• Σχόλιο του χρήστη 'ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΖΗΚΑΣ' | 24 Νοεμβρίου 2023, 01:57

    1. Επί του άρθρου 2 περ. α), αα). Είναι απαράδεκτο να λαμβάνεται υπόψη ο κατώτατος μισθός που ισχύει την 31.12. του έτους που κλείνει. Δηλαδή εάν υπάρξει αύξηση την τελευταία ημέρα του έτους, οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα φορολογηθούν για ολόκληρο το έτος με αυξημένο ποσό. Επίσης είναι απαράδεκτο να λαμβάνεται υπόψη ο μικτός κατώτατος μισθός και όχι ο καθαρός. Αυτό έχει ως συνέπεια ότι ο ελεύθερος επαγγελματίας πληρώνει κεφαλικό φόρο επί ποσού 20% ανώτερου του φορολογητέου εισοδήματος του αμειβόμενου με τον κατώτατο μισθό. 2. Επί του άρθρου 2 περ. γ). Αυτό είναι το πιο προβληματικό σημείο στον γενικά αντισυνταγματικό τρόπο επιβολής πρόσθετου φόρου στους ελεύθερους επαγγελματίες. Η λήψη υπόψη του μέσου κύκλου εργασιών του ΚΑΔ μπορεί να οδηγήσει σε τεράστιες αδικίες. Είναι λογικό επαγγελματίας άνω των 12 ετών που δηλώνει κύκλο εργασιών 25.000 ευρώ και φορολογητέο εισόδημα 16.665 ευρώ (ήτοι 66,67%, που είναι απολύτως λογικό νούμερο εάν αφαιρέσει κανείς τις ασφαλιστικές εισφορές, ενοίκιο, ρεύμα κλπ), να έχει τουλάχιστον 50% μεγαλύτερο κύκλο εργασιών από νέο επαγγελματία χωρίς τριετίες, που δηλώνει φορολογητέο εισόδημα 10.920 ευρώ και κύκλο εργασιών 16.381,64 ευρώ (πάλι συντελεστή 66,67%). Τα 25.000 ευρώ είναι μεγαλύτερα κατά 53% των 16.381,64%. Πολύ δε περισσότερο είναι λογικό να έχει και άνω του 100% μεγαλύτερο κύκλο εργασιών από επαγγελματία που θα δηλώσει 6.000 ευρώ φορολογητέο εισόδημα. Εάν όμως ξεπεράσει το 50% του μέσου όρου του κύκλου εργασιών του συγκεκριμένου ΚΑΔ (που από ότι φαίνεται αυτό θα είναι ο κανόνας), τελικά θα φορολογηθεί για εισόδημα (14.196 + 3.822 =) 18.018 ευρώ αντί για το πραγματικό που είναι 16.665. Επίσης υπάρχει πρόβλημα, επειδή λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος του κύκλου εργασιών του προηγούμενου έτους. Εάν υπάρχει πληθωρισμός, που υπάρχει και είναι μεγάλος, είναι λογικό το επόμενο έτος να μεγαλώνει αντίστοιχα και το ύψος του κύκλου εργασιών ανάλογα με τον πληθωρισμό. Προτείνω ως λύση δίκαιη, αντί για απόλυτους αριθμούς να λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος συντελεστή καθαρού κέρδους του συγκεκριμένου ΚΑΔ το προηγούμενο έτος, οπότε εάν υπάρχει μεγάλη απόκλιση από αυτόν τότε να επέρχεται επιβάρυνση.