Αρχική ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣΆρθρο 13 Ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση ατομικής επιχειρηματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Α στον Κώδικα Φορολογίας ΕισοδήματοςΣχόλιο του χρήστη ΣΟΦΙΑ ΑΒΡΑΜΙΔΟΥ | 26 Νοεμβρίου 2023, 23:32
Κλάδος Υπηρεσίες Παράδοσης Ιδιαιτέρων Μαθημάτων, Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης Μέσω Υπολογιστή, Εισηγήσεις σε Επιμορφωτικά Σεμινάρια/ σε Επαγγελματική Εκπαίδευση Αξιότιμοι κύριοι και κυρίες της επιτροπής, Θα ήθελα να λάβετε υπόψη τον νευραλγικό κλάδο των εκπαιδευτικών αλλά και εκπαιδευτών ενηλίκων ελεύθερων επαγγελματιών. Το τεκμήριο για μισθούς 14 μηνών δεν μπορεί να ισχύσει για τον κλάδο της Εκπαίδευσης όπου οι μήνες εργασίας έχουν μέσο όρο τους 8 με 9. Οι Ελεύθεροι Επαγγελματίες στην εκπαίδευση κάνουν μια φιλότιμη προσπάθεια να δηλώνουν νόμιμα τις υπηρεσίες τους αν και δεν έχουν πλήρη απασχόληση και ξεχωρίζουν από τη μάζα που γνωρίζετε ότι αφήνουν τα ιδιαίτερα τους μαθήματα αδήλωτα και υπάρχουν και φαινόμενα παραπαιδείας από διορισμένους καθηγητές που παραδίδουν επίσης παράνομα μαθήματα. Σε έναν κλάδο λοιπόν όπου το προηγούμενο νομοσχέδιο με την εισαγωγή του μειωμένου συντελεστή 9% βοήθησε την απόφαση έναρξης ατομικής επιχείρησης και "άσπρισε" πολλές υπηρεσίες παροχής υπηρεσιών εκπαίδευσης.. έρχεται τώρα η νέα απαίτηση των τεκμηρίων να βάλει ταφόπλακα στη διαφάνεια και στην καλή θέληση επιστημόνων εκπαιδευτικών να συμβάλλουν στην οικονομική ανάπτυξη του τόπου. Πώς ακριβώς ένας κλάδος με παραδοσιακά χαμηλούς τζίρους θα παρουσιάζει κατ'ελάχιστον εισόδημα ήτοι κερδοφορία σχεδόν 11 χιλιάδες ευρώ; Πιθανόν να προτείνετε όσοι εκπαιδευτικοί και εκπαιδευτές δεν τζιράρουν τουλάχιστον 16.000 ευρώ τον χρόνο γιατί εκεί βγαίνουν οι υπολογισμοί με 2880€ εξοδα ΕΦΚΑ, και 3000€ έξοδα έδρας (30% ενοίκιο, λογαριασμοί), αναλωσίμων, διαφήμισης, ψηφιακών εργαλείων κλπ να σταματήσουν να διδάσκουν με Ατομική Επιχείρηση αλλά να γυρίσουν στο Εργόσημο. Αυτό όμως αποκλείει επιστήμονες και πετυχημένους εκπαιδευτικούς από το να συμβάλλουν στη μη τυπική εκπαίδευση και με άλλους τρόπους πέρα των δια ζώσης μαθημάτων στην περιοχή τους. Εγώ προσωπικά δίδασκα με Εργόσημο και άνοιξα την Ατομική μου Επιχείρηση ως εκπαιδευτικός παρέχοντας όχι μόνο όμως κατ' οίκον μαθήματα, αλλά και Online και ως εισηγήτρια και διοργανώτρια σεμιναρίων σττην Ελλάδα αλλά και σε ομογενείς στην Ε.Ε. Δεδομένου ότι οι νέες τεχνολογίες έχουν φέρει μαθητές, μαθητευόμενους και ωφελούμενους ενήλικες κοντά σε Εκπαιδευτικούς και Εκπαιδευτές σε ιδιαίτερα μαθήματα, ομαδικά μαθήματα αλλά και διαδικτυακά σεμινάρια νοείται από έναν Εκπαιδευτή η διενέργεια αυτών με Ατομική Επιχείρηση και όχι με Εργόσημο. Τα Εργόσημα Κατ' οίκον δεν καλύπτουν τους καθηγητές και εισηγητές σε μαθήματα εξ αποστάσεως και κυρίως δεν αποτυπώνουν στη Βεβαίωση προυπηρεσίας του ΕΦΚΑ τον κλάδο διδασκαλίας, τις ώρες, αν πρόκειται για ενήλικες ωφελούμενους ή παιδιά. Σε έναν έλεγχο από το ΕΦΚΑ πώς θα καλυφθεί ένας καθηγητής που κάνει μαθήματα στη δική του έδρα αλλά και κάνει μαθήματα μέσω υπολογιστή; Επίσης, αποκλείονται με το Εργόσημο έτσι και οι ελληνόπαιδες του εξωτερικού από διδάσκοντες με πλούτο γνώσης. Καθιστάται λοιπόν ακατάλληλη η χρήση του Εργοσήμου για έναν σύγχρονο Εκπαιδευτικό και Εκπαιδευτή Ενηλίκων που αναλαμβάνει να δημιουργήσει τα δικά του μαθήματα ή σεμινάρια και θέλει και ανά πάσα στιγμή να αποδεικνύει την εμπειρία του για τις συνεργασίες του με εκπαιδευτικούς οργανισμούς. Να υπενθυμίσω ότι το Εργόσημο γράφει στην προυπηρεσία του εργαζομένου "νοικοκυριά που απασχολούν οικιακό προσωπικό". Για να μπορέσει να τζιράρει ένας Εκπαιδευτικός σε παράδοση μαθημάτων αρκετές χιλιάδες ευρώ ώστε να είναι ελεύθερος επαγγελματίας προσφέρει υπηρεσίες σε ποικιλία.Δημιουργεί πολλαπλές πηγές εισοδήματος.Και αυτό είναι η αληθινή επιχειρηματικότητα. ίτε στη δική του έδρα, είτε στην έδρα των μαθητών, είτε ως εισηγητής σε δικά του σεμινάρια, είτε ως εισηγητής σε σεμινάρια σε οργανισμούς. Οπότε εργάζεται πολύ όχι μόνο για την παράδοση των μαθημάτων που είναι κυρίως απογευματινές ώρες και Σαββατοκύριακα αλλά και για την προετοιμασία του υλικού αλλά και την αυτοδιαφήμισή του ως ελεύθερος επαγγελματίας για να βρει πελάτες τις πρωινές ώρες. Λόγω της οικονομικής κρίσης οι αμοιβές κατά διδακτική ώρα δεν είναι υψηλές και στην πράξη αλλά και πλέον στη συνείδηση του έλληνα πελάτη και επίσης γνωρίζετε την περίοδο των διακοπών Πάσχα, Χριστουγέννων και Καλοκαιριού όπου... ένας ανειδίκευτος εργάτης του ιδιωτικού τομέα θα απολαμβάνει δώρα και επιδόματα αλλά ένας επιστήμονας εκπαιδευτικός όχι μόνο δεν παίρνει τα διπλά, ή το κανονικό του εισόδημα... αλλά παίρνει και το μισό γιατί οι διδακτικές του ώρες είναι μειωμένες. Δε γίνεται να απαιτείτε σε παραδοσιακές αργίες και διακοπές ένας κλάδος να υπερβαίνει τζίρους για να ανταγωνιστεί άλλους κλάδους. Ενας εκπαιδευτικός για να πετυχει τον τζίρο των 16-17.000 σε 11 μήνες θα πρέπει να φέρνει έσοδα 1500 ευρώ και σε 9 μήνες πάνω από 1850€. Με πόσες διδακτικές ώρες και ώρες εργασίας/προετοιμασίας μπορεί να καταφέρει αυτά τα έσοδα; Το έχει υπολογίσει κανείς αυτό από την ομάδα σας; Πρόκειται για έναν τζίρο 60 με 100 ευρώ ημερησίως. Από έναν άνθρωπο που μιλάει συνέχεια και δεν μπορεί να κάνει 8ωρα. Αν υπολογίζετε τα έσοδα ενός ελ. επαγγελματία με μήνες 14 όπως ενός ιδιώτη... Τότε μπορείτε να υπολογίσετε έναν Εκπαιδευτικό σύμφωνα με τον νόμο και όριο διδακτικών ωρών της εβδομάδας που είναι 21 στην πλήρη εβδομαδιαία απασχόληση; Σε 4 εβδομάδες και 4 μέρες τότε είναι: 8 21+21+21+21+5= 9 ώρες.. 1800€ διά 89€ μας κάνει 20€ ... ασταμάτητα σε ολους τους μαθητές να παίρνει 20€ την ώρα... και να έχει αρκετούς μαθητές για αυτό... Θέλετε και τους τελευταίους τίμιους εκπαιδευτές, εισηγητές και εκπαιδευτικούς να τους στείλετε στην υπερεργασία, στο σύνδρομο burnout και στην παραίτηση και κλείσιμο της επιχείρησης τους; Θέλετε τη διαιώνιση των μαύρων ιδιαιτέρων; Των πληρωμών από το εξωτερικό με πλάγια μέσα; Την εκμετάλλευση των λαμπρών μυαλών από κακούς εργοδότες που τους υποαμείβουν; Θέλετε στα αλήθεια να προάγετε την νεανική και γυναικεία επιχειρηματικότητα; θέλετε στα αλήθεια ανάπτυξη; Δε γίνεται για τη φοροδιαφυγή βενζινοπωλών, εστιατόρων και άλλων παρόμοιων κλάδων να πλήττονται οι ελεύθεροι επαγγελματίες των παροχών υπηρεσιών του πνεύματος όπως εκπαιδευτικοί, επιμορφωτές, μεταφραστές, σύμβουλοι σταδιοδρομίας, κειμενογράφοι, virtual assistants. Θέλουμε να έχουμε επιχείρηση παροχής υπηρεσιών, ευέλικτη, έντιμη και όχι να πιεζόμαστε να τζιράρουμε 20χίλιαρα και να ανεβάσουμε υπερβολικά τις τιμές με αποτέλεσμα να μείνουμε χωρίς πελατεία. Δε λογίζετε επίσης καθόλου τις μητέρες ελεύθερες επαγγελματίες που θέλουν να έχουν χρόνο για τα παιδιά τους και να εργάζονται νόμιμα, "άσπρα", αλλά σε ΜΕΡΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ. Κύριε Υπουργέ σας παρακαλώ δε λάβατε υπόψη τις πολύ μικρές επιχειρήσεις... Εφαρμόστε τον νόμο σε αυτούς που έχουν έστω έναν υπάλληλο. Σας παρακαλούμε. Κι αν όχι κάντε μια πρόνοια για τους ελεύθερους επαγγελματίες όπως οι εκπαιδευτικοί που έχουν ΞΕΚΑΘΑΡΗ ΕΠΟΧΙΚΟΤΗΤΑ στα έσοδα τους. Ελπίζω να εγκριθεί εγκαίρως το σχόλιο μου. Ευχαριστώ πολύ.