• Σχόλιο του χρήστη 'Gk' | 18 Νοεμβρίου 2023, 18:40

    Στο υπόμνημα του άρθρου αναγράφεται πως νομοθετείται « προκειμένου να εξασφαλιστεί η αποτελεσματική εφαρμογή .» Η αποτελεσματική εφαρμογή και η ορθή λειτουργία της πλατφόρμας είναι το ζητούμενο , για όλους όμως τους συμμετέχοντες . Τι εχει γίνει όμως εως σήμερα ? Η αρχή έγινε με την χρήση 2021 , όμως η εφαρμογή ήταν προβληματική κυρίως από τον αρχικό λάθος σχεδιασμό της και από την καθυστέρηση των εταιρειών Λογισμικού να την υποστηρίξουν . Για το ετος 2022 συνεχίστηκε η ίδια κατάσταση , με συνέχεις διορθώσεις της πλατφόρμας και την συνεπαγόμενη καθυστέρηση και αναμονή των εμπορικών προγραμμάτων . Καθώς οι αλλαγές ήταν συνεχείς χάθηκαν χιλιάδες εργατοώρες σε αλλαγές και επανακαταχώρηση παραστατικών , ενώ την μια φορά - μέχρι στιγμής - που ανακοινώθηκε κάποια λήξη προθεσμίας οι εταιρείες λογισμικών ήταν ανήμπορες να διαχειριστούν τον όγκο « κλήσεων » για παροχή τεχνικής βοήθειας , για οποιοδήποτε λόγο βέβαια και όχι μόνο για τα mydata . Στο έτος 2023 συνεχίστηκε η ίδια κατάσταση , και σημάδια βελτίωσης αρχίσαν από τον Σεπτέμβριο 2023 καθως η πλατφόρμα αναβαθμίστηκε με νέες δυνατότητες . Που βρισκόμαστε αυτή την στιγμή ? Τα έσοδα διαβιβάζονται πλέον σε μεγάλο βαθμό ορθά αλλα υπάρχουν αρκετες ιδιαιτερότητες που δεν έχουν λυθεί , αντίθετα το σκέλος των εξόδων σε μεγάλο βαθμό υστερεί . Εξακολουθεί όμως να παρουσιάζεται προχειρότητα στον σχεδιασμό που έχει σαν αποτέλεσμα να ξοδεύονται επιπλέον εργατοώρες που πλέον είναι πολύτιμες και κοστίζουν και ακριβά . Χαρακτηριστικό παράδειγμα η έναρξη διαβίβασης των εσόδων από τον τραπεζικό τομέα και από τις ΔΕΚΟ , στην μεν πρώτη περίπτωση διορθώθηκαν γρήγορα σχετικά τα κραυγαλέα λάθη διαβιβάσεων αλλά ακολουθείται διαφορετική διαδικασία από κάθε τράπεζα,ενώ στη δεύτερη περίπτωση η αντιμετώπιση έγινε με έκδοση νέας απόφασης ,και στις 2 περιπτώσεις προστέθηκε περισσότερος χρόνος καταχωρήσεων στους λήπτες . Η ιδιαίτερη αντιμετώπιση ο βαθμός ενασχόλησης και ο αυξημένος χρόνος καταχωρήσεων και ελέγχου αποτελεί πλέον ΒΑΣΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΌ της πλευράς των εξόδων ,σε αντίθεση δλδ με το σκέλος των εσόδων οπού υπάρχει η ευχέρεια αυτόματων χειρισμών και βέβαια όλες αυτές οι ενέργειες γίνονται σε περίοδο που θεωρείται ουσιαστικά δοκιμαστική και υπάρχει η ανεση χρόνου ,, . Όλες αυτές οι επιπτώσεις ανάλογα με την επιλογή λογισμικών προγραμμάτων είτε ελαχιστοποιούνται ή μεγεθύνονται γιατί η αλήθεια είναι πως ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ καταφέρει ολες οι εταιρείες πληροφορικής να παρουσιάσουν και να ενσωματώσουν στα προγράμματα , τα κατάλληλα χρηστικά εργαλεία και βοηθήματα για την άνευ εμποδίων και προβλημάτων επαφή των χρηστών με την πλατφόρμα mydata . Ακραία παραδείγματα είναι η διασύνδεση πιστωτικών τιμολόγιών από εκδότη που έχουν καταχωρηθεί ως τιμολόγια από τον χρήστη και το ανάποδο χωρίς καμία προειδοποίηση , επίσης η αδυναμία εμφάνισης από τα προγράμματα ορισμένων παραστατικών που ενώ έχουν διαβιβασθεί κανονικά από τους εκδότες στην πλατφόρμα , εχουν παρει Μαρκ κτλπ .. για τους λήπτες καθώς το πρόγραμμα τους ΔΕΝ τα βλέπει είναι ανύπαρκτα ,και σε αυτές τις περιπτώσεις η διαχείριση τους απαιτεί ιδιαίτερα πρόσθετο χρόνο απασχόλησης , αντίθετα εμφανίζονται στους λήπτες ακυρωμένα παραστατικά των εκδοτών κτλπ . Καθώς η οποιαδήποτε λογιστική καταχώρηση εξόδου απαιτεί την κατοχή των χειρόγραφων παραστατικών , διαφαίνεται πως σε ορισμένες κατηγορίες εξόδων πχ καύσιμα , η αναζήτηση τους απαιτεί ιδιαίτερα πρόσθετο χρόνο ή και αδυναμία εύρεσης . Θα ήθελα να τονίσω πως η πρόοδος για την προσαρμογή των επιχειρήσεων στην πλατφόρμα αφορά σε μεγάλο βαθμό τις εταιρείες πληροφορικής που στην παρούσα στιγμή ΑΔΥΝΑΤΟΥΝ να προσφέρουν άμεση τεχνική βοήθεια στους χρηστες , ειδικότερα παρατηρούνται μεγάλες καθυστερήσεις ανταπόκρισης και συνεργασίας με τα λογιστήρια για τον προγραμματισμό και διευθέτηση των νέων απαιτήσεων της πλατφόρμας . Η επίσημη απόκρυψη των προβλημάτων της πλατφόρμας για το οποία ΔΕΝ εχει δημοσιευθεί καμία λίστα εκκρεμοτήτων και αναμενομένων διορθώσεων δημιουργεί επίσης απορίες που οδηγούν σε αμφισβητήσεις προθέσεων . Η από καιρό αναμενόμενη καθιέρωση των προστίμων , δημιουργεί τουλάχιστον απορία καθώς θα καταλάβαινε κάποιος τρίτος πως το νέο εγχείρημα έχει ολοκληρωθεί και λειτουργεί απρόσκοπτα , δλδ έχουν λυθεί ΟΛΕΣ οι εκκρεμότητες και οι μελλοντικές , κάτι που τελικα δεν ευσταθεί , και γιαυτό θα έπρεπε να αντικατασταθεί από μια σειρά Νομοθετημένων λύσεων προς την σωστή κατεύθυνση , όπως η υποχρεωτική ενημέρωση των επιχειρήσεων από τους επαγγελματικούς τους φορείς , η διενέργεια στατιστικών μελετών για την πορεία του έργου και των επιπτώσεων , η υποχρέωση των εταιρειών λογισμικού να παρέχουν δωρεάν εκπαίδευση , η εκδοση συνολικού εγχειριδίου εκπαίδευσης και αντιμετώπισης προβλημάτων με συνεχή ενημέρωση κλτπ