Αρχική ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣΆρθρο 13 Ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση ατομικής επιχειρηματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Α στον Κώδικα Φορολογίας ΕισοδήματοςΣχόλιο του χρήστη ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΜΑΚΡΗ | 27 Νοεμβρίου 2023, 09:24
1. Κατά πλήρη παραβίαση της αρχής ίσης μεταχείρισης των πολιτών, Α) εξομοιώνονται τα κέρδη των ελεύθερων επαγγελματιών, με τον μικτό μισθό των μισθωτών. Δηλαδή τα κέρδη στους ελεύθερους επαγγελματίες (ήτοι τζίρος μείον ΦΠΑ, έξοδα, ενοίκια, ασφαλιστικές εισφορές, φόρος επιτηδεύματος, κυρίως φόρος), εξισώνονται με έναν μικτό μισθό (που περιλαμβάνει και την εισφορά ΙΚΑ). Και δεν γίνεται καν λόγος για την πλήρη απουσία επιχειρηματικών – επαγγελματικών εξόδων των μισθωτών, που συνυπολογίζονται, όμως, για τη διαμόρφωση του καθαρού κέρδους των ελεύθερων επαγγελματιών. Β) Ο μικτός μισθός των μισθωτών υπολογίζεται ετησίως επί τη βάσει 14 μηνών. Απεναντίας οι ελεύθεροι επαγγελματίες (και δη δικηγόροι) τον Αύγουστο δεν έχουν κανένα απολύτως έσοδο. Επομένως, οι 11 μήνες των ελευθέρων επαγγελματιών εξισώνονται με τους 14 των μισθωτών. Γ) Τεκμαίρεται πρόσθετο εισόδημα προσαυξανόμενο ανά τριετίες. Μολονότι, νόμος εξασφαλίζει αυτό το δικαίωμα στους μισθωτούς, ουδόλως προβλέπεται και δη δια νόμου «αυξημένη κατώτατη αμοιβή ελεύθερων επαγγελματιών» αναλόγως της εμπειρίας τους, ώστε να τεκμαίρεται η αύξηση των εσόδων τους. Δ) Σε συνέχεια του ανωτέρω, για τον ελεύθερο επαγγελματία δικηγόρο, που έλαβε άδεια ασκήσεως επαγγέλματος το 2008, και ήδη μετρά 15 χρόνια εμπειρίας, τεκμαίρεται προσαυξανόμενο εισόδημα κατά 30%. Σημειώνεται ότι στην πρώτη τριετία της δραστηριότητάς του (2011) η χώρα μας βρέθηκε στην καρδιά της οικονομικής κρίσης, στη δεύτερη τριετία (2014) η οικονομική κρίση συνεχίστηκε, στην τρίτη τριετία παρεμβλήθηκαν και capital controls, και στην τέταρτη τριετία βιώσαμε επί δύο έτη περιορισμούς στη δραστηριότητά μας λόγω κορονοϊού, με μόνη στήριξη από το κράτος το «σκιλ ελικικού» (ευχαριστώ σας είπαμε, δεν θυμάμαι…). Από πού κι ως πού, λοιπόν, θα τεκμαίρεται η αύξηση του τζίρου ενός επαγγελματία που δεν ευτύχησε στα χρόνια της δραστηριότητάς του να δει «άσπρη μέρα»; 2. Εάν το βασικό σας επιχείρημα είναι «δεν μπορεί ο ελεύθερος επαγγελματίας να βγάζει λιγότερα από τον υπάλληλό του», γιατί το ισοπεδωτικό αυτό μέτρο να εφαρμόζεται και σε ελεύθερους επαγγελματίες που δεν απασχολούν υπάλληλο; 3. Εάν το δεύτερο βασικό σας επιχείρημα (από τα τόσο σοβαρά σας), είναι ότι επιδιώκετε να πατάξετε τη φοροδιαφυγή, γιατί το ισοπεδωτικό αυτό μέτρο επεκτείνεται και στους επαγγελματίες που δηλώνουν περισσότερο από τον μέσο όρο του ΚΑΔ τους; Γιατί τιμωρούνται και αυτοί δηλώνουν τα εισοδήματά τους; Και γιατί όλως αφοριστικά και ισοπεδωτικά θα πρέπει και αυτοί που δηλώνουν το σύνολο το εισοδήματός τους (που δυστυχώς για εκείνους πρώτα - πρώτα, δεν φτάνει τα 50.000 €) να τιμωρούνται όχι απλώς εξίσου, αλλά εκθετικά σε σχέση με εκείνους που δηλώνουν πολύ λιγότερο του μέσου όρου; 4. Θέλετε απλώς να εξαφανίσετε τους ελεύθερους επαγγελματίες δικηγόρους, που αναλαμβάνουν μόνοι τους το βάρος και την ευθύνη των υποθέσεών τους, χωρίς να το μετακυλύουν σε μία απρόσωπη εταιρεία, που λειτουργεί με καθεστώς γενικότερης «ασυλίας» και -πολλές φορές- με αυτόματες και απρόσωπες διαδικασίες ( - «βιομηχανίες») που υποδεικνύουν και πλήρη αδιαφορία για το πραγματικό ενδιαφέρον του πελάτη τους (παραδείγματα ουκ ολίγα από γνωστές και μη εξαιρετέες δικηγορικές – εισπρακτικές ιδίως εταιρείες); Ή έχετε κάποια εγγενή απέχθεια προς οποιοδήποτε καθεστώς ελεύθερης σκέψης και δράσης; 5. Το μέγιστο ποσοστό του κρατικών εσόδων ήδη προέρχεται από τη φορολόγηση των ελευθέρων επαγγελματιών. Όταν πλέον, με τη νομοθέτηση του μέτρου, θα ανοίξει η κερκόπορτα για μαζικές εξόδους ελεύθερων επαγγελματιών από τη δραστηριότητά τους, έχετε σκεφθεί αντισταθμιστικά μέτρα αυτής της απώλειας; Και ποια είναι αυτά;