησης στα διαμερίσματα βραχυχρόνιας μίσθωση των φυσικών προσώπων η προμήθεια των ψηφιακών πλατφορμών (booking, airbnb, κτλ.) και η φορολόγηση από το κράτος των ψηφιακών πλατφορμών για την προμήθειά τους. Δεν νοείται να φορολογείται ο ιδιώτης για ποσό που δεν εισέπραξε αυτός, αλλά οι ψηφιακές πλατφόρμες, βρείτε τρόπο να τις φορολογήσετε για την προμήθειά τους όπως κάνουν τόσες χώρες. 3) Η βραχυχρόνια μίσθωση είναι αστική μίσθωση, όπως και η μακροχρόνια, δεν επιτρέπεται να θέσετε οποιουδήποτε είδους περιορισμούς στη βραχυχρόνια, που δεν υπάρχουν στην μακροχρόνια. Να είστε σίγουροι πως θα καταπέσουν αμέσως δικαστικά, όπως κατέπεσαν και σε άλλες χώρες. Τα σπίτια μας νοικιάζουμε είτε μακροχρόνια, είτε βραχυχρόνια, δεν είμαστε τουριστικό κατάλυμα, αλλά σπίτι, αστική μίσθωση είναι. Δεν είναι δυνατόν να σας επιβάλλουν οι συνδικαλιστές μεγαλοξενοδόχοι περιορισμούς, για να εξαφανίσουν τους ιδιώτες και να αυξήσουν κι άλλο τις τιμές στα ξενοδοχεία τους. Ούτε είναι δυνατόν να αγνοείτε τα εκατομμύρια των Ελλήνων και ξένων που προτιμούν την βραχυχρόνια μίσθωση, που είναι τελείως διαφορετικό προϊόν από τα ξενοδοχεία, δεν υπάρχει δικαίωμα καθαρισμού ,ούτε αλλαγής κλινοσκεπασμάτων, κατά τη διαμονή, δεν υπάρχει πρωινό και πάντα υπάρχει κουζίνα. Ούτε είναι δυνατόν να αγνοείτε τις πολύ οικονομικότερες τιμές των ιδιωτών της βραχυχρόνιας μίσθωσης από αυτές των ξενοδοχείων. Η μεγάλη πλειοψηφία των ξένων δεν θα έρθουν σε μια ακριβή χώρα, με μοναδική επιλογή πανάκριβα ξενοδοχεία. Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων δεν θα μπορούν να ταξιδεύουν ούτε για επαγγελματικούς λόγους, ούτε για λόγους υγείας, ούτε για λόγους κοινωνικών υποχρεώσεων, πόσο μάλλον για λόγους αναψυχής, με μοναδική επιλογή πανάκριβα ξενοδοχεία. Τα έσοδα του κράτους που θα χαθούν, θα τα μεταθέσετε με έξτρα φόρους σε όλους τους Έλληνες, αλλά δεν αντέχουν ξέρετε. 4) Τροποποίηση του Αστικού Κώδικα και του ΚΠολδ με σκοπό τα εξής: α) δημιουργία μητρώου οφειλετών ενοικίων και χρημάτων από φθορές-ζημιές τους στα διαμερίσματα μακροχρόνιας και βραχυχρόνιας μίσθωσης και αδυναμία όσων περιλαμβάνονται στο μητρώο αυτό να μισθώσουν οποιοδήποτε διαμέρισμα μακροχρόνιας και βραχυχρόνιας μίσθωσης, β) κατάργηση της εξαιρετικά δαπανηρής διαδικασίας έξωσης με δικαστικό επιμελητή όσων οφείλουν ενοίκια ή ποσά από φθορές-ζημιές τους στα διαμερίσματα μακροχρόνιας και βραχυχρόνιας μίσθωσης. Νομοθέτηση της δυνατότητας του ιδιοκτήτη, μετά την έκδοση της διαταγής πληρωμής για οφειλόμενα ενοίκια, ή της διαταγής απόδοσης μισθίου για οφειλόμενα ποσά από φθορές-ζημιές , να αλλάζει αμέσως κλειδαριές στο μίσθιο και να αποβάλλει τον μισθωτή μόνο με την υποχρεωτική συνδρομή της αστυνομίας, χωρίς την μεσολάβηση δικαστικού επιμελητή, με την αστυνομία να ασκεί όλες τις αρμοδιότητες του δικαστικού επιμελητή, όπως αυτές προβλέπονται στα σχετικά άρθρα του ΚΠολδ.Τα χιλιάδες κλειστά διαμερίσματα των ιδιωτών στη μακροχρόνια μίσθωση οφείλονται στην οικονομική τους αδυναμία να τα ανακαινίσουν, λόγω οφειλών από επαγγελματίες κακοπληρωτές και ζημιάρηδες ενοικιαστές, τους οποίους μάλιστα αρκετοί ιδιώτες ιδιοκτήτες αδυνατούν να τους αποβάλλουν γρήγορα λόγω του υψηλού κόστους της αμοιβής των δικαστικών επιμελητών, και της χρονοβόρας διαδικασίας. Για αυτό πρέπει να δημιουργηθεί μητρώο οφειλετών στη μακροχρόνια και στη βραχυχρόνια μίσθωση για λόγους προστασίας των ιδιοκτητών, και να καταστεί υποχρεωτική η προσκόμιση του από τον ενοικιαστή πριν την υπογραφή μισθωτηρίου, όπως γίνεται σε άλλες χώρες. Επίσης πρέπει να νομοθετηθεί το δικαίωμα του ιδιοκτήτη ,τόσο στη μακροχρόνια, όσο και στη βραχυχρόνια μίσθωση. να αλλάζει αμέσως κλειδαριές στο μίσθιο και να αποβάλλει τον μισθωτή μόνο με την υποχρεωτική συνδρομή της αστυνομίας. Σας ενημερώνω ότι στη βραχυχρόνια μίσθωση ισχύουν σήμερα οι εξαιρετικά κοστοβόρες και χρονοβόρες διατάξεις για την έξωση της μακροχρόνιας, δηλαδή ο ενοικιαστής με συμφωνητικό μένει μέσα μέχρι να τον βγάλει ο δικαστικός επιμελητής, και ο ιδιοκτήτης απεγνωσμένος ψάχνει τρόπο τι θα κάνει με τις κρατήσεις του στις πλατφόρμες , το διάστημα που ο ενοικιαστής παραμένει στο ακίνητο μέχρι την αποβολή του. Η πλατφόρμα βρίσκει άλλο διαθέσιμο ακίνητο, αν υπάρχει, και ο ιδιοκτήτης πληρώνει την όποια διαφορά τιμής. Σε περίπτωση που γίνουν όλες οι παραπάνω τροποποήσεις πάρα πολλοί ιδιώτες της βραχυχρόνιας μίσθωσης, όπως εγώ, θα επιλέξουν την μακροχρόνια μίσθωση. 5) Νομοθέτηση απαγόρευσης νέων ξενοδοχειακών μονάδων στο κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.Τα τελευταία χρόνια όπως και φέτος μεγάλος αριθμών τεράστιων σε έκταση ξενοδοχειακών αλυσίδων εγκαθίσταται στα κέντρα αυτά. Λογικά λοιπόν προκύπτει το ερώτημα: στο οικόπεδο που εγκαθίσταται μια τέτοια τεράστια ξενοδοχειακή εγκατάσταση πόσες πολυκατοικίες για μακροχρόνια μίσθωση θα μπορούσαν να χτιστούν. Πάρα πολλές πολυκατοικίες φυσικά, το αγνοείτε όμως και δίνετε συνεχώς άδειες στο κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονικής για τεράστιες ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις, αφήνοντας ταυτόχρονα ανενόχλητα τα νομικά πρόσωπα της βραχυχρόνιας μίσθωσης με τα χιλιάδες ακίνητα. Το εύκολο θύμα, αυτό που δεν φταίει σε κάτι, είναι οι ιδιώτες, που τους περιορίζετε στα 2 ακίνητα και τους βάζετε επιπλέον τέλος παρεπιδημούντων και τέλος κλιματικής αλλάγής, που είναι παράνομα, γιατί πρόκειται για αστική μίσθωση, σαν την μακροχρόνια, τα σπίτια μας νοικιάζουμε, και όχι για επιχειρηματική δραστηριότητα, τέλη τα οποία σίγουρα θα καταπέσουν δικαστικά.