• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΠΥΡΟΣ Ι. ΠΕΤΡΙΔΗΣ' | 20 Νοεμβρίου 2023, 14:46

    Οι εισαγόμενες ρυθμίσεις είναι πρωτίστως αντισυνταγματικές, ως αντίθετες στη συνταγματική αρχή της ισότητας, υπό τη μορφή της φορολογικής ισότητας (αρθρ. 4 παρ. 5 Σ.). Στην επιστήμη και τη νομολογία, αποκλίσεις με τη μορφή επιβολής τεκμηρίων γίνονται δεκτές μόνο όταν είναι απολύτως αναγκαίες ελλείψει άλλων μέσων, ανταποκρίνονται στην κοινή πείρα ως προς το ύψος και επιτρέπεται η πλήρης αναταπόδειξη. Εδώ, ωστόσο, δεν πληρούται καμία προϋποθεση, καθώς α) η εξεύρεση της φορολογητέας ύλης είναι ιδιαίτερα ευχερής ανά φορολογούμενο μέσω των σύγχρονων τεχνκών μέσων (διασταυρώσεις κλπ.), β) το ύψος των τεκμηρίων είναι προδήλως εκτός πραγματικότητας και γ) επιτρέπεται ανταπόδειξη μόνο σε κατονομαζόμενες περιπτώσεις και όχι για κάθε περίπτωση που τα τεκμήρια ανταποδεικνύονται. Οδήγει δε επί της ουσίας σε αντελώς άδικα, ανεπιεική και παράνομα αποτελέσματα, και ενδεικτικά, σε πολλές περιπτώσεις (όταν επιβάλλεται "προσαύξηση") καταλήγει στο να μην αναγνωρίζεται καμία δαπάνη του φορολογούμενου! Τέλος, το νομοσχέδιο, εκτός απο αντισυνταγματικό, είναι και απαράδεκτο στο μέτρο που υποθάλπει τον κοινωνικό αυτοματισμό, στιγματίζοντας συλλήβδην όλους τους ελέυθερους επαγγελματίες ως φοροφυγάδες, πράγμα που ενισχύεται και από τις δημόσιες δηλώσεις διαφόρων στελεχών τις κυβέρνησης.