Αρχική ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΑΚΙΝΗΤΩΝ Άρθρο 28 Τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση – Αντικατάσταση άρθρου 53 ν. 4389/2016 και τροποποίηση Παραρτήματος Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΣχόλιο του χρήστη Πετρος | 24 Νοεμβρίου 2023, 20:37
Αρχικά, - Τι σχέση έχει η Καταπολέμησή της φοροδιαφυγής με τη ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΑΚΙΝΗΤΩΝ και Τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση; Όταν μιλάμε για καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, θα έπρεπε να συζητάμε για μέτρα ώστε να αποφευχθεί, μειωθεί ή εξαλειφθεί η φοροδιαφυγή. Στην περίπτωση των ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης, έχει ήδη γίνει σε ένα βαθμό με τις συμφωνίες με τις εκάστοτε πλατφόρμες μέσω των οποίων γίνεται γνωστοποίηση των εσόδων από το κάθε ακίνητο με ΑΜΑ και το ΑΦΜ αυτού που το εισπράττει. Οπότε ας γίνουν οι ανάλογοι έλεγχοι και σας πέσουν οι ποινές σε αυτούς που φοροδιαφεύγουν. Εδώ μιλάτε απλά για επιπλέον φορολογία, με τη συγκεκριμένη ονομασία και δικαιολογία. Εάν ο σκοπός στο όνομα της κλιματικής κρίσης είναι να μειωθούν τα ακίνητα στη βραχυχρόνια, τότε συζητήστε πως θα προστατευθεί και ο Ιδιοκτήτης και η περιουσίας του και θα δείτε πως θα θελήσει μετά να το διαθέσει για μακροχρόνια μίσθωση. - Έπειτα, το τέλος για την κλιματική κρίση πιστεύω όλοι συμφωνούμε πως είναι δεκτό, όπως και δημοτικός φόρος ή φόρος διαμονής που εφαρμόζονται ήδη στα τουριστικά καταλύματα. Όμως Α) αν μιλάμε για κλιματική κρίση, ο τουρισμός την προκαλεί και πρέπει να συνεισφέρει μονάχα όποιος κάνει διαμονή σε κάποιο κατάλυμα πρέπει να συνεισφέρει σε αυτό; Β) ο φόρος διαμονής και ο δημοτικός φόρος για παρόμοια ζητήματα δεν έχει θεσπιστεί; Μια διεύρυνσή τους ώστε τα έσοδα από αυτά να πάνε για την καταπολέμησή της κλιματικής κρίσης δεν αρκεί; Όχι πως χρησιμοποιούνται για τους σκοπούς που πρέπει! Γ) Τα ποσά τα οποία έχουν προταθεί και συζητούνται, είναι άδικα και μόνο επηρεάζουν την ανταγωνιστικότητά του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος, συγκεκριμένων επιχειρήσεων και ως αποτέλεσμα θα έχουν την ενίσχυση της φοροδιαφυγής. * Άδικα γιατί δεν είναι αναλογικά. Πχ. ένα 5 Αστέρων ξενοδοχείο δεν σημαίνει αυτόματα πως είναι και πολυτέλειας και οι τιμές του πολύ υψηλές. Μπορείτε να βρείτε και 5 αστέρων με 110 ευρώ τη βραδιά. Άρα μιλάμε για αύξηση του ποσού που πρέπει να πληρώσει ο πελάτης κατά περίπου 10%. Ενώ άλλο 5 αστέρων μπορεί να έχει τιμή 800 για ίδια περίοδο (1,25% το τέλος), ενώ μπορεί και κατάλυμα με άδεια λειτουργίας ενοικιαζομένων διαμερισμάτων (τα λεγόμενα στούντιο "στα χαρτιά") να είναι πολυτελέστατο και να χρεώνει 500 τη διανυκτέρευση (2% το τέλος). Επίσης, και μια μονοκατοικία 80τμ. δεν σημαίνει πως είναι πολυτελείας με υψηλή τιμή. Θα σας πρότεινα να ασχοληθείτε να μελετήσετε το κλάδο να καταλάβετε πως έχει διαμορφωθεί εδώ και δεκαετίες. Το πιο δίκαιο και αναλογικά σωστό είναι ένα τέλος ποσοστιαίο πάνω στο κόστος διαμονής, όπως και ο δημοτικός φόρος. Οπότε, όπως ελπίζω καταλαβαίνει και ο πιο απλός άνθρωπος αυτό επηρεάζει την ανταγωνιστικότητά πολλών επιχειρήσεων, αλλά και του Ελληνικού τουρισμού καθώς τέλη τέτοιου ύψους δεν υπάρχουν σε καμία χώρα παγκοσμίως. Ζητώντας από έναν ταξιδιώτη που έρχεται για 2 εβδομάδες, να πληρώσει μέχρι και 140 Ευρώ, δεν πιστεύεται πως ο ίδιος ο ταξιδιώτης θα ζητήσει να πληρώσει μετρητά και να γλιτώσει και αυτό το υψηλό ποσό;