• Σχόλιο του χρήστη 'Ελευθέριος Μπριλλάκης' | 22 Νοεμβρίου 2023, 23:53

    Ενδεικτικά του άδικου – δικαστικά ελεγκτέου τρόπου φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών βάσει του Σχεδίου Νόμου σε συνδυασμό με το άρ. 69 του ν. 5016/2023 είναι το εξής: Με το άρ. 69 του ν. 5016/2023 καταβλήθηκαν (έως και τον Αύγουστο του 2023) τα οφειλόμενα από το ΤΑΧΔΙΚ βάσει του ν. 3226/2004 όσον αφορά τα έτη 2019 έως και 2022. Με την εφαρμογή αυτού του άρ. 69 του ν. 5016/2023 λαμβάνει χώρα παράβαση της αρχής της αναλογικότητας, της αρχής της ισότητας, της αρχής της αυτοτέλειας των χρήσεων (αφού το 2024 ο διοικούμενος πρέπει να φορολογηθεί για τα εισοδήματα του 2023 και όχι για τα εισοδήματα 2019 – 2022 (+τα εισοδήματα του 2023) ήτοι πρέπει να φορολογηθεί βάσει της πραγματικής φοροδοτικής του ικανότητας η οποία επιβάλει την φορολόγηση του καθαρού κέρδους που προκύπτει μετά την έκπτωση των δαπανών από τα ακαθάριστα έσοδα, ως προς το προηγούμενο όμως φορολογικό έτος) επειδή η διοίκηση ήτοι εν προκειμένω ως ΤΑΧΔΙΚ ως υπερήμερος οφειλέτης αντί να εξοφλήσει τον διοικούμενο δικηγόρο χωριστά για το κάθε έτος από το 2019 έως και το 2022 προέβη σε ενιαία καταβολή, σε ενιαία εξόφλησή του το 2023, για τους δικηγόρους που επέλεξαν να υπαχθούν στο νόμο 5016/2023, ήτοι στην ουσία εκβιάζοντας τον διοικούμενο δικηγόρο σε υπαγωγή στο νόμο 5016/2023 καθώς σε περίπτωση μη υπαγωγής κάποιος θα έπρεπε να αναμένει την καταβολή των οφειλομένων εκάστου έτους με την υφιστάμενη καθυστέρηση 4 + ετών (ενδεικτικά αναφέρεται πως όσον αφορά το έτος 2019 -οι καταβολές ως προς το οποίο ένεκα εφαρμογής του ν. 5016/2023 έχουν σταματήσει στον Οκτώβριο 2019- αναμένεται επανέναρξη των καταβολών για τους εναπομείναντες μήνες μετά το τέλος απόδοσης κρατήσεων σε εφορία και ΕΦΚΑ κατ΄εφαρμογή του ν. 5016/2023 ήτοι από τον Φεβρουάριο πλέον του 2024 -καθώς στα μέσα Δεκεμβρίου εκάστου έτους λαμβάνει χώρα παύση ενταλματοποίησης και επανέναρξη αυτής από τον Φεβρουάριο-, όσον αφορά το έτος 2020 θα αρχίσει η ενταλματοποίηση μετά την πλήρη εξόφληση του 2019 ήτοι κατά προσέγγιση από την άνοιξη του 2024, και ούτω καθεξής). Σύμφωνα δε με το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Οικονομικών για την τεκμαρτή φορολόγηση των ελευθέρων επαγγελματιών, βάσει και του νόμου 5016/2013, ο διοικούμενος δικηγόρος φορολογείται βάσει πλασματικού τζίρου (αφού κατ΄εφαρμογή του άρ 69 του νόμου 5016/2023 σε όσους κατά τα ως άνω επέλεξαν την υπαγωγή σε αυτόν, το 2023 καταβλήθηκαν έσοδα αφορώντα τα έτη 2019 έως και 2022) ήτοι βάσει πλασματικής τεκμαρτής φορολόγησης, πλασματικού τεκμηρίου, ο οποίος μάλιστα πλασματικός τζίρος, το πλασματικό τεκμήριο, κατ΄εφαρμογή του σχεδίου νόμου για τη φορολογία δικηγόρων από το 2024 σε περίπτωση που υπερβαίνει κατά 100% τον μέσο ετήσιο τζίρο του ΚΑΔ των δικηγόρων προσαυξάνεται κατά ποσοστό 30%, σε περίπτωση που υπερβαίνει κατά 150% τον μέσο ετήσιο τζίρο του ΚΑΔ προσαυξάνεται κατά ποσοστό 70% και σε περίπτωση που υπερβαίνει κατά 200% τον μέσο ετήσιο τζίρο του ΚΑΔ προσαυξάνεται κατά ποσοστό 100% Ενδεικτικά επίσης του άδικου – δικαστικά ελεγκτέου τρόπου φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών βάσει του Σχεδίου Νόμου είναι επίσης τα εξής: Ο "τζίρος" υπολογίζεται ετήσιος, ομοίως και τα ποσά δαπανών. Έτσι: Δικηγόρος 15/ετίας (με μέσο όρο ετήσιων εισοδημάτων του αντίστοιχου ΚΑΔ 15.100 ευρώ) για φόρο, προκαταβολή φόρου και τέλος επιτηδεύματος, με "τζίρο" 15.100 ευρώ και έξοδα 6.000 ευρώ, θα έχει τεκμήριο ΚΑΘΑΡΟΥ (φορολογητέου) εισοδήματος 14.534,52 ευρώ και θα οφείλει 3.132,16 ευρώ. Αν δηλώσει μόνο 1 λεπτό (0,01 ευρώ) παραπάνω θα έχει τεκμήριο 19.621,60 ευρώ (κατά 5.087,08 ευρώ μεγαλύτερο) και θα οφείλει 4.559,08 ευρώ (δηλ. 1.426,92 ευρώ περισσότερα). Ο ίδιος, με "τζίρο" 30.199,99 ευρώ και έξοδα 15.000 ευρώ θα έχει τεκμήριο ΚΑΘΑΡΟΥ (φορολογητέου) εισοδήματος 24.708,68 ευρώ και θα οφείλει 6.683,10 ευρώ. Αν δηλώσει μόνο 1 λεπτό (0,01 ευρώ) παραπάνω θα έχει τεκμήριο 29.069,04 ευρώ (κατά 4.360,36 ευρώ μεγαλύτερο) και θα οφείλει 8.239,75 ευρώ (δηλ. 1.556,65 ευρώ περισσότερα). Με λίγη προσπάθεια, μπορεί κανείς να δημιουργήσει πληθώρα παρόμοιων κραυγαλέων παραδειγμάτων.