Αρχική ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣΆρθρο 13 Ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση ατομικής επιχειρηματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Α στον Κώδικα Φορολογίας ΕισοδήματοςΣχόλιο του χρήστη ΓΙΑΤΙ? | 19 Νοεμβρίου 2023, 14:54
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τα μέτρα είναι εχθρικά, εκδικητικά, ισοπεδωτικά, αφανιστικά, ΑΔΙΚΑ. Συμφωνώ με το τεκμήριο του ελάχιστου μισθού σαν πρόταση, αλλά από τη στιγμή που μια χρήση θα είναι ζημιογόνος και ΔΕΝ θα μου είναι εφικτό να παρουσιάσω τα επιχειρήματά μου έτσι ώστε να δικαιωθώ, τότε είναι εξ ορισμού ΑΔΙΚΟ. Ζημιές μια επιχείρηση μπορεί να εμφανίσει για χίλιους 2 λόγους, σταγόνα στον ωκεανό τα κριτήρια εξαίρεσης που αναφέρονται στο προσχέδιο. Χαρακτηριστικό της ΑΔΙΚΙΑΣ είναι ότι δεν εξαιρείτε επιχειρήσεις οι οποίες εδράζουν σε δρόμους που είναι κλειστοί για μήνες, λόγω έργων, γεγονός εξ ορισμού ΑΔΙΚΟ. Η προσαύξηση βάσει ετών λειτουργίας δεν έχει καμία λογική, αφού κανένας νόμος της αγοράς ΠΛΕΟΝ δεν λέει πουθενά ότι μια επιχείρηση με πολλά έτη λειτουργίας σημαίνει αναντίρρητα ότι θα έχει αυξημένα κέρδη λόγω της πελατείας της, σε μια εποχή όπου το ηλεκτρονικό (απρόσωπο) εμπόριο αλλά και ο ανταγωνισμός στην αγορά, πολλές φορές και με (ατιμώρητα) φαινόμενα dumbing, καθιστά τη λογική αυτή του νομοθέτη όχι μόνο άκαιρη, αλλά και ΑΔΙΚΗ. Η προσαύξηση βάσει του εργοδοτικού κόστους δημιουργεί ακόμα μια στρέβλωση και ΑΔΙΚΙΑ στην λειτουργία μιας ατομικής επιχείρησης. Με το νόμο αυτό επικοινωνείτε ότι κάθε μια πρόσληψη εμπεριέχει τιμωρητικό χαρακτήρα, αφού θα ανεβάσει το τεκμαρτό εισόδημα κατά 1000 ευρώ τουλάχιστον. Σπρώχνοντας έτσι πολλές επιχειρήσεις είτε να μην προσλαμβάνουν, είτε να προσλαμβάνουν με τον βασικό, οδηγώντας τες έτσι σε μαύρη εργασία άρα και εισφοροδιαφυγή! Ο υπολογισμός του ελάχιστου τεκμαρτού εισοδήματος βάσει το μισθό του υψηλότερα αμειβόμενου, πραγματικά αδυνατώ να καταλάβω τι αναπτυξιακό προφίλ έχει αυτό το μέτρο και γιατί μια ατομική επιχείρηση θα πρέπει να "τιμωρηθεί" δίνοντας μεγαλύτερο μισθό σε κάποιον υπάλληλό της, έτσι ώστε να τον κερδίσει απ' τον ανταγωνισμό! Ένας μισθός στα 1.000 ευρώ καθαρά θα οδηγήσει σε υπολογισμό τεκμηρίου στις 20.000 ευρώ περίπου, συν άλλες 2.000 προσαύξηση βάσει του 10% του εργοδοτικού κόστους! Δηλαδή θα υπάρξει επιβάρυνση κατά 12.000 στο τεκμήριο, δηλαδή διπλασιασμό(!!), απλά επειδή έχει έναν υπάλληλο που τον αμείβει ικανοποιητικά! Άρα με τη λογική του νομοθέτη, το κράτος ΔΕΝ θέλει μια ατομική επιχείρηση να αναπτυχθεί και να μπορεί να δίνει ανταγωνιστικούς μισθούς! ΑΔΙΚΟ! Ειδικά δε αν μετά από 10 χρόνια οικονομικής, υγειονομικής κρίσης και τώρα ακρίβειας και πληθωρισμού, αποφάσισε η ατομική επιχείρηση να ανοιχτεί φέτος και να ρισκάρει για την επιβίωσή της, προσλαμβάνοντας προσωπικό με εμπειρία και δεξιότητες, έρχεται το κράτος αναδρομικά να του κόψει τα φτερά και ουσιαστικά να τον τιμωρήσει επειδή είναι ατομική επιχείρηση θέλει να επιβιώσει πρώτα και κατόπιν να αναπτυχθεί! Και τώρα η προσαύξηση που δεν έχει καμία λογική. Η προσαύξηση βάσει το τζίρου! Όταν μια επιχείρηση έχει μεγάλο τζίρο, αυτό σημαίνει κυρίως ότι είναι φορολογικά εντάξει, κόβει αποδείξεις, τιμολογεί τις εργασίες της, άρα εμφανίζει και τζίρο. Εδώ ο νομοθέτης, τιμωρεί όποιον ήταν φορολογικά εντάξει και τον απειλεί με διπλασιασμό του τεκμηρίου του, απλά επειδή ήταν νομοταγής ή/και επιτυχημένος. Την ίδια στιγμή, όσοι φοροδιέφευγαν δεν κινδυνεύουν από αυτό το πιο ΑΔΙΚΟ, άκαιρο, αναίτιο μέτρο, επειδή πολύ απλά δεν εμφανίζουν τζίρους! Άρα αν είσαι ατομική επιχείρηση που είσαι εντάξει και τα πηγαίνεις καλά, θα πρέπει να τιμωρηθείς! Αν απασχολείς και προσωπικό, το οποίο δηλώνεις κανονικά, θα τιμωρηθείς επίσης! Το μέτρο αυτό, εκτός από την αδικία που εμπεριέχει, είναι και το μόνο που δεν είναι διαφανές, δεν μπορεί να ελεγχθεί ο τρόπος υπολογισμού του απ' τον φορολογούμενο. Το μέτρο (μ.ο. τζίρου βάσει ΚΑΔ) που μπορεί να οδηγήσει έως και σε 100% επιβάρυνση του τεκμηρίου, δεν έχει κανέναν τρόπο διασταύρωσης/επαλήθευσης απ' τον φορολογούμενο! Σε ένα φορολογικό σύστημα στο οποίο περιέχονται ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΚΑΔ, με εκατοντάδες παρεμφερή επαγγέλματα (ενώ την ίδια στιγμή λείπουν τελείως άλλα βασικά, άρα πολλοί επέλεξαν ΚΑΔ βάσει της πιο κοντινής περιγραφής), ξαφνικά, απροειδοποίητα, αναδρομικά, ΑΔΙΚΑ, κινδυνεύουν να φορολογηθούν μέχρι και με διπλασιασμό φόρου επειδή επέλεξαν "όχι ακριβώς τον πιο σωστό ΚΑΔ", αλλά κυρίως επειδή ΔΕΝ φοροδιέφυγαν, με αποτέλεσμα να εμφανίσουν μεγάλο τζίρο! Με το νόμο αυτό, κάποια γνωστά τεχνικά επαγγέλματα που ήταν πρωταθλητές στη φοροδιαφυγή, απλά τώρα θα πληρώνουν 1.000 ευρώ φόρο. Και θα συνεχίσουν να μην κόβουν απόδειξη και να μην έχουν δηλωμένο προσωπικό. Και θα συνεχίζουν να είναι "αόρατοι", γκρινιάζοντας και για τα 1.000 ευρώ που θα πληρώνουν τώρα φόρο! Ο νομοθέτης δεν κάνει ΤΙΠΟΤΑ για αυτούς, απεναντίας διαλύει την αγορά, και τιμωρεί ΜΟΝΟ όσους είχαν δηλωμένο προσωπικό και έκοβαν κανονικά τα παραστατικά τους! πραγματικά απίστευτη νοοτροπία, χωρίς καμία λογική! Σε μια χώρα που ο πελάτης "ντρέπεται" να ζητήσει απόδειξη απ' την εστίαση, παραλαμβάνει την παραγγελία του μέσω delivery με συνημμένο απλά ένα δελτίο παραγγελίας, όταν ο γιατρός τον ρωτάει "50 χωρίς απόδειξη, 90 με απόδειξη", αντί το κράτος να στραφεί προς την ρίζα του προβλήματος και να εκπαιδεύσει τον πολίτη έτσι ώστε να αποκτήσει φορολογική συνείδηση, παίρνουμε πάλι τα γνωστά μέτρα "πονάει χέρι, κόψει χέρι". Τι φοροδιαφυγή θα υπήρχε αν ο πολίτης ένοιωθε την υποχρέωση να ζητήσει την απόδειξη της συναλλαγής του? Γνωρίζοντας ότι αν ζητάει την απόδειξη, αυτό είναι καλύτερο για τον εαυτό του και την κοινωνία του? Το έτος 2023, έρχεται μια φιλελεύθερη κυβέρνηση να νομοθετήσει αναδρομικά, με τεκμαρτό τρόπο την ελεύθερη οικονομία, απλά για να βρει το έσοδο για να καλύψει τις αυξήσεις στον δημόσιο τομέα. Την ίδια στιγμή, βαφτίζονται όλα τα φυσικά πρόσωπα φοροφυγάδες, αλλά τα νομικά πρόσωπα συνεχίζουν στο ίδιο καθεστώς! Ακόμα μια ΑΔΙΚΗ και άνιση μεταχείριση επιχειρηματικών προσπαθειών, με μόνο κριτήριο διαχωρισμού την φυσική ή νομική εκπροσώπηση! Αν τώρα αυτά είναι αναπτυξιακή λογική και φιλελεύθερη πολιτική, τότε κάποιοι έχουν μπερδευτεί. Αλλά όχι εμείς. Εμείς ακούσαμε πριν 6 μήνες για μείωση φορολογίας και κίνητρα. Δεν είμαστε εμείς οι μπερδεμένοι. Οι εξαπατημένοι είμαστε...